سردار یزدی عنوان کرد:

از دستان پرمهر در خانه تا توانمندی های بی پایان در اجتماع

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) در مراسم جشن میلاد کوثر گفت: مشکلات موجود در جامعه به ویژه مشکلات فرهنگی و اجتماعی از سوی بانوان و خواهران حاضر و فعال در سپاه حل و فصل می شود.
کد خبر: ۹۱۱۶۱۸۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ، به مناسبت فرخنده میلاد حضرت زهرا(س) و بزرگداشت روز زن (جشن میلاد کوثر)، پیرامون جایگاه والای بانوان در جامعه و نهاد سپاه پاسداران اظهار داشت: اساسا نقش بانوان در جامعه اسلامی بسیار تعیین کننده و مهم است. در سپاه پاسداران نیز بانوان، نقشی تاثیرگذار و تعیین کننده در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی دارند.

وی در ادامه و درخصوص توانمندی بانوان در حل و فصل مسائل و معضلات ابراز داشت: در بسیاری از مواقع، مسائل و مشکلات موجود در جامعه، به ویژه مشکلات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی که بعضا ایجاد چالش های مهمی می کند، از سوی بانوان و خواهران حاضر در سپاه پاسداران حل و فصل می گردند. از سویی دیگر، نیمی از جمعیت ۸۰ میلیونی کشورمان را بانوان تشکیل می دهند، لذا بایستی از توانمندی ها و ظرفیت های بانوان در حل مشکلات متعدد بهره گرفت.

فرمانده سپاه تهران بزرگ، با ارزشمند قلمداد کردن حضور بانوان در جامعه خاطرنشان کرد: بانوان عضو مهمی از جامعه هستند. این جامعه به مثابه یک خانه است، به مثابه یک مدرسه و محیط کار است. خانه هم بخشی از این جامعه است لذا حضور خانم ها در هر جایی که باشند همچون فرصتی ارزشمند و سازنده است.

وی در پایان افزود: در این میان برخی از افراد تمایلی به حضور و فعالیت بانوان در عرصه های مختلف آموزشی، بهداشت و درمان، فرهنگ و … ندارند، بنابراین ما بایستی در برابر این فرهنگ و تمایلات بعضا نادرست انزوای بانوان ایستادگی کنیم. لذا حضور بانوان در هر عرصه ای از جامعه اسلامی، چه در مدرسه، چه در بیمارستان و چه در خانه یک فرصت ارزشمند است تا بتوانیم از آن در راستای اصلاح شرایط جامعه بهره ببریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار