کارشناس مسائل دینی:

سیر بشر به مراتب بالای انسانی هدف اهلبیت است

کارشناس مسایل دینی گفت: اهل بیت سلام الله علیها انواری بودند حول عرش الهی، که به فرمان خداوند باری تعالی به این دنیا نزول کردند.
کد خبر: ۹۱۱۵۴۸۱
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله و روز مادر  آئین جشنی در نمازخانه ناحیه مقاومت عشایری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

این جشن باشکوه با قرائت قرآن و حدیث کسا آغاز شد و در ادامه حجت الاسلام روح الله  اسماعیلی  ضمن تبریک این میلاد خجسته و روز مادر به بیان مطالبی پیرامون جایگاه و فضایل حضرت زهرا سلام الله علیه پرداخت.

وی، گفت: اهل بیت سلام الله علیها انواری بودند حول عرش الهی، که به فرمان خداوند باری تعالی به این دنیا نزول کردند، تا دست مخلوقات را گرفته و تا مراتب بالای انسانی سیر دهند و سختی های بسیاری را دراین مسیر متحمل شدند.

حجت الاسلام اسماعیلی بیان داشت: حضرت زهرا سلام الله علیه در میان این 14 نور مقدس نقش برجسته ای دارد، چنانچه در روایات ما آمده است که (ما اهل بیت حجت خدا بر مردم هستیم و مادرمان فاطمه حجت خدا بر ما ) و در جائی دیگر می فرمایند: ما هر جا به مشکلی برمی خوریم دست به دامان مادرمان می شویم .

این کارشناس مسایل دینی خاطرنشان کرد: در روایات فراوانی از منابع اهل سنت آمده است، که  حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، افضل زنان جهان می باشد و اولین کسی است که وارد بهشت می شود.

اسماعیلی گفت: حضرت زهرا  سلام الله علیها محبوبترین افراد نزد پیامبراکرم صلی الله علیه وآله بود، به گونه ای که در تمام عمر هرگاه حضرت زهرا سلام الله علیها بر پیامبر صلی الله علیه وآله وارد می شد پیامبر تمام قامت جلو وی می ایستاد و به سمت ایشان می رفت و حضرت ر ا در آغوش می گرفت.

در ادامه این مراسم جشن، ذاکر اهل بیت، برادر موسوی به مولود خوانی در وصف حضرت صدیقه سلام الله علیها پرداخت و مسابقه ای پیرامون شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها  بین نیروهای وظیفه برگزار شد.

ارسال نظرات