در دیدار با خانواده معظم شهدا صورت گرفت:

دیدار مسئولین بسیجی سازمان بسیج حقوق دانان با خانواده ی معظم شهید علی شمس

خانواده های شهدا با اهدای بهترین عزیزان خود در راه دفاع از انقلاب و کشور کار بزرگ و عظیمی را انجام دادند.
کد خبر: ۹۱۱۱۹۰۷
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

بسم رب الشهدا والصدیقین

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

عصر روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۷، و در آستانه سالگرد وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها و روز مادران شهدا، جمعی از بسیجیان سازمان بسیج حقوق دانان کشور، میهمان خانه یکی از مادران دلسوخته ای بودند که دلبستگی به فرزند خود را در راه اسلام و انقلاب اسلامی رها و فدا کرد. در زیر، حال و هوای این میهمانی و گفتگو هایی که بین ما و این مادر رد و بدل شد را می خوانیم:

عصر امروز برای من و برادرانم در سازمان بسیج حقوق دانان عصری نورانی و والامقام بود. توفیق بود تا خدمت بانویی شهید پرور، سرکار خانم صدیقه ده نمکی، مادر شهید علی شمس حضور پیدا کنیم تا از سخنانش استفاده کنیم و از محضرش نور بگیریم. و اگر کمکی از دستمان بر می آید انجام دهیم.
خانه شان در محله شهید پرور نیرو هوایی بود. ابتدا که وارد شدیم، مادر خیلی خوشحال شد. تعارف کرد و خوش آمد گفت. روی تخت خود به پشتی اش تکیه داده بود و تسبیح در دستان رنجورش می چرخید و زیر لب ذکر می گفت.
حالش خوب بود اما؛ کمی کسالت پیری بر او چیره گشته بود. از او در رابطه با فرزند شهیدش سوال پرسیدیم؛ که خصوصیت بارز شهید چه بود؟ گفت:«او همیشه اهل نماز شب بود».
یاد توصیه آیت الله قاضی به علامه طباطبایی افتادم که فرمود:«دنیا می خواهی نماز ش بخوان، آخرت می خواهی نماز شب بخوان». به حال خود نگریستم که چه می شود که شهدا به این مقام رسیدند، و چرا ما جامانده ایم!!
از او موعظه و توصیه ای خواستیم. با حال نزارش گفت: «من که حال ندارم نمی توانم صحبت کنم؛ اما تا حالا کاری به کار کسی نداشته ام. سعی کرده ام تا اول خودم را بسازم و سرم به کار خودم باشد».
الحق که اینچنین مادری می تواند فرزند خود را شیفته خمینی تربیت کند که خود پیروی مرام خمینی باشد. جمله ای مشهور از امام خمینی ره در یاد ها باقی است که فرمودند: «باید اصلاح از خود ما شروع بشود».
این جمله مادر  ذهن مرا به سوی حقیقتی برد که اگر خود سازی کنیم خدا راه را برایمان باز خواهد کرد. و آنگاه است که می توانیم مراحل دیگر را طی کنیم و امام زمانمان را یاری نماییم.
از او خواستیم تا ما را دعا کند. فرمود:«خدا حفظتان کند. خدا شما را نگه دارد» و همین دوجمله برای من کافی بود از این جلسه و خیالم راحت شد.
زمان به سرعت می گذشت و به ما هشدار می  داد تا بیش از این مادر را اذیت نکنیم.
گفتیم مادر درخواست شما از انقلاب اسلامی چیست؟ اما درخواستی نداشت. راضی بود. گفت: «مریضم. از انقلاب چیزی نمی خواهم».
شرمنده بودیم از اینکه این مادرانی که جوانان رعنای خود را فدای اسلام و حکومت اسلامی کردند هیچ درخواستی از انقلاب ندارند و ما خود را چقدر از این انقلاب طلبکار می دانیم. واین یکی از ویژگی های مشترک مادران شهدا است که هیچ خواسته ای از انقلاب ندارند.
و شرمنده بودیم از اینکه اگر هر کاری کنیم نمی توانیم حقی که آنها بر گردن ما و ملت ایران دارند را ادا کنیم. و ارزش هیچ کاری  با کاری که آنها کردند برابری نمی کند. چرا که امام خامنه ای فرمودند: «ملت ایران تا ابد مدیون شهدا و خانواده شهدا هستند»
شهید بلند مرتبه، علی شمس، در عملیات والفجر۴ به درجه رفیع شهادت نایل شد و و پیکرش، پس از ده سال مفقود الاثر بودن در یکی از گشت های تفحص پیدا گشت.

 

حسین اصلانی ، حسين گودرزي  ، اشكان عبدالي

ارسال نظرات