در همایش تجلیل از مربیان تیپ44 عنوان شد:

زیر بنای فکری و علمی کشور ما از افکار شهید مطهری است

شهید مطهری متفکری هوشیار بود، که قبل از انقلاب اسلامی تهاجم فرهنگی در کشور را پیش بینی کرد.
کد خبر: ۹۱۳۳۴۴۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ ویژه برنامه ای به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه همزمان با ایام شهادت استاد مرتضی مطهری برگزار و از مربیان و متربیان برتر دوره های عقیدتی سیاسی این یگان تجلیل شد.

دکتر علیمحمدی  به رمز و رازهای نهفته در آثار استاد شهید علامه مرتضی مطهری اشاره کرد و افزود: تزکیه نفس است که انسان را به رمز و راز وا می دارد.

وی، سه خصوصیت بارز شهید مطهری را اهل فکر بودن، اخلاص و خستگی ناپذیری دانست و گفت: مقام معظم رهبری فرمایشی دارند به این مضمون، که اگر من برنامه ریز حوزه علمیه بودم تمام کتاب های شهید مطهری را جزء برنامه های درسی حوزه قرار می دادم و در پایان از مفاهیم کتاب ها آزمون می گرفتم.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: زیر بنای فکری و علمی کشور ما از افکار شهید مطهری است. تواضع پاکی، خوشرویی، اهل نماز شب بودن و جامعیت علمی در شهید مطهری نهفته است. شخصیت جامعی دارند ایشان که بعنوان یک مرزبان هوشیار، سال های قبل از انقلاب به ماهیت تهاجم فرهنگی در کشور رسیده بود.

وی با اشاره به نامگذاری هفته عقیدتی سیاسی در سپاه همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری، افزود: هفته تعلیم و تربیت نقطه سرآغاز رشد، تعالی، ایمان و شناخت کارکنان است و اگر علم و تربیت نباشد خودمان را نمی توانیم به کمال و معنویت برسانیم و اگر معنویت فراموش شود انقلاب خودمان را از یک عامل پیش رونده محروم کرده ایم.

علیمحمدی گفت: همچنین تمام معضلات جامعه نبود تعلیم و تربیت درست در جامعه می باشد و برای رسیدن به تمدن اسلامی و جامعه الهی راهی جز تربیت علم و نرم افزارهای بصیرتی انقلاب وجود ندارد.

وی، نبود و کم توجهی به علم در کشور را مایه معضلات اساسی در جوامع بشری دانست و تأکید کرد: اگر مردم ما هوشیار نباشند، با یک واژه های غربی فریب می خورند و ریشه ی تمام تفکرات اسلامی مورد هجمه قرار می گیرد.

در پایان این مراسم از مربیان و متربیان برتر تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام، تقدیر شد.

ارسال نظرات