سپیدرود 1 - نساجی 3؛

بقای سپیدرود به اما و اگر کشیده شد!

سپیدرود در هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران در جدالی حساس در ورزشگاه سردار جنگل رشت نتیجه را سه بر یک به تیم فوتبال نساجی مازندران واگذار کرد.
کد خبر: ۹۱۳۷۱۰۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دو تیم فوتبال سپیدرود رشت و نساجی مازندران از هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 21:30 روز شنبه بیست و یکم اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه سردار جنگل رشت به قضاوت مهدی سیدعلی به مصاف یکدیگر رفتند.

داور وسط : مهدی سیدعلی

کمک‌داور اول: رضا سخن‌دان

کمک‌داور دوم: سعید علی نژادیان

داوران پشت دروازه: علی صفایی و یاسر همرنگ

داور چهارم: مهدی عالی‌قدر

ناظر داوری: محسن ترکی

ترکیب تیم فوتبال سپیدرود:

میثم تهیدست، میلاد شیخی‌سلیمانی، میثم فردوسی، محمدرضا مهدوی، کوروش ملکی، امین جوادی‌مقدم، مهرداد بایرامی، ابراهیم لطفی، هومن ربیع‌زاده، محمد بلبلی و میلاد‌ قربان‌زاده.

سرمربی: نادر دست‌نشان

ترکیب تیم نساجی مازندران:

حامد لک، فرشاد فرجی، مجتبی ممشلی، مهرداد عبدی، محمدمهدی نظری، محمد آبشک، احمد عبدالله‌زاده، حامد شیری، سیدمحمد میری، علی شجاعی و سجاد عاشوری.

سرمربی: مجید جلالی

نساجی افتان‌وخیزان، در اولین فصل حضور در لیگ برتر، ماندنش را تثبیت کرد، درست مثل سپیدرود در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر، ماندگاری دراماتیک با رهبری علی کریمی.

سپیدرود اما پس از فرازوفرودهای بسیار، هنوز جای پایش در منطقه سقوط، پررنگ است، چه، در میان بی‌کفایتی سردمدارانش، حالا حتی شده وجه‌المصالحه منافع دیگران، به جرم آش نخورده، اما رشتی‌ها، پا پس نمی‌کشند! ای‌بسا برای آن‌ها، این بار آفتاب کامیابی از افق شمال بدمد! شاید این آخرین فرصت باشد.

11 اردیبهشت دو سال پیش نساجی از دید رشتی‌ها اسمی شد به ارج‌وقرب لیگ برتر؛ وقتی حسین کعبی توپ را به تور دروازه نساجی‌چی‌ها چسباند، رشتی در هیچ جای دنیا نبود که فریادش به آسمان نرسد! ولی حالا که کمی عمیق‌تر می‌نگری، بیش‌ازپیش، پی خواهی برد که نام سپیدرود و نساجی عجین شده تا تاریخ را بنویسند، تاریخی ماندگار، تاریخی از جنس لیگ برتر.

به ایستگاه 29 ام و یکی مانده به آخر رسیدیم، شاید آخرین بار باشد که سردار جنگل را حداقل برای چند فصل در لیگ برتر ببینیم، شاید بار دیگر بازی نساجی و سپیدرود خاطره‌ای شود برای رشتی‌ها از جنس خاطره‌های فراموش ناشدنی برای نسل‌ها!

این روزها در ایران، آسیا و اروپا آن‌قدر فوتبال پرهیجان و کامبک های رؤیایی و عجیب دیده‌ایم که ‌چیزی بعید نیست از کوزه‌ی این بازی بیرون بیاید، این بازی قطعاً مشخص می‌کند خوزستان دو نماینده از دست می‌دهد یا گیلان تک نماینده‌اش را!

تیم فوتبال سپیدرود رشت دقایق نخستین مسابقه را تحت تأثیر حمایت هوادارانش، تهاجمی آغاز کرده و در همان دقایق نخستین مسابقه می‌توانست به گل دست پیدا کند.

سرخ‌های شهر باران در دقیقه یک مسابقه از روی ضربه ایستگاهی در نقطه کرنر می‌توانستند به گل دست پیدا کنند، ارسال مواج مهدوی با دفع مدافعین نساجی مواجه شد.

سپیدرودی‌ها فشار خود در دقایق نخستین را لحظه‌به‌لحظه بیشتر کرده و شوت بایرامی در دقیقه چهار مسابقه، بافاصله اندک به بیرون رفت، پسران شهر باران یک دقیقه بعد از روی ضربه ایستگاهی توسط امین جوادی‌مقدم دروازه نساجی را تهدید کرده و گلر نساجی توپ را به زیبایی دفع کرد.

سپیدرود فشار حملاتش فروکش نکرده و در دقیقه 20 از روی ضربه ایستگاهی توسط هومن ربیع‌زاده می‌توانست به گل دست یابد، ضربه سهمگین این بازیکن توسط گلر نساجی مازندران مهار شد.

نساجی در دقیقه 26 مسابقه روی یک ضد حمله تا آستانه گلزنی پیش رفت، علی شجاعی در موقعیتی ایده‌آل با یک ضربه‌فنی، دروازه سپیدرود را هدف قرار داد، شوت وی با دخالت ملکی راهی کرنر شد و نساجی‌چی‌ها در ادامه روی ضربه کرنر طرفی نبسته و بازی همچنان با تساوی بدون گل در جریان است.

میثم تهیدست در دقیقه 30 مسابقه مهم‌ترین بخت گلزنی را از دست داد، ضربه ارسالی جوادی‌مقدم از روی نقطه کرنر در محوطه شش‌قدم با ضربه سر تهیدست توسط حامد لک به زیبایی مهار شد.

حملات سپیدرود در نیمه نخست ثمری در برنداشت و سه دقیقه وقت اضافه در نیمه نخست نیز برای گلزنی سپیدرودی‌ها کفایت نکرد، دیدار دو تیم در پایان نیمه نخست با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نتایج سایر دیدارهای هم‌زمان هفته بیست و نهم در پایان نیمه نخست:

پرسپولیس تهران 0 – ماشین‌سازی تبریز 1

ذوب‌آهن اصفهان 2 – فولاد خوزستان 0

پدیده شهر خودرو 1 – سپاهان اصفهان 0

تراکتورسازی تبریز 1 – پارس جنوبی جم 0

استقلال خوزستان 1 – سایپا تهران 2

پیکان تهران 0 – نفت مسجدسلیمان 0

صنعت نفت آبادان 0 – استقلال تهران 0

سپیدرود نیمه دوم را نیز هجومی آغاز کرد و شوت سرکش محمد بلبلی در دقیقه 47 با اختلاف اندک از کنار دروازه نساجی به بیرون رفت.

بازی انتحاری سپیدرودی‌ها در نیمه دوم با شدت بیشتری دنبال شد و این تیم در 10 دقیقه نخست نیمه دوم چندین موقعیت خطرناک خلق کرد، شوت سرضرب لطفی در دقیقه 50 جدی‌ترین موقعیت سپیدرود در نیمه دوم بود، ضربه این بازیکن با دفع مدافع نساجی، چیزی نمانده بود، یک گل به خودی را نصیب سپیدرود کند.

سپیدرود در دقیقه 55 مسابقه روی یک ضربه ایستگاهی تا آستانه زدن گل پیش رفت، ضربه سر بازیکن سپیدرود در آستانه ورود به دروازه توسط مدافع نساجی برگشت داده شد.

میثم تهیدست در 64 مسابقه در دهانه دروازه روی یک ضربه آکروباتیک، دروازه نساجی را مورد تهدید قرار داد، ضربه این بازیکن با دخالت مدافعین نساجی راهی کرنر شد.

کاپیتان مهدوی در دقیقه 65 بهترین موقعیت سپیدرود در بازی را هدر داد، ضربه این بازیکن در دو قدمی! دروازه نساجی به بیرون رفت و مهم‌ترین بخت سپیدرود برای گلزنی هدر رفت.

نساجی‌چی‌ها در کمتر از دو دقیقه سرنوشت مسابقه را تغییر دادند، سجاد عاشوری در دقیقه 72 و رحمان جعفری در دقیقه 74 دو بار پیاپی دروازه سپیدرود را باز کردند تا آرزوهای فوتبالی یک تیم و یک شهر برباد برود.

سپیدرود پیش از گل دوم نساجی توسط مهرداد بایرامی در موقعیتی ایده‌آل قرار گرفت، بازیکن سپیدرود توسط مدافع نساجی سرنگون‌شده و داور بی‌اعتنا به این مسئله، دستور به ادامه مسابقه داد، توپ برگشتی به ضد حمله‌ای خطرناک برای نساجی تبدیل‌شده و میهمان به گل دوم دست‌یافت.

نساجی روی یک ضد حمله در دقیقه 86 توسط رحمان جعفری، بازیکن تعویضی به گل سوم دست‌یافت تا تیر خلاصی باشد بر پیکره نیمه‌جان سپیدرود رشت!

محمد بلبلی در نخستین دقیقه از وقت های اضافه با شوتی سنگین و دیدنی گل نخست سپیدرود را به ثمر رساند، سپیدرود در پایان با نتیجه سه بر یک نتیجه را واگذار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات