در سکوت محض نمایندگان مجلس گیلان؛ نامه 11 تن از شورانشینان رشت خطاب به فدراسیون فوتبال + تصویر نامه

قضاوت‌های ناعادلانه علیه دو تیم رشتی سپیدرود و داماش، فریاد اغلب فوتبال دوستان کشورمان را درآورده است و در این میان، سکوت مشمئزکننده نمایندگان مجلس گیلان، موجبات تکدر خاطر هواداران گیلانی این دو تیم را فراهم آورده است.
کد خبر: ۹۱۳۵۳۲۰
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، در فاصله کمتر از چهار شبانه‌روز، سرنوشت دو تیم فوتبال سپیدرود رشت و داماش گیلان بر اساس تصمیمات فاجعه‌آمیز داوری دستخوش تغییر قرار داده است، سپیدرود رشت در دیداری شش امتیازی درحالی‌که از میزبان خود با یک گل پیش افتاده بود، درنهایت تن به‌تساوی یک‌بریک داده و اینک در آستانه سقوط به لیگ دسته اول قرار دارد.

داور مسابقه در این دیدار، یک پنالتی اشتباه به سود حریف اعلام کرده و یک پنالتی مسلم برای سرخ‌های شهر باران اعلام نکرد تا امید سپیدرود برای بقا در لیگ برتر، به پایین‌ترین حد ممکن برسد.

اوج اشتباهات سریالی داوران علیه تیم‌های رشتی را در دیدار برگشت پلی‌آف لیگ دسته دوم می‌توان مشاهده کرد، داور در دقیقه 20 مسابقه درحالی‌که داماشی‌ها با یک گل از حریف خود پیش بودند، گل سالم داماش را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد و در ادامه یک پنالتی مسلم این تیم را نادیده گرفت!

اشتباهات سریالی داور در نیمه دوم نیز ادامه یافت و در دقایق پایانی مسابقه، بار دیگر، گل سالم داماش توسط کمک‌داور مسابقه آفساید گرفته شد و بدین‌سان، داماشی‌ها از صعود به رقابت‌های لیگ دسته اول بازماندند.

کافی است اشتباهات علیه تیم‌های رشتی را با اشتباهات گلر تراکتورسازی، یکی از تیم‌های لیگ برتری قیاس کنیم، نمایندگان مجلس شهر تبریز به داد و قال برخواسته و اغلب مدیران شهری و استانی این خطه، اعتراض خود را به گوش مسؤولین کشوری رساندند، حال‌آنکه از گیلان صدایی برنمی‌خیزد و مدت‌هاست داوری‌های جانب‌دارانه علیه تیم‌های گیلانی در سطوح مختلف فوتبال کشورمان به‌وفور دیده می‌شود.

11 تن از اعضای شورای شهر رشت که سکوت نمایندگان پارلمانی گیلان را دیده‌اند، این بار خود دست‌به‌کار شده و با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال کشورمان، خواهان استیفای حق داماش و سپیدرود شده‌اند.

متن نامه به‌شرح ذیل است:

«امروز شانزدهم اردیبهشت است، میانه‌ی بهار و طبیعت مهربان و سخاوتمند این شهر به ما یاد داده است که فصل‌ها آرام می‌آیند و آرام می‌روند، اما جایی در همین شهر، در دل مردمی که ما منتخب خواسته‌ها، امید و اندوه آنان هستیم، در دل مردمی که فوتبال، به معنایی فراتر از فوتبال، چون اکسیری که خون به خون و پدر به فرزند در میان‌شان جاری است، عشقی که رنج سفرهای دراز را هموار می‌کند و آفتاب و باران را بر صندلی‌های لاکی و سکوهای سیمانی دل‌نشین و خواستنی، در دل نجیب‌ترین مردمی که می‌شناسیم، بهار فوتبال به‌یک‌باره زمستانی سرد و هراسناک شده است. کمتر از یک هفته‌ی پیش لبخند بر صورت جوانان ما بود، با امید تداوم حضور سپیدرود در لیگ برتر و بازگشت داماش به سطحی بالاتر، اما در اتفاقاتی سراسر شائبه، آنچه بر صورت این فرزندان باقیمانده، جز اشک نیست.

این مردم قربانی چه هستند؟

چه کسی، کجا از ناامیدی مردم ما سود می‌برد؟

امروز در وضعیتی که اخلاق فدای بازی‌های پشت پرده می‌شود، در وضعیتی که آرزوهای یک شهر بازیچه‌ی وجدان‌های خاموش و پول‌های کثیف است، در وضعیتی که شفاف‌ترینِ رسانه‌ها در زمینه‌ای چون ورزش، قربانی کج‌سلیقگی‌های شخصی می‌شود، خشم و ناامیدی در گلوی پسران ما بغض و فریاد شده است و در چنین وضعیتی، آنچه البته به‌جایی نرسد فریاد است...

همکاران محترم!

ما صدای این مردم هستیم، مردمی که سال‌ها در پایین‌ترین سطوح، درجایی که برای بزرگ‌ترین‌های این ورزش تاریک‌خانه‌ی فراموشی بوده است، امید را در صندوقچه‌های دل‌شان زنده نگه‌داشته‌اند.

اما حواسمان باشد، امید اگر از دل این مردم پر بگیرد، ماییم و صندوقچه‌های خالی، ماییم و هیچ.

همکاران محترم!

حق این مردم گرفتنی است و ما امروز به پشتوانه‌ی همین مردم، دست و بازوی گرفتن این حقیم. سال‌ها است شهر ما با دو تیم خصوصی، یاد روزهای پرافتخار فوتبال رشت را زنده نگه‌داشته است و ما به فراخور، همواره در کنار این دو تیم بوده‌ایم. تیم‌هایی که از نگاه ما ظرفی اجتماعی برای افزایش هم‌دلی بوده‌اند و ما در میان خود نیز شاهد تلاش‌های خستگی‌ناپذیر همکار عزیزمان، جناب آقای حاجی‌پور، برای حفظ گوشه‌ای از این سرمایه هستیم.

سال‌ها است که فوتبال گیلان، در رشت، انزلی، تالش و جای‌جای استان نیازمند توجه است و امروز ما که داشته‌های این شهر را به‌درستی در این مسیر سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، وظیفه‌داریم از سرمایه‌های این مردم با استفاده از حداکثر ظرفیت قانونی و راهکارهای منطقی دفاع کنیم.

پیشنهاد این‌جانب تهیه‌ی نامه‌ای از طرف ما، ۱۱ عضو شورای اسلامی شهر رشت، خطاب به فدراسیون فوتبال و تأکید صریح بر پیگیری فوری شائبه‌های موجود در وضعیت تیم‌های سپیدرود و داماش است.»

انتهای پیام/3389

ارسال نظرات