استاندار مرکزی تأکید کرد:

بازگشت بحران ها برای صنایع استان / دلیل عمده مشکلات از سوء مدیریت ها و ناهماهنگی ها است

وی با بیان اینکه اگر کم تفاوتی،بی رغبتی و کم تمایلی برای رفع مشکلات رفع شود این بحران ها حل می شوند گفت: سوء مدیریت ها و ناهماهنگی ها این مشکلات را به وجود می آورد.
کد خبر: ۹۱۳۷۲۱۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سید علی آقازاده استاندار مرکزی در دومین جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه همه ما مکلف به رعایت شئونات ماه شریف رمضان هستیم و باید توجه ویژه ای برای حفظ حرمت این ماه شریف در حوزه های کاری مان داشته باشیم گفت: در جلسه اخیر شورای فرهنگی عمومی استان هم این دغدغه وجود داشت که در استانی  مرکزی که مذهبی  بوده شرایطی همسو با شرایط معنوی این ماه برقرار باشد تا همگان بتوانند از برکات این ماه به درستی استفاده کنند.

وی دستگاه هایی چون نیروی انتظامی و اصناف را موظف به نظارت جدی در امر حفظ رعایت منظر عمومی جامعه دانست و افزود: مسئولین و مدیران استانی باید الگوهای جامعه باشند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه تعامل با شوراهای اسلامی از حرف و شعار باید خارج شود و به یک کار راهبردی و اجرائی بین شوراها و دستگاه های دولتی تبدیل شود بیان داشت:مسئولین و مدیران استان مکلف به این هستند که در شوراهای متناظر حضور پیدا کنند و دیدارهای مستقیم بین مسئولین دولتی و منتخبین مردم می تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

آقازاده با اشاره به اینکه کمتر از یک ماه دیگر به سی امین سالگرد امام(ره) و انتصاب مقام معظم رهبری به رهبری جامعه اسلامی فرصت باقیست عنوان کرد: با توجه به اینکه تعطیلی هایی در این ایام است باید برنامه ریزی های مناسبی انجام شود تا به اصل کار خدشه ای وارد نشود.

وی با اشاره به اهمیت روز قدس گفت: ابتدا از مردم شریف و همیشه در صحنه استان می خواهیم با حضور خود پاسخی مناسب به یاوه گویی های دشمنان بدهند و بعد از رسانه ها انتظار داریم که با ترویج فرهنگ این مناسبت مهم نقشی اساسی در این شرایط حساس ایفا کنند.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه تحریم ها معیشت مردم را نشانه گرفته است افزود: دشمنان فقط قصداعمال تحریم های ظالمانه نسبت به نظام ومسئولین  را ندارد بلکه در واقع تحریم های آنها ملت را هدف قرار داده است و این مردم هستند که در فشار ظالمانه دشمنان قسم خورده قرار گرفته اند.

آقازاده با اشاره به ظرفیت هایی که روز قدس برای مردم فراهم می کند گفت: یکی از مقاطع و زمان هایی که می توانیم فریاد ملت ایران و انزجار آنها از دشمنان را به جهانیان اعلام کنیم روز قدس است.

وی با تأکید بر اینکه روز قدس تهدیدی مهم برای دشمنان  خواهد بود اضافه کرد:اسرائیلی ها از مدت ها قبل برای کمرنگ کردن حضور مردم جهان و به ویژه مردم ایران اسلامی  نقشه های گوناگونی طراحی نموده اند.

استاندار مرکزی با اشاره به آزادی باران شیخی از ربایندگان گفت: یک اتفاق امنیتی اطلاعاتی در استان شکل گرفت و آن مفقود شدن دختر بچه ای در شهر مهاجران بود که به تلاش دستگاه انتظامی و اطلاعاتی استان آزاد شد و زحمات آنها قابل تقدیر است.

آقازاده آزاد شدن باران شیخی را یک موفقیت نه تنها ملی بلکه بین المللی دانست و افزود:با آزادی این دختر بچه امنیت عمومی دوباره در آن شهر و حتی استان به وجود آمد و باعث تقویت اعتماد عمومی مردم به نظام شد.

وی با بیان اینکه آزادی این دختر بچه موفقیت خوبی را برای استان مرکزی به ثبت رساند گفت: خانواده ها باید بیشتر مراقبت کنند چراکه این دختربچه قربانی یک داد و ستد مالی شد و دستگاه قضایی دراین خصوص  با جدیت  برخورد خواهد نمود.

استاندار مرکزی با اعلام هشدار نسبت به بازگشت احنمالی بحران های گذشته برای صنایع استان بیان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور متأسفانه از بازگشت برخی بحران ها ومشکلات برای صنایع استان باید خبر دهیم و این به مدیریت خارج استان بر می گردد.

آقازاده با بیان اینکه استان مرکزی تلاش های بسیار خوبی برای صنایع انجام داده گفت:متأسفانه این مشکلات از تصمیم گیری های خارج استان نشأت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بنا بر اعلام وزارت صنایع در سال گذشته استان مرکزی از جمله استان های برتر در بخش احیاء واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل بوده است افزود: با مدیریت خوبی که انجام شد توانستیم آونگان،هپکو،آذرآب،ماشین سازی و واگن پارس را مجددا راه اندازی کنیم.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه اگر کم تفاوتی،بی رغبتی و کم تمایلی برای رفع مشکلات رفع شود این بحران ها حل می شوند افزود: در غیر اینصورت این هشدار را می دهیم که بحران ها در حال بازگشت هستند و این مشکلات در حیطه و اختیارات مجموعه استانی نیست.

آقازاده از وجود راهکارهای قانونی برای رفع مشکلات برخی صنایع استان خبر داد و گفت:  اگر تهران،مدیریت های ملی و بانک ها کمک نکنند این مشکلات جدی است و در واقع راهکارهایمان را به ستادهای ملی ارائه کرده ایم.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی همکاری های خوبی در بخش مالیات و بیمه واحدها انجام شده است افزود: نیاز به تصمیمات ملی بیش از گذشته در استان مرکزی احساس می شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه کارگروه ملی رفع موانع تولید برای اولین بار در کشور در استان مرکزی تشکیل شد گفت:مصوبات خوبی در این کارگروه انجام شده ولی متأسفانه به این مصوبات توجهی نشده است.

آقازاده با تأکید بر اینکه اقدامات حمایتی نباید مسکنی باشند چراکه تنها برای یک مقطعی کوتاه مشکلات را حل می کنند افزود: اگر دستگاه های ملی و بانک ها همکاری کنند و حمایت های خوبی انجام دهند قول می دهیم در امر رونق تولید مشکلی در استان به وجود نخواهد آمد.

استاندار مرکزی دلیل عمده مشکلات را تحریم ها ندانست و افزود: متأسفانه برخی بی توجهی ها و کم رغبتی ها را وقتی مشاهده می کنیم مشکلات را از تحریم نمی دانیم بلکه سوء مدیریت ها و ناهماهنگی ها این مشکلات را به وجود می آورد.

وی با اشاره به اینکه صرفه جویی در اعتبارات،منابع،سوخت،گاز آب باید مورد توجه مان باشد خاطر نشان کرد: در غیر اینصورت با بحران های جدی مواجه خواهیم شد و در واقع ما مدیران باید در صرفه جویی الگوی مردم باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات