استاندار ایلام، با تأکید بر آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرایی در این استان در راستای مقابله با حوادث غیرمترقبه، گفت: مردم اخبار و اطلاعات هواشناسی و ستاد بحران را فقط از مراجع رسمی بگیرند.
کد خبر: ۹۱۲۴۱۰۱
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سلیمانی دشتکی ، استاندار ایلام ، در نشست ستاد بحران استان، اظهار کرد: جان و مال افراد برای ما مهم است و اگر قرار است خطری اتفاق بیافتد حتی شده با حکم قضایی چادرها و خانوارهایی که در مسیر سیل و مناطق آبگیر دایر شده است را جابجا می‌کنیم تا خطری متوجه کسی نباشد.

وی، در ادامه با تأکید بر این مهم که مردم اخبار و اطلاعات هواشناسی و ستاد بحران را فقط از مراجع رسمی بگیرند، افزود: افرادی که تخصص در امور ندارند حق ندارند در این شرایط حساس اظهارنظری کنند که مردم را سردرگم بکند.

استاندار ایلام، با عنوان این مطلب که دفع خطر احتمالی عقلا واجب است و همه در این شرایط مسئولیت داریم، گفت: بایست همه با قاطعیت پای‌کار باشند و مسلم است که بر سر جان و مال مردم باکسی ملاحظه و تعارف نداشته باشیم.

سلیمانی دشتکی، تصریح کرد: در شرایطی که بارش‌های شدید و سیل‌آسا تاکنون خسارات جانی و مالی زیادی در کشور برجای گذشته است ما نمی‌توانیم به هشدارهای هواشناسی بی‌خیال و بی‌تفاوت باشیم.

رئیس ستاد بحران استان ایلام، با اشاره به این موضوع که در مدیریت بحران تا می‌توانیم پیشگیری کنیم، افزود: اگر خدایی نکرده اتفاقی افتاد در حین بحران حفظ زمان مهم‌ترین عامل حیاتی است که بایست مورد تأکید جدی عوامل درگیر در کار قرار گیرد.

وی، خاطرنشان کرد: در سامانه بارشی پیش رو با توجه به هشدارهای مکرر هواشناسی بایست همه دستگاه‌های خدماتی، امدادی، نیروهای نظامی و انتظامی، ارتش و سپاه و همه مجموعه عوامل ستاد بحران در آمادگی کامل باشند

 

ارسال نظرات