پرونده بیمه شدگان تأمین اجتماعی الکترونیک می شود

عملیات اجرائی طرح پرونده الکترونیک بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در راستای تحقق دولت الکترونیک در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۴۳۱۴۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه هماهنگی  اجرای طرح پرونده الکترونیک با حضور کارشناسان و روسای  شعب تابعه استان برگزار شد.

در این جلسه مدیر کل تامین اجتماعی استان چهار محال و بختیاری گفت: نیاز به ایجاد پرونده الکترونیک برای بیمه شدگان با توجه به تنوع در ارائه خدمات بیمه ای، فرسودگی پرونده های کاغذی، مفقود شدن پرونده ها، امکان خارج کردن اوراق پرونده، طولانی بودن زمان پاسخگوئی، کمبود فضای فیزیکی و امکانات بایگانی ضروری است.

غلامرضا محمدی افزود: الکترونیکی شدن پرونده‌‎های تأمین ‌اجتماعی مزایای فراوانی دارد که سهولت دسترسی به اطلاعات بیمه‌شدگان در شعب سراسر کشور و حذف بسیاری از فرآیندهای غیر ضروری ازجمله این مزایا است.

 وی  ادامه داد : با راه اندازی این طرح می توان از برخی حوادث که موجب از بین رفتن سوابق بیمه ای و پرونده بیمه شدگان می شود، جلوگیری کرد.

محمدی، توسعه و گسترش خدمات الکترونیک سازمان را یک ضرورت برشمرد و افزود: خدمات غیرحضوری پویایی امور و رضایتمندی مخاطبان را به همراه دارد.  

وی خاطر نشان کرداین پروژه در آینده نزدیک شعبه هفشجان به صورت پایلوتبه اجرا در می آیدو بزودی در سایر شعب استان نیز اجرایی خواهد شد.

محمدی گفت: اجرای پروژه پرونده الکترونیک به دو بخش پرونده های جدید و پروندهای گذشته، تقسیم می‌شود. پرونده‌های جدید متعلق به افرادی است که به تازگی تحت پوشش تأمین‌اجتماعی قرار می‌گیرند و به عنوان بیمه‌شده اصلی نام‌نویسی می‌شوند و پرونده‌های گذشته نیز مربوط به بیمه‌شدگان فعلی تأمین‌اجتماعی است، که پرونده‌های آنان از سنوات قبل تشکیل شده و با گذشت زمان بر صفحات این پرونده‌ها افزوده می‌شود.    

وی با اشاره به بروز مشکلات و تنگناهای فراوان برای نگهدای اسناد دهها سال قبل، اضافه کرد: در حال حاضر پرونده‌های بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در بایگانی‌های شعب این سازمان در سراسر کشور نگهداری می‌شوند؛ لذا با توجه به اینکه بیمه‌شدگان در ایام اشتغال به کار در کارگاه‌ها و شهرهای مختلف به فعالیت می‌پردازند، بالطبع  سوابق آنان نیز در شعب متعدد بایگانی می‌شود، از این رو گردآوری سوابق بیمه‌ای از شعب متعدد و سوابقی که گاهی مربوط به دهها سال قبل است باعث بروز مشکلات و نارضایتی‌های فراوان برای بیمه‌شدگان در آستانه بازنشستگی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار