سپیدرود 2 – پیکان 2

سپیدرود زیر باران به سقوط نزدیک شد

تیم فوتبال سپیدرود رشت با کام‌بکی دراماتیک بازی دو بر صفر باخته را با تساوی دو بر دو به پایان رساند.
کد خبر: ۹۱۲۲۶۵۳
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، دو تیم فوتبال سپیدرود رشت و پیکان تهران از هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 17:45 روز پنجشنبه هشتم فروردین‌ماه در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف یکدیگر رفتند.

داور: کوپال ناظمی

کمک‌ها: حمید کنعانی‌زادگان، احد سلطانی و یعقوب حجتی

داوران پشت دروازه: رضا کرمانشاهی و احمد محمدی

ناظر داوری: حاتم بک‌پور

ترکیب تیم فوتبال سپیدرود:

کوروش ملکی، لوکا نوزادزه، میثم تهیدست، میلاد شیخی سلیمانی، میثم فردوسی، حسین شنانی، مهرداد بایرامی، هومن ربیع‌زاده، محمد بلبلی، محمد سلیمان علیزاده و میلاد قربانزاده

سرمربی: نادر دست‌نشان

ترکیب تیم فوتبال پیکان:

مهدی امینی، سعید قایدی فر، عیسی آل‌کثیر، فراز امام علی، مهدی مؤمنی، ماهان رحمانی، مارکو ووکسویچ، آرمان قاسمی، حجت حق وردی، سعید واسعی و امیرحسین کریمی.

سرمربی: حسین فرکی

سرخ‌های شهر باران مدت‌هاست طعم پیروزی را نچشیده‌اند و شاید فراموش کرده‌اند که برای بقا در لیگ نیاز به کسب پیروزی دارند، این تیم پس از پیروزی دور از خانه در هفته دوازدهم لیگ برتر مقابل فولاد خوزستان هرگز رنگ برد را به خود ندیده و 139 روز در حسرت کسب پیروزی باقی‌مانده است.

تغییر کادر فنی سپیدرود و کناره‌گیری کریمی از این تیم، دوشکست و تنها یک تساوی برای سرخ‌ها به ارمغان آورده است، تساوی دور از خانه در نخستین تجربه سرمربیگری دست‌نشان در تیم سرخ‌پوش رشتی کمی فوتبال‌دوستان رشتی را به آینده امیدوار کرد، فوتبال‌دوستانی که نیک می‌دانند دیدار خانگی مقابل پیکان تهران یکی از معدود فرصت‌های این تیم برای رهایی از منطقه سقوط است.

در سوی مقابل شاگردان حسین فرکی در تیم پیکان تهران با 24 امتیاز در مکان دهم جدول جای داشته و خیالشان بابت بقا در لیگ برتر راحت است، این تیم شانسی برای حضور در جمع چهار تیم برتر فوتبال ایران و کسب سهمیه آسیا نداشته و بدین ترتیب بدون استرس در مقابل سپیدرود صف‌آرایی می‌کند.

پیکان در چهار هفته اخیر با کسب دو پیروزی و دو تساوی روند رو به رشدی در پیش‌گرفته است، شاگردان فرکی در این چهار مسابقه سه مرتبه دروازه حریفان خود را بازکرده و تنها یک گل دریافت کرده‌اند، ساختار دفاعی مستحکم پیکانی‌ها روز سختی برای سپیدرودی که با زدن 13 گل یکی از سه خط حمله ضعیف لیگ برتر را یدک می‌کشد، رقم خواهد زد.

دیدار دو تیم برخلاف انتظار با حملات تیم پیکان تهران آغاز شد و خودروسازان در دقیقه چهار مسابقه روی خطای میثم تهیدست صاحب یک ضربه پنالتی شدند، حجت حق وردی پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را برخلاف جهت حرکت دروازه‌بان سپیدرود به گل تبدیل کرد، این گل به دلیل ورود زودهنگام بازیکنان پیکان مردود اعلام‌شده و داور دستور تکرار ضربه را صادر کرد.

حق وردی بار دیگر پشت ضربه پنالتی ایستاد و این بار توپ بازیکن پیکان با برخورد به دیرک عمودی راهی به دروازه نیافت تا دو تیم با تساوی بازی را دنبال کنند.

سپیدرودی‌ها پس‌ازاین ضربه پنالتی باروحیه بالاتری بازی را دنبال کردند و در دقیقه 13 مسابقه توسط نزهتی می‌توانستند به گل نخست مسابقه دست پیدا کنند، ضربه نزهتی با اشاره نوک انگشتان گلر پیکان راهی به دروازه پیدا نکرد.

دیدار دو تیم پس از حملات 15 دقیقه ابتدایی سپیدرود، متعادل دنبال شد و هر دو تیم با ارائه یک بازی مالکانه سعی بر دیکته بازی خود بر حریف داشتند.

پیکانی‌ها در دقیقه 32 توسط فراز امامعلی تا آستانه بازکردن دروازه سپیدرود پیش رفتند و این مدافعین سپیدرود بودند که توپ مهاجم سپیدرود را در آستانه ورود به دروازه برگشت داده و مانع گلزنی تیم مهمان شدند، پیکانی‌ها بار دیگر در دقیقه 33 توسط مهدی مؤمنی روی یک ضربه ایستگاهی صاحب موقعیت شدند که توپ هافبک طراحی پیکان بافاصله اندک به بیرون رفت.

درحالی‌که هواداران سپیدرود منتظر شنیدن سوت پایان مسابقه بودند فراز امامعلی در دقیقه 45 مسابقه قفل دروازه سپیدرود را شکست و پیکانی‌ها با پیروزی یک بر صفر به رختکن رفتند.

نیمه دوم ملقب به نیمه مربیان با حملات غافلگیرانه سپیدرود رشت آغاز شد و شاگردان دست‌نشان میل بالایی برای گلزنی از خود نشان دادند.

رفته‌رفته پیکانی‌ها بازی را به تعادل کشیدند و در دقیقه 53 توسط آل‌کثیر می‌توانستد به گل دست پیدا کنند، ضربه مهاجم پیکان با مهار گلر سپیدرود مواجه شد و داور مسابقه در ادامه این توپ را آفساید اعلام کرد.

ورود کاپیتان کهنه‌کار سپیدرود در دقیقه 56 پس از یک ماه و اندی دوری از زمین اتفاقی مهم در نیمه نخست بوده است، پیکانی‌ها خیلی زود و در دقیقه 57 توسط آرمان قاسمی اختلاف را به دو گل افزایش دادند تا سپیدرود ناامیدانه بازی را دنبال کند.

سانتر رضا مهدوی و ضربه تمام‌کننده میلاد شیخی سلیمانی در دقیقه 59 اختلاف را به حداقل رسانده و امید را به تیم فوتبال سپیدرود رشت بازگرداند.

سپیدرودی‌ها با زدن نخستین گل خود روحیه گرفته و در دقیقه 66 روی ضربه ایستگاهی می‌توانستند گل دوم و تساوی مسابقه را توسط شیخ‌سلیمانی به ثمر برسانند.

شوت سرکش محمد بلبلی با برخورد به دست مدافع پیکان با تصمیم داور مسابقه، یک ضربه پنالتی به سپیدرود رشت تقدیم کرد، پنالتی که با اعتراض شدید بازیکنان و کادر فنی پیکان تهران مواجه شد.

محمد غلامی پشت توپ ایستاده و در دقیقه 72 توپ را به گل تبدیل کرد تا دو تیم با تساوی دو بر دو بازی را دنبال کنند.

با کام‌بک رؤیایی سپیدرود در دقیقه 72 گویی خونی تازه در رگ های سرخ های شهر باران جاری شده و شاگردان دست نشان بر شدت حملات خود افزودند، حملاتی که هر لحظه بوی پیروزی می دهد!

محمدسلیمان علیزاده در دقیقه 78 با دریافت کارت زرد دوم از سوی داور مسابقه اخراج شده و تیم فوتبال سپیدرود رشت در این دقایق 10 نفره به بازی ادامه می دهد.

سپیدرود بدون توجه به اخراج هافبک خود با حملاتی پردامنه سعی در به ثمررساندن گل پیروزی دارد، در سوی مقابل پیکانی‌ها چشم به ضدحملات دوخته و می‌خواهند بار دیگر گل پیروزی را به ثمر برسانند.

پیکانی‌ها در پنج دقیقه پایانی مسابقه با ضدحملات خطرناک می‌توانستند گل برتری را به ثمر برسانند که با سد محکم ملکی مواجه شدند.

پنج دقیقه وقت اضافه در نیمه دوم نیز نتوانست برای هیچ‌یک از دو تیم چاره گشا شود و بازی با تساوی دو بر دو خاتمه یافت.

ارسال نظرات