کارشناس دینی و مذهبی:

امام علی(ع)بارزترین نماد عدالت انسانی در تاریخ بشری است

حجت الاسلام رضایی در مراسم سوگواری ایام شهادت مولای متقیان در سپاه فارسان گفت: امام علی (ع) بارزترین نماد عدالت انسانی در تاریخ بشری است.
کد خبر: ۹۱۴۲۱۶۶
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم سوگواری شهادت مولای متقیان امام علی (علیه السلام ) با حضور نیروهای پایور و سربازان سپاه فارسان در حسینیه الزهرا(سلام الله علیها) این ناحیه فارسان برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین رضایی با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان و گرامیداشت لیالی پرفضیلت قدر، گفت: حضرت امام علی (علیه السلام) داناتر از همگان بود. بخشش او از همه افزون‏تر و پس از پیغمبر پارساترین و فرزانه ترین مردم به شمار می آمد. ایمانش بر همه مقدم و سخنش از همه فصیح تر و اندیشه اش از همه محکم تر بود. او سرچشمه فیاضی بود که دانشمندان دانش های خود را به او استناد می کردند .

وی افزود: امام علی علیه السلام دست پرورده حضرت محمد صلی الله علیه وآله و عمیقاً به وی و دین اسلام وفادار بود، همچنین این امام هُمام بارزترین نماد عدالت انسانی در تاریخ بشری  بوده و هنوز هم هست.

رضایی گفت: از جمله سنت‌های نيكو و اصول اساسی در فرهنگ اسلام كه پيغمبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلام) نيز بسيار تاكيد داشته است، دلبستگی به خانواده، حفظ و حراست از بستگان و رسيدگی به آنان، اهتمام به صله‌ رحم و استوار ساختن پيوند خويشاوندی است.

وی خاطرنشان کرد: اميرمومنان حضرت علی عليه‌السلام نيز در اين زمينه پيشتاز بوده است؛ چنان كه خود در يكی از فرمايشاتش به اين مطلب تصريح كرده است؛ «هيچ كس در پذيرش دعوت حق و صله رحم، چون من پيشتاز نبوده است».

حجت الاسلام رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: باید بررسی کنیم تا بفهمیم که چرا این امام با این همه عظمت به جایی رسید که 25 سال خانه نشین شود.

وی گفت: بررسی تاریخ امام علی علیه السلام، سراسر درس و عبرت است؛ اما چه باید کرد که عبرت پذیر ها کم هستند. فقط به این نکته بسنده کنیم که اگر پشت سر امام خود نرویم و ولایت پذیر نباشیم چه بسا که ما نیز باعث شویم تا امام زمانمان سر در چاه کند و با چاه درد و دل کند.

  گفتنی است این جلسه با نوحه سرایی و ذکر مصیبت برای امیر المومنین علی (علیه السلام ) توسط مداح مدعو به پایان رسید.

 

ارسال نظرات