در گفت و گو با بسیج بیان شد:

مبارزه و جهاد فی سبیل الله همیشگی است

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی دشمن به خانه های ما نیز نفوذ کرده است گفت: امروزه بصیرت برای شناخت و مقابله با دشمن ضروری است.
کد خبر: ۹۱۱۵۰۶۳
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ علیرضا حیدری در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه در سال 1365 در سن 15 سالگی برای نخستین بار برای شرکت در عملیات کربلای 5 عازم جبهه شده است، اظهار کرد: همرزمان گردان یا زهرا (سلام الله علیها) دارای ویژگی‌های فراوانی نظیر ایثار، اخلاص، شجاعت، صبر و استقامت، دشمن شناسی، بصیرت و بیداری اسلامی، در خدمت نظام بودن و گوش به فرمان ولایت و آمادگی همیشگی برای مبارزه و جهاد بودند.

وی با اشاره به ویژگی های گردان یا زهرا( سلام الله علیها) عنوان داشت: گردان یازهرا (سلام الله علیها) گردانی عملیاتی، خط شکن و همیشه آماده رزم و دفاع با فرماندهانی مخلص بود که از جمله این فرماندهان؛ شهید فاضل، شهید کاوسی، شهید اقابزرگی بودند.

رزمنده دوران دفاع مقدس، نیروهای ورزیده و آموزش دیده، با روحیه عالی، همیشه در صحنه و آماده رزم در تمام عرصه هایی که نظام نیاز داشت را از دیگر ویژگی های گردان یا زهرا(سلام الله علیها) دانست و خاطرنشان کرد: این ویژگی های گردان و اعضای آن بود که موجب می شد همه برا عضویت در آن تمایل داشته باشند.

حیدری به خاطراتی از صحنه های جنگ و عملیات‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: روزهای نخست که به گردان ملحق شدم و از حال و هوای گردانی که رزمندگان آن تمام آموزش‎های رزمی و عقیدتی را تماما دیده بودند و از همه لحاظ آماده یک عملیات بزرگ بودند که من پس از پذیرش در این گردان که با سختی انجام شد  در گروهان شهید بهشتی که اکثرا رزمندگان شهرکرد بودند سازماندهی شدم.

وی ادامه داد: من بعد از یک هفته تحت تاثیر عجیب حال و هوای گردان و روحیات بالای معنوی همرزمان خود قرار گرفتم که می توان گفت روحیاتم 180 درجه تغییر کرد به طوری که این روحیه را ناخودآگاه در خود احساس نمودم که می‌توانم همپای رزمندگان دیگر که چندین ماه است سخت‌ترین آموزش‌های طاقت فرسا را طی کرده بودند در این عملیات وسیع شرکت نمایم و این آمادگی بواسطه روحیات معنوی بود که به من منتقل شد.

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: به عنوان مثال نخستین شبی که در چادر دسته خود در حال استراحت بودم با صدای ملایم دیگر رزمندگان از خواب بیدار شدم و گفتم. ای وای برای نماز صبح بیدار نشدم وقتی ساعت را نگاه کردم دیدم نیم ساعت به اذان صبح مانده و بچه‌ها برای نماز شب بیدار شده بودند که باز بیشتر خجالت کشیدم و از فردای  آن شب به جمع آن‌ها پیوستم.

حیدری به شباهت‌‎ها و تفاوت‎های دوران جنگ 8 سال دفاع مقدس و حال حاضر اشاره کرد و عنوان داشت: در زمان جنگ و در حال حاضر جنگ و مبارزه و جهاد فی سبیل الله هست و صحنه‌های جنگ ادامه دارد لکن شیوه ها و ابزارهای جنگ عوض شده است.

وی افزود: آن روز جهاد اصغر بود و امروز جهاد اکبر است، آن روز تیر و ترکش بود و خاکریز و با دشمن رو در رو و تن به تن می جنگیدیم ولی امروز ابزارهای جنگ عوض شده، دشمن با ابزارهای جدید تا خانه های ما پیش آمده است.

رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امروزه صحنه های جنگ به وسعت دنیا گسترش یافته است و امروز در مرزها، در خارج از کشور و حتی در داخل کشور در حال مبارزه هستیم و این مبارزه تا ظهور آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به فرماندهی ولی امر مسلمین جهان رهبر انقلاب مدظله العالی ادامه دارد.

ارسال نظرات