کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با بسیج مطرح کرد

12 فروردین، روز تحقق آرزوهای تاریخی ملت ایران

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: روز جمهوری اسلامی در واقع تحقق آرزوی دیرینه ملت ایران است که مفاهیم غنی اسلام را در جامعه پیاده کرد و نقش مردم را به طور واقعی به تحقق رساند.
کد خبر: ۹۱۲۳۱۵۱
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

حسین رجبی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به 12 فروردین روز جمهوری اسلامی گفت:  به ثمر نشستن جمهوری اسلامی که نتیجه تلاش ها و مجاهدت های افراد زیادی بود، گروهک های وابسته به استکبار غرب و شرق را بر آن داشت تا با سوءاستفاده از فضای آزاد سیاسی آن زمان، شرکت در انتخابات را تحریم کنند و با پخش دروغ ها و شایعه های بی پایه به دنبال متشنج کردن جو جامعه برآیند تا اینگونه از شرکت مردم در این رخداد مهم جلوگیری کنند اما امام خمینی(ره) در چنین فضایی و با اعتقاد کامل و راسخ، ملت ایران را برای حضور در صحنه دعوت کردند.

وی افزود: در نهایت مردم در روز رأی‌گیری بخش اعظمی از گروه‌های سیاسی را کنار گذاشتند و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) به جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر رأی دادند و بدین ترتیب بار دیگر واقعه مهمی در تاریخ این مرز وبوم به وقوع پیوست که هرگز استکبار جهانی، آن را پیش بینی نمی کرد. 

این کارشناس مسائل سیاسی رهبری حضرت امام خمینی(ره) را از مهمترین عوامل شکل‌گیری انقلاب اسلامی دانست و افزود: در واقع جمهوری اسلامی محصول یک رهبری دینی و یک تفکر عمیق دینی و یک ملت مسلمان در محاصره افکار مختلف است که در آن روز همه تلاش‌شان این بود که جمهوری اسلامی شکل نگیرد.

وی با اشاره به جانفشانی‌ها و فداکاری‌هایی که برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی انجام شد، بیان داشت: جمهوری اسلامی سهل به دست نیامد بلکه جذبه حضرت امام(ره) و آرزوهای نهفته ملت ایران درخصوص شکل‌گیری یک حکومت دینی برپایه مردم سالاری دینی باعث خنثی شدن توطئه های دشمن و تثبیت جمهوری اسلامی شد.

وی جمهوری اسلامی را آرزوی ملت ایران پس از گذشت چند هزار سال تحمیل حکومت های پادشاهی دانست و تأکید کرد: جمهوری اسلامی محصول طرز فکر و گفتمان حضرت امام خمینی(ره) و آرمان های ملتی است که سالیان سال برای تحقق آن مبارزه کردند.

رجبی اسلام را محور اصلی حرکت انقلاب دانست و تصریح کرد: تحقق جمهوری اسلامی نماد کامل مردم سالاری دینی است؛ احزاب و گروه های سیاسی بر خلاف تبلیغات زیاد و میدان‌داری، نقش بسزایی نداشتند بلکه عامه مردم فکرشان این بود که وقتی ملتی مسلمان با رهبری دینی و شعارهای اسلامی قیام می کند، یک حکومت کامل اسلامی را شکل می‌دهد؛ ملت ایران هم به دنبال تأثیرگذاری نقش خودشان بودند و هم به دنبال محقق شدن آرمان ها و آرزوها که سال ها به آن می اندیشیدند.

رجبی تفکرات اکثر احزاب را برگرفته از جریان خارجی خواند و افزود: نهضت آزادی و جبهه ملی که عموما غرب‌گرا بودند از جمله احزابی بودند که تعبیر سلطنت مشروطه را طرح می کردند و به دنبال این بودند که شاه در رأس حکومت باشد ولی تدر تصمیم‌گیری نقش چندانی نداشته باشد.

وی در همین خصوص ادامه داد: در دوران طاغوت منشأ شکل‌گیری احزاب کشور داخلی و مردمی بود ولی متأسفانه از خارج کشور خط می گرفتند و موظف بودند تا افکاری را که با دیدگاه های مردمی منطبق نبود در جامعه ترویج کنند و به همین دلیل مردم هم خیلی اهمیتی به آنها نمی دادند.

رجبی با ابراز تاسف از ادعای احزاب درباره نقش آفرینی شان در پیروزی جمهوری اسلامی گفت: با مطالعه مواضع جبهه ملی و نهضت آزادی در می یابیم که نه تنها تفکر سرنگونی حکومت فاسد و شکل‌گیری حکومت دینی را نداشتند بلکه نه باوری به چنین اصلی هم نداشتند و دنبال تحقق آن هم نبودند.

وی احزاب را در برخی حرکت های مردمی مانع دانست و گفت: احزاب حتی در برخی از مواقع احزاب برای سرنگونی رژیم فاسد پهلوی و به میدان آوردن مردم نه تنها نقش موثری نداشتند بلکه به دلیل داشتن افکار خارجی که از آن تغذیه می کردند موانعی هم بر سر راه حرکت های مردمی ایجاد می کردند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به تدابیر هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام خمینی(ره) ضمن هدایت هوشمندانه حرکت های مردم به سمت جمهوری اسلامی، حکومتی بر پایه اسلام و مردم سالاری دینی را محقق ساختند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه روز 12 فروردین در انقلاب اسلامی تأکید کرد: روز جمهوری اسلامی در واقع تحقق آرزوی دیرینه ملت ایران است که مفاهیم غنی اسلام را در جامعه پیاده کرد و نقش مردم را به طور واقعی به تحقق رساند.

رجبی با اشاره به مخالفت حضرت امام خمینی(ره) با بازرگان، بنی صدر و منتظری گفت: امام در چندین مورد به صراحت نظر خود را حتی در رابطه با افراد اعلام و سریعا مرزبندی های خود را مشخص می‌کردند. اینکه حضرت امام خمینی(ره) در آن مقطع احساس می کردند که برای نابودی حکومت پهلوی هرچقدر به دوستان اضافه شود از دشمنان کاسته می‌شود یک اصل استراتژیک است، اما اینگونه نبود که با آنان ائتلاف و حرف‌شان را تائید کنند بلکه حضرت امام خمینی(ره)  هر کجا احساس می کردند خط باید مشخص شود به میدان می آمدند و خط‌شان را از آنان جدا می‌کردند.

این کارشناس سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) وقتی می دیدند که گروه ها در مسیر مردم هستند، از نظراتشان استفاده می کردند ولی وقتی اهداف را با مردم فاصله دار می دیدند به صراحت نظرات خود را اعلام می کردند؛ در حقیقت گروه های سیاسی را مردم در مسیر انقلاب قرار دادند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جریانات چپ و مارکسیستی در مقابل حضرت امام(ره) حرفی برای گفتن نداشتند.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات