پدر شهید مدافع حرم محمد حسین قاسمی:

استاد مطهری(ره) یک زمان شناس به تمام معنا بود

پدر شهید مدافع حرم محمدحسین قاسمی در همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت عشایری، استاد مطهری را زمان شناس، موقعیت شناس و مخاطب شناس به تمام معنا دانست.
کد خبر: ۹۱۳۵۰۹۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی و گرامیداشت مقام معلم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در ناحیه مقاومت عشایری استان برگزار شد.

استاد منصور قاسمی، پدر شهید مدافع حرم محمد حسن قاسمی، سخنران این همایش گفت:چرا استاد مطهری در میان اساتید بزرگ و برجسته، ظهور و بروز بیشتری دارد؟ جواب این است که اولا شهید مطهری (ره) استاد جامعی است و در زمینه های مختلف اخلاق، عرفان، فقه، سیاست، تاریخ و ... پیشرو است و ثانیا کتابهای استاد مطهری(ره) علاوه بر دانش افزایی به ما بصیرت می دهد و اندیشیدن را به ما می آموزد.

 قاسمی بیان داشت :حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: دو دسته از افراد کمر مرا شکستند: عالمی که زبانش طبق معیارها و ضوابط نمی چرخد و انسان نادانی که ظواهر دینی را به خوبی رعایت می کند؛ ولی از عمق آنها چیزی نمی فهمد، کوته نگر و تنگ نظر است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر استاد مطهری(ره) یک زمان شناس، موقعیت شناس و مخاطب شناس به تمام معنا بودند و طبق نیاز جامعه سخن می گفتند. استاد مطهری با دو چیز به شدت مبارزه می کرد؛  یکی فرهنگ بی هویت بیگانه و دیگری تحجر یعنی بسته بودن فکر در مقابل افکار و اندیشه های روا و منطقی.

 پدر شهید قاسمی خاطر نشان کرد: متحجران و مقدس مآبان در طول تاریخ، ضربات بسیار بزرگی به اسلام زدند و به عنوان نمونه حضرت علی (علیه السلام) را همین دو دسته خانه نشین کردند. و ریشه های تحجر، جهل مرکب و غرور و تکبر انسانهاست. گاهی افراد از روی جهالت آنقدر در عقیده و علم اشتباه و سطحی خود پیش می روند و آنقدر عمل اشتباهی را تکرار می کنند که پذیرش عقیده و علم و عمل درست ولی خلاف آن برایشان بسیار سخت است و یا از روی تکبر و غرور و لجاجت تن به پذیرش حق نمی دهند.و استاد بزرگوار شهید مرتضی مطهری(ره) در راه مبارزه با تحجر تا پای جان مبارزه کردند.

در پایان این همایش از مربیان عقیدتی سیاسی برتر ناحیه مقاومت عشایری استان چهارمحال و بختیاری با اهدای لوح تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار