کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

بستر عاشورا را امام حسن(ع) پی ریزی کرده بود

حجت الاسلام محمدعلی فتاحیان اظهار کرد: عاشورای حسینی در بستری بنیان نهاده شد که امام مجتبی علیه السلام با صبوری پی ریخته بود.
کد خبر: ۹۱۴۰۴۸۵
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام محمدعلی فتاحیان، در گفت و گو با خبرنگار بسیج گفت: امام سوم شیعیان جهان مظهر تعقل، هدایت، صبر و شکیبایی اند و عاشورای حسینی در بستری بنیان نهاده شد که ایشان با صبوری پی ریخته بود.

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی گذرا به زندگي امام حسن مجتبي (عليه السّلام) بر اساس گزارش هاي قرآني و روايي و تاريخي به خوبي مي توان دريافت كه آن امام همام (عليه السّلام) الگوي كامل احسان و کَرَم بوده است.

وی تصریح کرد: اين كه حضرت چندبار همه دارايي و ثروت خويش را ميان خود و فقيران تقسيم كرد عملي است كه از بسياري برنمي آيد و كمتر كسي به خود چنين جرأت مي دهد كه از آن همه اندوخته ها و مالي كه به سختي و زحمت از راه كشاورزي و جهاد و تجارت به دست آورده دست بكشد و به ديگران ببخشد. تنها خاندان اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم السلام) و پيروان صديق ايشان هستند كه از چنين منش و خلق و خويي بهره مند مي باشند.

این کارشناس مسایل دینی خاطرنشان کرد: آن حضرت خود چنان بود كه با عمل و گفتار، ديگران را به احسان دعوت مي كرد و مي فرمود: تمام كردن احسان از آغاز كردن آن بهتر است.

فتاحیان ، افزود: بي شك ارزش صلح امام حسن (عليه السّلام)، با توجه به شرايط زماني و مكاني خاص خود، كمتر از جنگ و شهادت امام حسين (عليه السّلام) نبود. خيانت طرفداران ايشان، تهديد و تطميع هاي معاويه و نهايتا تشكيل مثلث زر و زور و تزوير باعث بروز وقايعي شد كه امام (عليه السّلام) را مجبور به امضاي صلحنامه با معاويه كرد. در اين شرايط امام مجتبي (عليه السّلام) منطقا و قاعدتا نمي توانست وارد مبارزه با معاويه گردد تا اينكه ايشان ناچار به پذيرش صلح تحميلي شد ولیکن عاشورای حسینی در بستری بنیان نهاده شد که ایشان با صبوری پی ریخته بود.

وی در پایان تصریح کرد: زادروز این امام همام افزاینده خوشی دلهایی است که مهر ایشان را در دل دارند و شیعه عشق به شمار می آیند؛ لذا در ایامی که هموطنان ما در رنج حاصل از بلاییای طبیعی ایام را می گذرانند با تاسی به کریم اهل بیت(علیه السلام)، با سخاوت و بخشندگی خود در رفع غم هم نوعان خود کریمانه کوشا باشیم.

ارسال نظرات