معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

کاهش ۵۵ درصدی حضور گردشگران در استان گیلان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان با اشاره به میزان گردشگر واردشده به استان گیلان گفت: از ابتدا طرح نوروزی تا به امروز پنج میلیون مسافر به استان گیلان سفرکرده‌اند که نسبت به مشابه با کاهش ۵۵ درصدی در این حوزه مواجه بودیم.
کد خبر: ۹۱۲۳۷۵۶
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حمیدرضا آذرپور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استفاده صحیح از ظرفیت‌های گردشگری استان گیلان باعث ایجاد اشتغال خواهد شد اظهار کرد: استان گیلان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف ازجمله گردشگری، تاریخی است که اگر به‌درستی از آن استفاده شود باعث رشد اقتصادی و تولید اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به میزان گردشگر واردشده به استان گیلان گفت: از ابتدا طرح نوروزی تا به امروز پنج میلیون مسافر به استان گیلان سفرکرده‌اند که نسبت به مشابه با کاهش ۵۵ درصدی در این حوزه مواجه بودیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان با اذعان به اینکه اقامتگاه‌های استان گیلان وظیفه خود را به‌درستی انجام داده‌اند، تصریح کرد: گردشگران برای حضور در یک استان نیاز به یک اقامتگاه مطمئن دارند به همین دلیل هتل، کمپ‌های تعیین‌شده و خوابگاه‌ها بیشترین مکان برای اقامت گردشگران بوده است.

آذرپور با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به مکان‌های تاریخی در استان گیلان افزود: در ایام نوروز ۲۲۴ هزار گردشگر از مکان‌های تاریخی استان گیلان ازجمله ماسوله و قلعه رودخان بازدید کرده اند که این امر نشان دهنده اهمیت مکان‌های تاریخی است‌.

وی با اشاره به افزایش حضور گردشگران خارجی در استان گیلان گفت: تا به امروز ۷۹۲ گردشگر خارجی در استان گیلان حضور یافته‌اند که نشان‌دهنده افزایش ۱۴ درصدی در این حوزه است.

انتهای پیام /

ارسال نظرات