کارشناس مسائل سیاسی؛

تروریستی خواندن سپاه، هدیه انتخاباتی آمریکا به نتانیاهو/دولت آمریکا تروریست‌پرور است

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اقدام نابخردانه و مضحک آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست تروریست گفت: به نظر می رسد این اقدام آمریکا، بی ارتباط با معامله بزرگ قرن نیست، آنها یکی از موانع بزرگ این معامله را سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی می دانند و به دنبال اثرگذاری بر انتخابات رژیم صهیونیستی و جبران خدمات نتانیاهو هستند.
کد خبر: ۹۱۲۵۳۳۵
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳

حسین رجبی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اقدام نابخردانه و مضحک آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست تروریست گفت: یکی از مهم ترین دلایل این اقدام ماجراجویانه و خطرناک عصبانیت آمریکا از این نهاد مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران تمامی توطئه ها و نقشه های آمریکا را برای طرح خاورمیانه جدید در منطقه خنثی و شکست داد، گفت: آمریکا با ایجاد و حمایت داعش و گروهک های تکفیری تروریستی به دنبال این بود که حکومت های مورد نظر و دلخواه‌ خود را در کشورهایی مثل عراق، سوریه، یمن و حتی ایران  روی کار بیاورند ولی این سپاه و بسیج اقشار مختلف بود که تمام نقشه های آنها را نقش برآب کرد و تمامی اقدامات آنها را ناکام گذاشت.

این کارشناس مسائل سیاسی  با اشاره به حضور تمام قد سپاه در مقاطع مختلف و حساس انقلاب بیان داشت: دلیل دوم عصبانیت آنها از سپاه پاسداران این است که تمام توطئه های داخلی و خارجی‌شان توسط سپاه خنثی شده است؛ از خنثی کردن اقدامات نفوذی ها در داخل تا جبران ناکارآمدی ها در کشور، و نقش موثر در خدمات مدیریتی به ویژه در حوادث غیرمترقبه و مهمتر از همه این ها تأمین امنیت کشور است که با وجود این همه دشمنی ها و توطئه های فراوان در منطقه غرب آسیا، نقش موثر سپاه به طور درخشان نمود دارد.

وی با اشاره به شکست های پی در پی نظام سلطه در منطقه عنوان کرد: یکی از اهداف آمریکائی ها از این اقدام نابخردانه جبران شکست سنگینی است که در منطقه خورده‌اند است و شاید یکی از دیگر اهداف‌شان کشاندن ایران به پای میز مذاکره است؛ چراکه به تصور خودشان با خروج از برجام و افزایش فشارهای تحریمی، می‌توانند جمهوری اسلامی را وادار به مذاکره کرده و در نهایت برجام های دیگر را به کشور تحمیل کنند و از ایران امتیازات بیشتری بگیرند ولی این هدف‌شان محقق نشده است.

این کارشناس مسائل سیاسی  سپاه را بازوی توانمند انقلاب اسلامی دانست و تأکید داشت: آمریکائی ها خیال می کنند که اگر بازوی اصلی نظام را تحت فشار قرار دهند، در نهایت جمهوری اسلامی به خواسته آنها یعنی مذاکره درخصوص مسائل ممنوعه خودش تَن می دهد.

وی با اشاره به موفقیت های سپاه در ریشه کن کردن تروریست در منطقه غرب آسیا گفت: به نظر می رسد این اقدام آمریکائی ها بی ارتباط با معامله بزرگ قرن هم نیست، آنها یکی از موانع بزرگ این معامله را سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی می دانند و به دنبال اثرگذاری بر انتخابات رژیم صهیونیستی و جبران خدمات نتانیاهو هستند.

این کارشناس برتر سیاسی اقدام آمریکایی ها علیه سپاه را یک اقدام روانی دانست و افزود: یکی دیگر از اهداف این است که با این اقدام و عملیات روانی علیه نظام جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران ریسک سرمایه گذاری در ایران را افزایش دهند.

وی با اشاره به نظر برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه آمریکائی ها به دنبال گرفتن نقطه ضعف از ایران هستند، بیان کرد: به تعبیر بعضی از کارشناسان هدف آمریکایی ها از این اقدامات، فشار بر ایران برای خروج از برجام است. خیال می کنند که ایران با در مقابله با این فشارها اقدام تندی را از خود نشان می دهد و در قالب آن رفتار تند، آن‌ها مسائل دیگرشان را در راستای اهداف خود تنظیم می‌کنند.

رجبی با بیان اینکه خود آمریکائیها تروریست پرور هستند، تصریح کرد:  به نظر برخی دیگر از کارشناسان این اقدام آمریکائی ها برای آزمایش جمهوری اسلامی است که چه عکس العملی را از خودش نشان می دهد؛ قرار دادن سپاه در لیست به اصطلاح تروریستی در دوران اوباما هم مطرح شد ولی با تهدیدات جمهوری اسلامی پا پس کشیدند و صرف نظر کردند.

وی تشکیل جبهه مقاومت را در منطقه یکی از دستاوردهای ملی سپاه دانست و اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل این اقدام هم می تواند تهدید جنبش های انقلابی و مقاومت در منطقه از جمله حشدالشعبی عراق، حزب الله لبنان و انصار الله یمن  باشد.

این کارشناس برتر سیاسی با اشاره به اقدام متقابل جمهوری اسلامی در برابر این توطئه گری ها افزود: پیامد این کار افزایبش تنش در منطقه است و به هر ترتیب نیروهای مسلح هم برخورد مناسب را نشان می دهد و ارتش آمریکا را به عنوان گروه تروریستی قرار می دهد و یقینا آمریکایی ها بعد از این به دنبال اقداماتی درخصوص اموال و دارایی های سپاه خواهند بود و به جز افزایش ناامنی و تنش و بی نظمی در منطقه تبعاتی بیش نخواهد داشت.

وی با اشاره به شکست توطئه های آمریکا در چهل سال انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این اقدام هم قطعا با شکست سنگین آمریکایی ها روبه رو خواهد شد و نتیجه ای نخواهند گرفت اما به هر حال دشمن به دنبال چنین اقداماتی برای نشان دادن دشمنی خودش، علیه انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات