حضور بسيج مردمي، سپاه و امدادي براي مهار سيلاب در سیستان

حجم سيلاب ورودي از کشور افغانستان به سمت منطقه سيستان از روز گذشته تاکنون درحال افزايش است.
کد خبر: ۹۱۳۰۳۴۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و سردار امان اله گشتاسبی فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با حضور در روستای شندل از توابع شهرستان هیرمند از روند فعالیتهای و اقدامات انجام شده در مهار سیل این منطقه بازدید کردند.

سردار پاکپور درحاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار بسیج در زابل گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان مردمانی صبور و نجیب هستند که با اتحاد و برادر در کنار یکدیگر در برابر سختی ها و مشکلات ایستاده و مبارزه کرده و خواهند کرد.

وی افزود: با حضور در مناطق سیل زده شاهد  آمادگی بالای نیروهای بسیجی و پاسدار در مناطق بودیم که با دل و جان به مردم سیل زده و روستاهای در معرض خطر کمک رسانی می کردند.

سردار پاکپور ادامه داد: در راستای بروز هرگونه خطر آبگرفتگی نفر بر زرهی آماده بود تا در شرایطی که تردد وسایل نقلیه غیر ممکن بود روستائیان را جابجا کند و به سیل زدگان کمک رسانی و امدادرسانی شود که این اقدامات قبل از آغاز سیل شروع و پیش بینی شده بود.

سردار امان اله گشتاسبی، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان که در این منطقه حضور داشت نیز گفت: عشق و علاقه مندی مردم به ایران بالاست و مردم به ویژه مردم استان سیستان و بلوچستان در تمام صحنه ها مشهود است و در هر شرایطی پای کار بوده و خواهند بود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان هم گفت:: برای مهار این سیلاب خاکریزی به طول ۷۰۰ متر مقابل محل شکستگی کانال نیاتک احداث شده است.
 
سردار گشتاسبی افزود: این خاکریز از ورود آب به دیگر روستا‌ها جلوگیری می‌کند.
ارسال نظرات