مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان:

امسال مشکلی برای تامین برق مصرفی گیلان نداریم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: با توجه به میزان بارش‌های امسال به نظر می‌رسد کمبودی در تامین برق نداشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۴۳۲۷۸
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، جمشید طالبی امروز در جلسه ساماندهی تامین برق واحد‌های صنعتی گیلان اظهار داشت: با توجه به میزان بارش‌های امسال به نظر می‌رسد کمبودی در تامین برق نداشته باشیم، اما در صورت بروز مشکل احتمالی، می‌توانیم بخش تولید را با چارچوب تعیین شده به اهداف نزدیک‌تر کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: مشترکان داخل شهرک‌های صنعتی از مزیت خاموشی کمتر در شرایط اضطراری برخوردار می‌شوند و اگر یک واحد تولیدی در ساعاتی از شبانه‌روز از برق استفاده نکند، با اعلام به این شرکت می‌تواند مشمول برنامه تشویقی و حتی پاداش از شرکت برق شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: بایستی برای تامین برق بخش صنعت تمهیدات لازم انجام شود، زیرا خسارت‌های ناشی از افت ولتاژ و قطعی برق واحد‌های حساس زیاد است.

فرهاد دلق‌پوش گفت: برای تامین برق واحد‌های صنعتی استان گیلان باید از ظرفیت ملی نیز استفاده شود، زیرا استفاده از تمام ظرفیت‌های انرژی برای عدم رکود و تعطیلی واحد‌های تولیدی در فصل گرم سال اجتناب ناپذیر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: برخی از واحد‌های فعال در استان گیلان در سال گذشته با چالش‌هایی در بخش تامین برق روبرو شدند که ضروری است در سال رونق تولید با فراهم نمودن بسیج امکانات و برنامه‌ریزی لازم از تکرار این امر جلوگیری کنیم.

وی اعلام کرد: وزارت نیرو و زیرمجموعه آن می‌تواند تبلیغات و برنامه‌های تشویقی و حمایتی جهت فرهنگ سازی عمومی کاهش مصرف برق را در دستور کار خود قرار دهد و در کنار آن از تقویت نیروگاه‌ها و زیرساخت‌های تولید انرژی نیز نباید غافل شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی ساخت سامانه‌ای جهت رصد میزان مصرف برق و همچنین هزینه مشترکان صنعتی اهمیت دارد.

سید اللهیار مصباحی گفت: برای خود کنترلی مصارف صنعتی پیشنهاد می‌کنیم که سامانه‌ای جهت صدور و پایش مصرف و هزینه‌های برق تعریف شود تا صنعتگران بتوانند میزان مصرف و هزینه‌های خود را ارزیابی کنند و در هنگام قطعی برق زون بندی صنایع حساس و غیرحساس همانند سال گذشته اجرا شود.

وی با اشاره به تولید ۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات برق در استان گیلان ابراز داشت: مشکلات زیرساختی در حوزه برق در استان گیلان نیازمند تقویت و ایجاد نیروگاه‌های کوچک و ایجاد سایر زیرساخت‌ها است تا از حجم مشکلات این بخش کاسته شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات