جانشین فرمانده سپاه پاسداران:

ایجاد اشتغال و بازگشت به جامعه از اهداف مرکز ترک اعتیاد است

سردار سرتیپ پاسدار فدوی به اجرایی شدن فعالیت‌های ترک اعتیاد در کل کشور اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال از برنامه‌های اصلی مرکز ترک اعتیاد است.
کد خبر: ۹۱۴۱۷۳۶
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مرکز بازپروری، صیانت و اشتغال شهید زیادیان بازدید کرد و درباره روند فعالیت این مرکز و همچنین تدابیر رو به گسترش سپاه پاسداران برای مبارزه با اعتیاد در کشور اظهار داشت: اقدامات خوب این مرکز به‌زودی در سرتاسر کشور اجرایی خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه نگاه سپاه به این قشر آسیب دیده همواره از سر عطوفت و مهربانی است، افزود: فعالیت‌های این مرکز مرحله‌ای و چرخشی و اولین مرحله آن ترک اعتیاد است که در اینجا در حال انجام است و مرحله بعدی حرفه‌آموزی  برای اشتغال‌زایی است تا تا این عزیزان بتوانند عزتمندانه به آغوش خانواده و جامعه برگردند.

سردار فدوی ادامه داد: همه افراد این مرکز در اوج عزت هستند که به دلائلی گرفتار اعتیاد شدند و اشتغال از عوامل مهم ساماندهی این شرایط است که پیگیری خواهیم کرد.

سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در حاشیه این بازدید گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف در نظر گرفته‌شده این مرکز، اشتغال‌زایی بوده و از هفته آینده کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود تا این عزیزان با داشتن یک حرفه و سرمایه بتوانند وارد جامعه شوند.

وی در ادامه افزود: کسانی که دارای شغل و حرفه هستند با دستور دادستان و بررسی‌های مددجویان درباره بازگشت به محل کار سابق به‌صورت مادی و معنوی موردحمایت قرار خواهند گرفت.

رخشنده معاون اجرایی مرکز بازپروری، صیانت و اشتغال شهید زیادیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره فعالیت‌ها و اهداف این مرکز اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰۰ نفر خدمات دریافت می‌کنند و پیش‌بینی که برای آینده شده ساماندهی ۵ هزار نفری است.

وی در ادامه افزود: پس از یک دوره سه ماه و سم‌زدایی همچنین اقدامات روان‌درمانی و روانکاوی یک دوره حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال برگزار می‌شود.

رخشنده درباره فعالیت‌های روزانه مرکز بیان داشت: از نماز جماعت صبح برنامه‌ها آغازشده و پس از صرف صبحانه گذراندن کلاس‌های روانکاوی و روان‌درمانی برنامه‌های ورزشی و فرهنگی برای این عزیزان نیز برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، مرکز بازپروری، صیانت و اشتغال شهید زیادیان در بهمن‌ ماه سال گذشته با تأکید مقام معظم رهبری«مدظله العالی» برای جلوگیری از معضلات اجتماعی به‌ویژه اعتیاد با بخش‌های آسایشگاه، حسینیه، کلینیک درمان، اورژانس، کلاس‌های آموزشی، محل‌های ورزشی، غذاخوری، حمام به‌طور شبانه‌روزی راه‌اندازی شد.

 

ارسال نظرات