درحوزه علمیه خواهران بروجن برگزار شد

یادواره شهید حجت الاسلام قلی زاده دربروجن

همزمان باایام الله دهه فجر فاطمی و چهلمین سالگردپیروزی انقلاب اسلامی،یادواره شهید مدافع حرم حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی قلی زاده درنمازخانه حوزه علمیه خواهران بروجن برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۱۰۷۱۹
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم که خانواده های معظم شهید، جمعی از مسئولین محلی، و طلاب حوزه علمیه خواهران بروجن حضورداشتند حجت الاسلام یدالله رحمانی ریاست حوزه علمیه خواهران استان با اشاره به ایام شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به ایراد سخن پرداخت.

امام جمعه بلداجی با اشاره به سخنان علامه حسن زاده آملی پیرامون فضایل شهید و شهادت گفت: شهدا همچون ائمه اطهار علیهم السلام  به تناسب مقام و منزلت خودشان نزد خداوند قرب و اجر دارند.

وی ادامه داد: شهدا زنده و نزد خداوند سبحان روزی می خورند، بسیاری از مردم با توسل به شهدا حاجت گرفتند.

حجت الاسلام رحمانی با مقایسه ایران قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود:در عصر طاغوت ایران در خدمت سران کشورهای شرق و غرب بود و جهان این کشور  وابسته به بیگانگان می دانستند.

امام جمعه بلداجی ادامه داد:امام خمینی (ره)با تشکیل حکومت اسلامی به مردم عزت داد و دست استکبار جهانی را از غارت منافع کشور کوتاه کرد.

وی ادامه داد: وجود تحریم های ظالمانه دشمنان انقلاب اسلامی ، با تلاش و کوشش دانشمندان جوان ، ایران اسلامی در جایگاه علمی جهانی  مورد توجه قرار گرفته و حرف برای گفتن دارد.

مسئول حوزه علمیه خواهران به بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: کشور وابسته ایران در دوران ستم شاهی برای درمان بیماران نیازمند اطباء سایر کشورها ازجمله هند و پاکستان بود، اما به برکت جمهوری اسلامی امروزدرتمام رشته ها،پزشکانی متخصص ومتعهد داریم و برخی بیماران برای درمان از کشورهای مختلف به ایران اسلامی سفر و درمان خود را در بیمارستانهای ایران پیگیری می کنند.

  حجت الاسلام رحمانی به قدرت نظامی ایران اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس برای سیم خاردار که هم مصرف نظامی و غیر نظامی داشت وابسته بودیم، اما با مجاهدت دانشمندان بسیجی همچون شهید تهرانی ها قدرت موشکی ایران اسلامی چشم استکبار جهانی را خیره کرده و اجازه فکر کردن به حمله نظامی را از آنان گرفته است و به لطف خدا ایران اسلامی امن ترین کشور دنیاست.

امام جمعه بلداجی به صلابت و اقتدار ایران اسلامی اشاره کرد و  ادامه داد: موشک های نقطه زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استکبارجهانی و شیطان بزرگ را حیران کرده است.

وی به تحمیل جنگ 8ساله به ایران اشاره کرد و گفت:دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی دو کشور مسلمان را با زیاده خواهی صدام مقابل هم قراردادند، در این نبرد با مجاهدت، فداکاری و ایثار رزمندگان اسلام و اقشار مختلف مردم و رهبری امام راحل ،ایران اسلامی پیروز و اتحاد و همدلی دو کشور ایران و عراق بعد جنگ تحمیلی و مرگ صدام، عمیق تر شد و مردم دنیا میزان محبت مردم دو کشور را  در اربعین حسینی مشاهده می کنند.

امام جمعه بلداجی اضافه کرد: در اربعین حسینی میلیونها انسان عاشق حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با اقتدار و صلابت و با میزبانی مخلصانه و کریمانه مردم مومن عراق مسیر نجف تا کربلا را با ذکر ، مناجات، دعا و با شعار های "هیهات منا الذله"  ، "مرگ برامریکا "و "مرگ بر اسراییل" طی می کنند.

  حجت الاسلام رحمانی به لزوم بیان پیشرفت ها ایران اشاره کرد و گفت:اساتید ، علما و طلاب باید آثار و برکات انقلاب اسلامی را برای آحاد مردم بویژه نسل جوان جامعه بیان کنند.

امام جمعه بلداجی به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردوافزود:رهبری امامین انقلاب،اتحاد، همدلی،تبعیت ازولایت فقیه وبصیرت ازعوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی درعرصه های گوناگون است.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی که در توطئه های خود تاکنون ناکام ماندند امروز با ایجاد تحریم ها و مسائل اقتصادی قصد دارند امید را از مردم بگیرندکه دراین زمینه هم به فضل خدا شکست خواهند خورد و مردم ولایتمدار ایران درسی فراموش نشدنی به استکبار جهانی خواهند داد.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،سرودجمهوری اسلامی، خیر مقدم گویی ،نوحه و ذکر مصیبت از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات