مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

دانشنامه دفاع مقدس گیلان در ۳ جلد تدوین می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: دانشنامه دفاع مقدس گیلان در سه جلد ۵۰۰ صفحه‌ای تدوین می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۲۰۵۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در رشت با تأکید بر آشنایی نسل‌های جوان با موضوعات و مباحث مربوط به دفاع مقدس و لزوم تدوین و نشر آثاری در این زمینه برای رجوع اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: دانشنامه دفاع مقدس گیلان در سه جلد 500 صفحه‌ای تدوین خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان وجود منبع یا منابع موثق در حوزه ارزش‌های دفاع مقدس را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: یکی از کارهای زیربنایی در حوزه دفاع مقدس ورود به مباحث علمی و پژوهشی است که از اولویت‌های بسیار مهم این نهاد محسوب می‌شود.

بایرامی از تهیه دانشنامه‌های دفاع مقدس در هر کدام از استان‌های کشور سخن گفت و تصریح کرد:‌ بر اساس برنامه ابلاغی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور،‌ دانشنامه‌های دفاع مقدس با مشورت اساتید برجسته دانشگاه‌ها در تمام استان‌های کشور تدوین می‌شوند.

وی خطر از بین بردن و یا تحریف خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس را یکی از برنامه‌های راهبردی دشمن علیه انقلاب اعلام کرد و بیان داشت: در چهار سال گذشته تاکنون،‌ بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان در بحث جمع‌آوری اسناد شهدا استان اقدامات و تلاش‌های بسیار زیادی را انجام داده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مرحله پژوهشی این کار با تشکیل گروه‌های تخصصی شامل فرماندهان، رزمندگان دوران دفاع مقدس‌،‌ اساتید دانشگاه گیلان و پژوهشکده گیلان‌شناسی آغاز شده است.

بایرامی با اشاره به اینکه اعتبار لازم برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان در قالب موزه دفاع مقدس استان تخصیص پیدا می‌کند تصریح کرد: با توجه به اهمیت کار‌ از استانداری گیلان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انتظار داریم در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند.

وی تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان در سه جلد 500 صفحه‌ای را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: هزار و 25 مدخل برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان کشف شده است بنابراین در صورت افزایش این تعداد،‌ افزایش جلدهای دانشنامه دفاع مقدس گیلان دور از انتظار نیست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان‌ یکی از رموز پایداری و ایستادگی انقلاب اسلامی را امدادهای غیبی پروردگار متعال دانست و افزود: واقعه طبس یا بسیاری از وقایع این‌چنینی دیگر که نشانگر پشتیبانی خداوند از ملت ایران است در تاریخ انقلاب اسلامی به کرات وجود دارد.

بایرامی وجود حوادث و وقایع متعدد مربوط به دفاع مقدس،‌ انقلاب اسلامی و سایر موضوعات در گیلان که از امدادهای الهی سرچشمه گرفتنه‌اند را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: شناسایی این وقایع و ترویج آن در سطح جامعه،‌ اثرگذاری بسیار خوبی در سطح اقشار مختلف خواهد داشت.

وی در مورد آخرین وضعیت احداث موزه دفاع مقدس گیلان و کارهای انجام شده آن نیز عنوان کرد:‌ مرحله تجهیز کارگاه و شروع اجرای عملیات کلنگ‌زنی احداث موزه دفاع مقدس گیلان به زودی در استان انجام می‌شود و امیدواریم با تخصیص اعتبارات روند ساخت آن تسریع پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات