نقش مهم بانوان در تحکیم بنیان خانواده+عکس

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: با توجه به نقش مهم وکلیدی بانوان در تحکیم بنیان خانواده، باید به خانواده و ارزش های اجتماعی به منظور احیای فرهنگ ایرانی و دینی در بین خانواده ها توجه بیشتری شود.
کد خبر: ۹۱۱۵۵۲۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در ششمین جشنواره صبر و مقاومت که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و به همت حوزه بسیج خواهران شهید سمیه ناحیه سپاه سنندج و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مقبره هاجر خاتون سنندج برگزار شد به موفقیت سپاه به عنوان یک نهاد انقلابی که پاسدار و مدافع دفاع از ارزش های نظام مقدس است اشاره کرد و افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بلاخص سپاه بیت المقدس هم در خاک کشور و هم در خارج از کشور انجام ماموریت می کند که امنیت کشور را تضمین کند.

وی با اشاره به پیروزی رزمندگان در مجاهدتهای فی سبیل الله و بسیار تاثیر گزار در داخل و خارج از مرز گفت: یک سهم ویژه در این میان سهم خانواده های این رزمندگان است، سهم مادران و خواهرانی که در این موفقیت نقش داشتند .

سردار رجبی  به تاثیر گزاری نقش زن در بنیاد خانواده اشاره کرد و بیان نمود: با توجه به نقش مهم وکلیدی بانوان در تحکیم بنیان خانواده، باید به خانواده و ارزش های اجتماعی به منظور احیای فرهنگ ایرانی و دینی در بین خانواده ها توجه بیشتری شود.


وی  افزود: اگر در استان ما هم موفقیتی در زمینه امنیت کسب شده است سهم بیشتر این موفقیت سهم مادران ، زنان و خواهران ما است.


زنانی که خیلی از مشکلات و امورات زندگی را دنبال می کنند تا همسرانشان به بهترین وجه یک ماموریت را انجام دهدو امنیت ایجاد کنند .


فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: زنان مسلمان ایرانی باید در تمام ابعاد زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی باید از حضرت فاطمه زهرا (س) الگوبرداری کنند.


فرمانده قرارگاه شهید شهرامفر استان کردستان بیان کرد: بسیاری از برادران ما در نقاط مرزی برای ایجاد امنیت خدمت میکنند که در این فصل سال نزدیک به چهار ماه است که خانواده خود را به دلیل شرایط صعب العبور بودن ندیده اند، و این نشان از بردباری و جایگاه بزگ زن است پس ما به نوبه خود این منزلت رفیع را ارج می نهیم .

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: امروزه زنان در جامعه اسلامی، همواره و همدوش مردان تلاش می کنند تا به شکوفایی رسیده و در مسیر فرهنگ سازی نقش مثبت و بسزایی داشته باشند و شخصیت زنان برای الگو سازی بسیار موثر و تحول آفرین بوده است بطوریکه امام راحل فرمودند از دامن زن مرد به معراج می رود.

وی عنوان نمود: امروزه نقش مؤثر زنان در مقابله با تهاجم فرهنگی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی بر کسی پوشیده نیست زیرا زنان در فرهنگ سازی بیشترین نقش را دارند و همین نقش مؤثر و کلیدی، موجب شد که نوک تیز حمله دشمن در جهانی شدن و استحاله فرهنگی متوجه زنان جامعه گردد. آنان به خوبی دریافتند که اگر موفق به تغییر فرهنگ زنان یک قوم گردند، می توانند تمامیت فرهنگ آن جامعه را متأثر کرده و تغییر دهند. پس باید زنان، خواهران و مادران ما به گونه ای رفتار کنند که تهاجم فرهنگی دشمن را به زانو بنشانند .

در ادامه حجت الاسلام سبحانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه سنندج ، ضمن تبریک این روز به تمام بانوان ایران اسلامی با اشاره به منزلت و جایگاه والای حضرت فاطمه (س) از دیدگاه قران کریم، اظهار داشت: براساس آیات روشنگر قرآن آن حضرت از بعد عصمت و شخصیت در عالی‌ترین مراتب بشری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) دختر مکرم پیامبر اسلام (ص) و سرور زنان جهان در دنیا و آخرت است افزود: زنان مسلمانان ایرانی باید در زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی پرورش و تربیت فرزندان باید از آن حضرت الگوبرداری کنند.

در پایان این مراسم از ده نفر از خانواده شهدا در راستای کنگره 5400 شهید استان تجلیل شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار