امام جمعه شهر جونقان؛

دشمنان بنیان خانواده ها را هدف گرفته اند

دشمن برنامه ریزی میکند تا فرهنگ ایرانی اسلامی را در خانواده های ما عوض و سبک زندگی غربی را به خانواده ها القا کند.
کد خبر: ۹۱۳۷۰۳۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ماه مبارک رمضان پایگاه خواهران ریحانه النبی شهر جونقان کلاس اخلاق و نشست بصیرتی سیاسی در مسجد حضرت ولی عصر (علیه السلام) برگزار کرد.

در این نشست امام جمعه جونقان با گرامیداشت ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه بندگی و خود سازی است. این ماه پربرکت از جمله فرصت های درخشانی است که انسان می تواند با استفاده از آن خود را از گناهان پاک کند و از بندگی شیطان رها شده و خود را خدایی کند .

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اگر از این ماه رحمت و برکت استفاده نکنیم قطعا حسرت آنرا خواهیم خورد،کسی که در این ماه  روزه می گیرد باید از گفتن  سخنان ناشایست خودداری کند و گوش و زبان  را از دروغ دور کند.

امام جمعه جونقان افزود: انسان وقتی میخواهد صحبت کند باید مواظب زبانش باشد غیبت نکند تهمت نزند غیبت به شخصیت انسان آسیب می زند ، برای سعادتمند شدن  چشم خود را از نگاه به حرام دور کنیم.

حجت الاسلام حسینی در ادامه در مورد نقش زن در خانه و خانواده گفت: خانواده خودش یک نظام است، از نگاه اسلام ستون خانه مرد است مسائل اقتصادی ،پشتوانه بودن، کارکردن، این ها را باید مرد داشته باشد تا خانه ای تشکیل بگیرد وقتی خانه خانواده تشکیل شد این مادر است که مدیریت آن را برعهده دارد نقش زن، مادر ، خواهر در خانواده خیلی پر رنگ  تر از مرد است.

وی افزود: مسئولیت عمده ی تربیت در خانه به عهده مادر گذاشته شده اگر فرزندی خوب تربیت شد اخلاق نیکو داشت نتیجه تربیت درست آن فرزند است، امروز دشمن در حال برنامه ریزی است تابنیان خانواده را در ایران اسلامی به هم بریزد و سرمایه گذاری زائد الوصفی نیز در این زمینه انجام دادند.

حجت الا سلام حسینی بیان کرد: اگر زندگی انسان معنوی شد انسان از زندگی خود لذت می برد زن باید در اجتماع حضور داشته باشد نسبت به تربیت فرزندان خود حساس باشد ، اگر مادر اعتقادش به خدا، قرآن و اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام قوی باشد می تواند روی اعتقادات همسرش تأثیر گذار باشد و فرزندان هم از مادر حرف شنوی داشته باشند  تا به سعادت و عاقبت بخیری برسند.

ارسال نظرات