مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مطرح کرد :

ضرورت توجه بیشتر به مراقبت از روح الهی در برابر آلودگی ها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا،بیان کرد:حرف ،سخن و کلام غذای جان آدمی است و باید بیشتر از غذای جسم از آن مراقبت کند که چه حرفی را می زند، چه مطلبی را مطالعه می کند و چه فکر و اندیشه ای را در سر می پروراند.
کد خبر: ۹۱۴۰۱۱۸
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام و المسلمین یدالله غلامی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای تربیت و تعالی سپاه کربلا ضمن تبریک به مناسبت ولادت باسعادت کریمه اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به لزوم و روند تعالی روح و جسم گفت: انسان موجودی مرکب است. جسمش نیاز به غذا دارد که اگر به آن غذا نرسد ضعیف و بیمار می شود و اگر غذای ناسالم به آن برسد،مریض می شود.

وی با بیان این مطلب که جان و روح انسان نیز مانند جسم انسان نیاز به غذا دارد ، اضافه کرد: اگر به جان و روح انسان غذا نرسد،ضعیف شده و اگر هم غذای ناسالم به آن داده شود مریض می گردد.

حجت الاسلام غلامی در ادامه سخنان خود با تاکید براینکه بیماری جان و روح در قرآن تایید شده است ، ادامه داد: قرآن 1400 سال قبل گفته بود گناه بیماری است و فرد گنهکار بیمار،حال علم جدید در چند دهه اخیر تازه به این نتیجه رسید که گناه یک بیماری است.

وی بااشاره به آیه 10 از سوره بقره« في قُلوبِهِم مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ»مرض را همان بیماری خواند و افزود: نفاق هم نوعی مرض است. حتی بی عفتی هم مرض محسوب می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا درباره عفیف بودن گفت:خداوند در قرآن به زنان پیامبر(ص) سفارش کرد که عفت را رعایت کنند چرا که یک عده بیماردلان به طعمه میافتند و اینکه حرف زدنتان طوری نباشد که بیماردلان به طعمه بیفتند.

حجت الاسلام غلامی در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به حدیثی از پیامبر(ص) که فرمودند: «من در عجبم از کسانی که درخوردن و آشامیدن شان اندیشه می کنند، اما در معقولاتشان نه»،بیان کرد:حرف ،سخن و کلام غذای جان آدمی است و باید بیشتر از غذای جسم از آن مراقبت کند که چه حرفی را می زند، چه مطلبی را مطالعه می کند و چه فکر و اندیشه ای را در سر می پروراند.

وی به اینکه خداوند در جسم انسان قدرتی قرار داده است که به یک اندازه ای می تواند مسمومات را دفع کند اشاره و اظهار کرد: برای نمونه اگر بچه ای غذای مسمومی بخورد،فوری بدن او واکنش نشان داده و آن غذای مسموم را برمی گرداند، اما در مسمومات روحی اینگونه نیست وروح قوه برگرداندن مسمومات را ندارد. اگر مثلا انسان یا یک بچه فیلم ناسالم نگاه کند روح این قدرت را ندارد این غذای فاسد را برگرداند.

حجت الاسلام غلامی در پایان با توصیه به اینکه باید درغذای روح و جان فکر و اندیشه کرد که هر فیلمی را ندید،هر کتابی را نخواند و هر حرفی رانزد،گفت:از خداوند مسئلت داریم در این ماه بزرگ و در روزهای ماه رمضان ما را از این خطرها حفظ بفرماید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار