میثم ضابطی

سپیدرود و نساجی، نبردی بین برادران دوست‌ داشتنی

نام سپیدرود و نساجی عجین شده تا تاریخ را بنویسند، تاریخی ماندگار، تاریخی از جنس لیگ برتر، رشتی‌ها، پا پس نمی‌کشند! ای‌بسا برای آن‌ها، این بار آفتاب کامیابی از افق شمال بدمد!
کد خبر: ۹۱۳۶۶۶۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، نساجی افتان‌وخیزان، در اولین فصل حضور در لیگ برتر، ماندنش را تثبیت کرد، درست مثل سپیدرود در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر، ماندگاری دراماتیک با رهبری علی کریمی.

سپیدرود اما پس از فرازوفرودهای بسیار، هنوز جای پایش در منطقه سقوط، پررنگ است، چه، در میان بی‌کفایتی سردمدارانش، حالا حتی شده وجه‌المصالحه منافع دیگران، به جرم آش نخورده، اما رشتی‌ها، پا پس نمی‌کشند! ای‌بسا برای آن‌ها، این بار آفتاب کامیابی از افق شمال بدمد! شاید این آخرین فرصت باشد.

11 اردیبهشت دو سال پیش نساجی از دید رشتی‌ها اسمی شد به ارج‌وقرب لیگ برتر؛ وقتی حسین کعبی توپ را به تور دروازه نساجی‌چی‌ها چسباند، رشتی در هیچ جای دنیا نبود که فریادش به آسمان نرسد! ولی حالا که کمی عمیق‌تر می‌نگری، بیش‌ازپیش، پی خواهی برد که نام سپیدرود و نساجی عجین شده تا تاریخ را بنویسند، تاریخی ماندگار، تاریخی از جنس لیگ برتر.

به ایستگاه 29 ام و یکی مانده به آخر رسیدیم، شاید آخرین بار باشد که سردار جنگل را حداقل برای چند فصل در لیگ برتر ببینیم، شاید بار دیگر بازی نساجی و سپیدرود خاطره‌ای شود برای رشتی‌ها از جنس خاطره‌های فراموش ناشدنی برای نسل‌ها!

این روزها در ایران، آسیا و اروپا آن‌قدر فوتبال پرهیجان و کامبک های رؤیایی و عجیب دیده‌ایم که ‌چیزی بعید نیست از کوزه‌ی این بازی بیرون بیاید، این بازی قطعاً مشخص می‌کند خوزستان دو نماینده از دست می‌دهد یا گیلان تک نماینده‌اش را!

محرومان و مصدومان دو تیم

سپیدرود رشت حسین شنانی، سیدحامد طباطبایی و نادر دست‌نشان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، محرومانی که ازجمله ترکش‌های دیدار پرتنش مقابل نفت مسجدسلیمان هستند، در سوی مقابل نساجی مازندران بدون محروم پا به میدان می‌گذارد.

تقابل دو تیم در لیگ برتر

سپیدرود در لیگ هجدهم در شهید وطنی قائم‌شهر مقابل رقیب خود تن به‌تساوی دو بر دو داد، محمد غلامی و میلاد شیخی‌سلیمانی گل‌های سپیدرود و محمدمهدی نظری و مهرداد عبدی گل‌های نساجی را به ثمر رساندند.

این دو تیم در فصل 95-96 در رقابت‌های لیگ دسته اول، دو دیدار مقابل یکدیگر برگزار کردند، سرخ‌های شهر باران در قائم‌شهر تن به شکست دو بر یک داده و در رشت با پیروزی سه بر دوراهی لیگ برتر شدند.

نتایج دیدارهای اخیر دو تیم

سپیدرود در شش دیدار اخیر خود موفق به کسب یک پیروزی و چهار تساوی شده و در یک دیدار تن به شکست داده است، در سوی مقابل نساجی‌چی‌ها در شش دیدار اخیر خود، عملکردی مشابه سپیدرود برجای گذاشتند.

نساجی در 9 دیدار اخیر خود در لیگ برتر شش بار مقابل رقبا به‌تساوی دست‌یافته و در دو دیدار تن به شکست داده است، این تیم در چهار دیدار از 9 دیدار اخیر خود، گلی به ثمر نرسانده است.

داوران دیدار سپیدرود – نساجی مازندران

قضاوت دیدار دو تیم که از ساعت 21:30 روز شنبه بیست و یکم اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه سردار جنگل رشت و زیر نور برگزار می‌شود بر عهده مهدی سیدعلی بوده و رضا سخندان، سعید علی‌نژادیان و مهدی عالی‌قدر وی را در امر قضاوت یاری می‌کنند، نظارت داوری این دیدار بر عهده محسن ترکی است.

دیدار دو تیم با قضاوت شش داور برگزار می‌شود و علی صفایی و یاسر همرنگ به‌عنوان داوران پشت دروازه در امر قضاوت، داور وسط مسابقه را یاری می‌کنند.

ترکیب احتمالی دو تیم

سپیدرود رشت با سیستم احتمالی 433 که سیستم موردعلاقه نادر دست‌نشان است، وارد زمین می‌شود، غیبت حسن شنانی به دلیل محرومیت و طاهرخانی به دلیل فسخ قرارداد، دست سرمربی سپیدرود را در انتخاب وینگری تندوتیز بسته است، محمد یاری می‌تواند گزینه مناسبی برای این پست تلقی شود.

در سوی مقابل، نساجی مازندران با سیستم احتمالی 4231 وارد زمین می‌شود، تقابل آبشک و میری بازیکنان رشتی نساجی مازندران با همشهری‌های خود در تیم سپیدرود، می‌تواند بر جذابیت مسابقه بیفزاید.

برنامه سایر دیدارهای هم‌زمان هفته بیست و نهم لیگ برتر:

پرسپولیس تهران – ماشین‌سازی تبریز

ذوب‌آهن اصفهان – فولاد خوزستان

پدیده شهر خودرو – سپاهان اصفهان

تراکتورسازی تبریز – پارس جنوبی جم

استقلال خوزستان – سایپا تهران

پیکان تهران – نفت مسجدسلیمان

صنعت نفت آبادان – استقلال تهران

به گزارش بسیج، دو تیم فوتبال سپیدرود رشت و نساجی مازندران از هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 21:30 روز شنبه بیست و یکم اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه سردار جنگل رشت به قضاوت مهدی سیدعلی به مصاف یکدیگر می‌روند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات