مسئول بسیج سازندگی سپاه پاسداران:

همدلی، اتحاد و انسجام در مناطق سیل زده سیستان مشاهده می شود

مسئول بسیج سازندگی سپاه پاسداران: سازمان بسیج سازندگی در سال 79 با دستور مقام عظمای ولایت تشکیل و راه اندازی شده است، سازمانی است که مفتخر حمایتهای معنوی و همه جانبه مولای ما حضرت آقا را دارد و این مسئولیت ما را سنگین تر می کند.
کد خبر: ۹۱۳۴۶۳۳
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

سرهنگ محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفتگو با خبرنگار بسیج در هیرمند گفت: توفیق داریم که امروز در جمع مردم شهرستان هیرمند در استان سیستان و بلوچستان هستیم، خیلی از استان‌های سراسر کشور مان درگیر سیل شدند، یکی از استان‌هایی هم که سیل خورد سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان هیرمند و روستا‌های اطراف آن بود.

وی با اشاره به این مطلب که اتفاقی که در سیل اخیر افتاد جدای از خسارت‌هایی که به بار آورد، جدای از این که منابع اعتباری زیادی نیاز است که بازسازی اتفاق افتد، ولی برکات بسیار زیادی را هم داشته است، افزود: یکی از برکات سیل اخیر منهای جمع شدن آب در پشت سد‌ها و تامین آب برای مدت زمان طولانی منهای اینکه سفر‌های زیر زمینی سیر آب می‌شود همدلی، اتحاد و انسجامی بود که در طول مدتی که در مناطق سیل زده حضور پیدا کردم دیدم.

سرهنگ زهرایی بیان کرد: در مناطق سیل زده سراسر کشور به ویژه در گلستان، خوزستان، ایلام، مازندران، با تصاویر و مستنداتی که از سیستان و بلوچستان در ناحیه سپاه هیرمند دیدم،وحدتی اتفاق افتاد بین مردم، گروهای جهادی و مردم در رده ها راهبردی، عملیات اتفاق افتاد انسجامی در بین نیروهای مسلح و دولت و سپاه و بسیج رخ داد که نظیر آن را مشاهده نکرده بودیم.


مسئول بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: خیلی از رده ها به دلیل ایجاد مانع در برابر سیل گونی گونی صدها هزار  نفر شاهد مثال 5هزار و 207 گروه جهادی و مردمی بودند، حضور مردم فراموش نشدنی است عمق بخشی نطام اتفاق می افتد، این وحدت فاطله بین مردم و مسئولین را کم می کند.
 
زهرایی ادامه داد: 3 هزار روحانی و طلبه در این سیل اخیر گروههای 50 تا 100 نفره با مردم کاملا کار یدی انجام دادند اینها برکاتی است که در دراز مدت خودرا نشان می دهد.
 
وی افزود: حضور جمعی مردم در کمپ های اسکان اینها به حضور کودک در زمینه های ورزش و .. کمک می کند انصافا ظرفیت مردم بسیار زیاد است،باورکردن این ظرفیت و پتانسیلها وظیفه مسئولان است، هرجا که مسئولین این باور را پیدا کردند و این اراده را پیدا کردند که در بین مردم قرار گرفتند پیروز و موفق شدند.
 
مسئول بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هشت سال دفاع مقدس توسط مردم رقم خورد و امروزه هم مردم ثابت کردند که پای نظام و ارزشهایشان ایساده اند و هرجایی که احساس خطر کنند با تمام قوا پای کار خواهند آمد.

وی ادامه داد: روز ۱۷ اردیبهشت روز تشکیل بسیج سازندگی است سازمان بسیج سازندگی در سال ۷۹ با دستور مقام عظمای ولایت تشکیل و راه اندازی شده است، این سازمان، سازمانی است که مفتخر حمایت‌های معنوی و همه جانبه مولای ما حضرت آقا را دارد و این مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: اولین ماموریت بسیج سازندگی ساماندهی و سازماندهی گروه‌های جهادی است که به صورت داوطلبانه زلال و پاک و بی ادعا به مناطق محروم گسیل می‌شوند و کار محرومیت زدایی و خدمت به مردم را انجام می‌دهند. 

سرهنگ زهرایی افزود: ماموریت دوم بسیج سازندگی کمک به دولت است تا پروژه‌های عامل المنفعه و زود بازده محرومیت زا و به ویژه این که غیر انتفاعی و کاملا روستایی وکمک به اقتصاد مقاومتی کمک به نهاد‌ها و مردم و دولت است را اجرا کند.
 
ارسال نظرات