مسئول نمایندگی ولی فقه در تیپ علی اکبر سیستان:

ماه رمضان ماه تجلی عبودیت و بندگی است

مسئول نمایندگی ولی فقه در تیپ علی اکبر سیستان گفت: یکی از فریضه‌های بندگی خداوند متعال را امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: با توجه به عنایت ویژه‌ای که آسمانیان به آن دارند، در این ماه قطعا عیارش بالاتر است.
کد خبر: ۹۱۳۷۴۷۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۹

حجت الاسلام محمد یزدانیان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ حضرت علی اکبر(ع) سیتان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زابل با اشاره به این مطلب که ماه رمضان، ماه تجلی عبودیت و بندگی است، کفت: در این ماه خداوند متعال فرصتی را فراهم ساخته تا تمامی بندگانش فرصتی جهت بازگشتن به خویشتن یافته و تار و پود وجودیشان را از زهر گناه بزدایند.

وی با تاکید بر این مطلب که رمضان ماهی است که توسط پیامبر رحمت و مهربانی به ماه میهمانی خدا معرفی شد و در خطبه روز‌های آخر ماه شعبان به بندگان خدا بشارت پذیرایی خاص و ویژه حضرت باری تعالی داده شد، افزود: خداوند متعال در این ماه ملائکه اش را مأمور ساخته نه تنها کوچکترین عمل عبادی را چندین برابر ثبت کرده، بلکه خواب و حتی نفس کشیدن بندگان که جزو طبیعت حیاتی آنهاست و به اختیارشان نمی باشد را برایشان  عبادت ثبت کنند.

حجت الاسلام یزدانیان یکی از فریضه‌های بندگی خداوند متعال را امر به معروف و نهی از منکر دانست  و تصریح کرد: با توجه به عنایت ویژه‌ای که آسمانیان به آن دارند، در این ماه قطعا عیارش بالاتر است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ حضرت علی اکبر(ع) سیستان ادامه داد: یکی از فرصت‌هایی که در این ماه در اختیار بندگان خدا قرار می گیرد، بستر و ظرفیتی است که تبدیل آن از قوه به فعل خیلی سهل‌تر از ماه‌های دیگر است.

این مسئول افزود: وقتی که در این ماه تمامی اماکن و زمان‌ها به نوعی گره به عبودیت خورده است قطعا زمینه متجلی کردن فرایض آن آسانتر و شهدش شیرین‌تر است.

وی تصریح کرد: آنچه پر اهمیت است این است که این فریضه آلوده به انگیز‌های مادی یا غیر الهی نشود و از چهارچوب و آداب آن خارج نشود.

یزدانیان با تاکید بر این مطلب که اگر نهی از منکر آلوده به انگیزه‌های مادی یا سلایق و توجیهات شخصی شود نه تنها کار ساز نیست بلکه آسیب زاست، اظهار داشت: نکته دیگر که باید در این ماه در پی پرورش آن باشیم تعبد به دستورات الهی است که ماه رمضان بندگان را در این عرصه تقویت و رشد می دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ حضرت علی اکبر(ع) سیستان در پایان خاطر نشان کرد: وقتی بندگان از حلال خدا در این ماه به خاطر خدا می گذرند قطعا در ماه‌های دیگر روحشان آنقدر پرورش یافته که بتوانند در مقابل حرام خدا ایستادگی کنند، لذا این ظرفیت خوبی است که باید مورد توجه همگان و مخصوصا مبلغان  قرار گیرد؛ که بتوانند در این بستر آماده،  کاشت بذر بندگی خدا باشند.
ارسال نظرات