حجت الاسلام نعیمی عنوان کرد:

ولایت پذیری شایسته، بصیرت والا و خانه ای منور / حضرت زهرا(س) اسوه حسنه زندگی معنوی برای بانوان

نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ به مناسبت روز زن و در تبیین جایگاه زنان در اجتماع گفت: حضور فعالانه حضرت زهرا(س) در مسائل سیاسی از یک سو و مشارکت در مقاطع بحرانی همچون زمان های جنگ، به ویژه جنگ های بدر و احزاب، بیانگر تلاش های بی وقفه آن بانوی باکرامت در حراست از ولایت است.
کد خبر: ۹۱۱۶۵۷۵
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، حجت الاسلام نعیمی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و پاسداشت روز زن، در تبیین جایگاه والای بانوان در نظام اسلامی اظهار داشت: برای استفاده مطلوب و موثر از ظرفیت بانوان، باید به این مسئله توجه شود که آیا نمونه ای در جامعه وجود دارد که بتوان به آن تاسی نمود؟ 

وی با اشاره به مرارت ها و حضور مسئولانه حضرت زهرا(س) در طول زندگی شان ابراز داشت: حضرت زهرای اطهر(س) ۱۸ بهار بیشتر از عمر شریفشان نگذشت، اما در خلال همین مدت کوتاه، مرارت­ های زیادی را متحمل شدند. از طرفی، به رغم تمامی مصائب، حضور مسئولانه ایشان در جامعه یک ظرفیت تام بود که ایشان از خود نشان دادند. لذا وجود مقدس این بانوی بزرگوار، بهترین نمونه و الگو برای اقتدا کردن بانوان به اوست.  

نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ ضمن برشماری برخی از خصلت های ستوده حضرت فاطمه(س) ایشان را الگوی حسنه ای برای تمام بانوان برشمرده و تصریح کرد: حضور مسئولانه و موثر در خانه و تربیت فرزندان صالح و مبارکی همچون امام حسن مجتبی(ع)، حضرت سید الشهدا(ع)، حضرت زینب(س) و حضرت ام کلثوم(س) است. درعرصه فعالیت های اجتماعی نیز می توان از بزرگواری ها و کرامت های حضرت فاطمه(س)، همچون رسیدگی به محرومان و مستضعفین و حتی اهدای لباس عروسی خود (که بهترین خاطرات یک بانو به شمار می رود) به یک نیازمند را نام برد.

حجت الاسلام نعیمی در تبیین جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) در مسائل سیاسی و نظامی به رغم سن و سال اندک شان، افزود: ححضور فعالانه حضرت زهرا(س) در مسائل سیاسی از یک سو و مشارکت در مقاطع بحرانی همچون زمان های جنگ، به ویژه جنگ های بدر و احزاب، بیانگر تلاش های بی وقفه آن بانوی باکرامت در حراست از ولایت است. لذا پیام سراسر عبرت زندگی این بانوی گرامی این است که زنان جامعه ما نیز می توانند در تراز زندگی حضرت فاطمه(س)، نقش خود را به خوبی و شایستگی ایفا کنند. البته باید این موضوع را نیز خاطر نشان کرد که تحقق این موارد، نیازمند تامین زیر ساخت ها و برخی شرایط حداقلی است که  بحمدا... زمینه بروز آن در حال حاضر فراهم است.

وی حضور زنان و فعالیت های آنان را در عرصه های مختلف به مثابه یک فرصت ارزشمند قلمداد کرده و خاطرنشان کرد: حضور زنان در مسائل مختلف اجتماعی نه تنها تهدید تلقی نمی گردد، بلکه همواره یک فرصت ارزشمند است. چنانچه حضور بانوان مبتنی بر برنامه ریزی دقیق و هدفمند باشد، بسیاری از آسیب های اجتماعی که امروز گریبانگیر جامعه شده است، اصلاح خواهد شد. از طرفی دیگر، از آنجایی که نیمی از جمعیت جامعه ایران شامل بانوان می باشد می توانیم از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم کما اینکه بنابر بیانات مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، جایگاه بانوان در رستاخیز علمی تا حد زیادی مرهون مجاهدت های بانوان می باشد و امروزه در موسسات علمی و تحقیقاتی کشور همچون موسسه رویان، بسیاری از خواهران و خانم های خلاق و مجاهد، فعالیت های علمی بسیاری را انجام می دهند.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) در پایان با اشاره به بسترهای ایجاد شده از سوی سپاه برای حضور بانوان در این نهاد مقدس ابراز داشت: سپاه هم مانند بسیاری از ارگان های دیگر، برخی شرایط و بسترهای لازم برای حضور و فعالیت بانوان در این ارگان را مهیا نموده است و بر ماست که برای رسیدن به نقطه آرمانی حضور بانوان در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، هویتی، اجتماعی و … گام های بیشتری برداریم. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار