رئیس بنیاد مستضعفان:

طرح ملی توانمندسازی در ۱۴ نقطه بسیار محروم کشور اجرا شد

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اجرای طرح ملی توانمندسازی در ۱۴ نقطه بسیار محروم کشور گفت: از سال ۹۳ واگذاری اسناد شروع شد و تا به امروز ۷۷ هزار سند و مدارک اراضی به مردم در استان‌های مختلف واگذار شده است .
کد خبر: ۹۱۱۹۱۱۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد سعیدی‌کیا در همایش اهدای ۸۰ هزارمین سند املاک علوی با بیان اینکه در سال ۹۱ آیین‌نامه‌ای تصویب شد و به تایید رهبری رسید مبنی بر واگذاری اسناد مالکیت برخی اراضی به مردم گفت: از سال ۹۳ واگذاری اسناد شروع شد و تا به امروز ۷۷ هزار سند و مدارک اراضی به مردم در استان‌های مختلف واگذار شده است و امروز در این مراسم با واگذاری سه هزار سند دیگر ۸۰ هزارمین سند علوی را به مردم واگذار می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ۶۰ هزار واحد سند دیگر هم وجود دارد که از همه مردم تقاضا دارم هر چه سریعتر نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند تا این کار هم به خوبی انجام شود.

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: اقدامات‌مان در همه نقاط ایران یکسان است و این اسناد هم به اهل سنت و هم تشیع واگذار می‌شود تا مردم به یک آرامش برسند.

سعیدی‌کیا با اشاره به صحبت‌های مقام مظم رهبری در سال ۹۳ نسبت به ماموریت‌های بنیاد مستضعفان اظهار داشت: صحبت‌های رهبری درباره بنیاد مستضعفان شش سرفصل داشت که تبدیل بنیاد مستضعفان به نهادی برای توجه به محرومین، خارج کردن یک منطقه از محرومیت و ادامه این اقدام در مناطق دیگر، تجمیع شرکت‌ها و کاهش بوروکراسی‌ها در بنیاد مستضعفان، بکارگیری جوانان، توجه به امور فرهنگی و مدیریت بهینه فعالیت‌های اقتصادی در بنیاد از جمله مهمترین اظهارات رهبری درباره بنیاد مستضعفان بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه پنجم بنیاد مستضعفان امسال به اتمام می‌رسد گفت: درباره اهداف برنامه ششم با هیئت امنا به تفاهم رسیده‌ایم و شعارمان توانمندسازی اجتماعی، بهره‌وری و ارزش آفرینی است که باید در این جهت گام برداریم.

 رئیس بنیاد مستضعفان عنوان کرد: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری برای ماموریت بنیاد مستضعفان آباد کردن مناطق محروم بود که این کار را از قلعه گنج شروع کردیم و کارمان هم مردمی بوده است.

سعیدی‌کیا اظهار کرد: شعارمان در قلعه گنج، کار برای مردم با مردم در جهت بهبود معیشت بوده است. در قلعه گنج با تشکیل کارگروه‌های روستایی مردم توانستند استعداد‌های خود را بروز و ظهرور دهند و تاکنون با پس‌انداز‌های خود شش میلیارد تومان پس انداز داشتند.

وی یادآور شد: قرار بر این بود که به اندازه پس انداز مردم قلعه گنج بنیاد علوی هم کمک کند و این کمک‌ها تنها در جهت افزایش اشتغال‌زایی در منطقه است تاکنون مردم قلعه گنج ۱۴ میلیارد تومان وام گرفته‌اند و وام‌ها از یک میلیون تومان به چهار میلون تومان افزایش پیدا کرده است و در سال آینده به شش میلیون تومان هم می‌رسد.

 رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در منطقه قلعه گنج توضیح داد: نرخ بیکاری در این منطقه از ۲۷ به ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است و مردم این منطقه نسبت به آینده بسیار امیدوارند.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه پس از قلعه گنج ۱۴ نقطه دیگر هم برای خروج از محرومیت انتخاب شده‌اند بیان کرد: لنده، چالدران، ملک‌شاهی، زهک، گرمی، لارک از جمله مناطقی هستند که کار خروج از محرومیت در آ‌نها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به ارائه وام‌های روستایی، اشتغالزایی یارانه‌دار به مردم این منطقه تصریح کرد: تاکنون ۳۰۰۷ طرح روستایی برای ارائه وام در بانک سینا به تصویب رسیده است که از این رقم ۲۶۰۰ طرح تصویب و ۱۶۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: سهمیه هر منطقه ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات است که ارائه آن شروع شده است.

سعیدی‌کیا با اشاره به کاهش شرکت‌ها و هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان گفت: برای کاهش بوروکراسی ۲۲ هلدینگ را به ۱۰ هلدینگ کاهش داده‌ایم و ۵۰ درصد شرکت‌ها یا به فروش رفته‌اند یا واگذار شده‌اند و یا در یکدیگر ادغام شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به کارگیری جوانان در بنیاد مستضعفان خاطر نشان کرد: ۱۱۴ نیروی جوان گزینش شده‌اند و دوره‌های آموزشی برای آن‌ها برگزار شده است و از این تعداد ۴۴ نفر در هیئت مدیره‌ها مشغول به کار شده‌اند و بدنه بنیاد مستضعفان در حال جوان سازی است.
ارسال نظرات