حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: غیرت دینی از مهم‌ترین نوع غیرت‌هاست و غیورمردان باید مانع از نفوذ و سلطه دشمنان برجامعه اسلامی شوند.
کد خبر: ۹۱۳۹۳۶۰
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  به مناسبت 29 اردیبهشت سالروز بسیج عشایر جمعی از سران وطوایف عشایر بسیجی استان به همراه فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام،فرماندهی ناحیه عشایری و مدیرکل صدا وسیمای استان با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

حجت الاسلام نکونام نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد ضمن تجلیل از مقام عشایر به عنوان ذخائر قابل اعتماد کشور بیان کردند: لحظاتی که انسان آرامش پیدا می کند لحظاتی است که در میان عشایر حضور پیدا میکند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به زندگی بی آلایش و بدون تشریفات و ساده زیستی عشایر، افزود: غیرت یکی از ویژگی‌های بندگان محبوب پروردگار است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تصریح کرد: خداوند چون خود غیور است بر همین اساس غیرتمندانی را که غیرت دینی می‌ورزند دوست می‌دارد و به نظر لطف و محبت و رحمت به آنان می‌نگرد.

وی، غیرتمند بودن را از دیگر ویژگی های عشایر دانست و گفت: غیرت ناموسی، غیرت ملی، غیرت دینی و غیرت در اجرای آداب و رسوم و سبک زندگی محلی از شاخص های غیرتمند بودن عشایر است.

به گفته امام جمعه شهرکرد،  غیرت دینی یکی از مهم‌ترین نوع غیرت‌هاست و غیورمردان باید مانع از نفوذ و سلطه دشمنان بر ولایت، دین، کشور و جامعه اسلامی شوند چرا که جمهوری اسلامی ثمره‌ی غیرت دینی مردم ایران است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امروزه سپاه و بسیج بازوی توانمند ولی امر مسلمین و بهترین مدافع انقلاب و کشور هستند و حضور عاشقانه عشایر و همراهی آ‌نها با سپاه و بسیج نشان از غیرت ملی و روحیه انقلابی و ولایی آنها دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، پیوند و وحدت ارحام و قبیله‌ای را یکی از ویژگی‌های بسیار ارزشمند عشایر دانست و گفت: اسلام همواره تحكیم پیوندهای خویشاوندی و استحكام روابط خانوادگی را به شدت مورد تأكید و توجه قرار داده و صله رحم و رسیدگی به بستگان را به عنوان یك ارزش الهی واجب كرده است.

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر رفع چالش ها و مشکلات عشایر استان، تصریح کرد: مسئولان در بهبود تردد عشایر و در اختیار قرار دادن وسایل زندگی به این قشر مولد کشور تلاش کنند. همچنین توجه به  راه‌های ارتباطی درون استانی و برون استانی از ضرورت‌های مهم است، که استان چهارمحال و بختیاری  را نیز از بن بست نجات می دهد.

وی با اشاره به بزک چهره دشمن از سوی برخی افراد در داخل،خاطرنشان کرد: علی‌رغم، دشمنی‌های آمریکا طی این چهل سال، برخی‌ با وقاحت تمام از کنار آمدن با آمریکا صحبت می کنند، لذا  لازم است که دشمن را درست بشناسید و همواره می‌بایست لبه تیز فکر، زبان و حملات در راستای نابودی دشمن باشد و ضرورت های کشور که وحدت، ولایت و پایبندی به ارزش های انقلاب است نیز مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات