حجت الاسلام مهدی سعیدی د رجمع کارکنان سپاه ناحیه لردگان با اشاره به فرازهایی از دعای افتتاح گفت: دعا سلاح مؤمن است.
کد خبر: ۹۱۳۹۲۱۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسائل دینی واعتقادی در جلسه اخلاق کارکنان سپاه ناحیه لردگان به مناسبت ماه مبارک رمضان، گفت: دعا گنجی است که انسان با تدبر و تامل  در آن به ارزش آن پی می برد و آن موقع است که رشد معنوی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام مهدی سعیدی با اشاره به فرازی از دعای افتتاح، افزود: در زمانی که نسبت به دین اسلام شبهاتی ایجاد می کنند و برخی معتقدند که همه ادیان به حق هستند و انسان از هر دینی که پیروی کند به سرمنزل مقصود می رسد، دعای افتتاح راه رسیدن به خدای ارحم الراحمین را فقط دین اسلام و قرآن می داند.

این کارشناس مسایل دینی و اعتقادی، به اهمیت عبادت خداوند اشاره کرد و گفت: خدای متعال انسان را برای اين آفريد تا خدا را عبادت کند. و عبادت خدا نيز نه برای اين است که انسان با عبادت کردن خدا نفعی به او برساند و نه برای اين است که نقصی را از او رفع نمايد . عبادت خدا يک راه است که خود انسان را به رشد و تعالی می رساند .

وی تصریح کرد: دعا یکی از اصلی ترين راه ها برای ارتباط با خدا و رشد و تعالی است، يعنی اگر انسان بخواهد رشد معنوی پيدا کند ، اگر بخواهد انسان کامل شود، اگر بخواهد به فضايل انسانی دست پيدا کند ، فقط يک راه دارد و آن عبوديت و بندگی خداست.

 

ارسال نظرات