همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر؛

همایش نقش مدیریت صحیح مصرف کود و تغذیه گیاهی در امنیت غذایی جامعه در لاهیجان برگزار شد

همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و در راستای طرح ملی همگام با کشاورز همایش نقش مدیریت صحیح مصرف کود و تغذیه گیاهی در امنیت غذایی جامعه در مسجد جامع شهر رودبنه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۹۱۸۸
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لاهیجان، همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و در راستای طرح ملی همگام با کشاورز جلسه ای تحت عنوان نقش مدیریت صحیح مصرف کود و تغذیه گیاهی در امنیت غذایی جامعه در مسجد جامع شهر رودبنه با حضور ریاست کانون بسیج مهندسین کشاورزی استان گیلان، دکتر نیکفر نماینده مجلس شورای اسلامی، جانشین سپاه ناحیه و مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان لاهیجان، اعضای شورای بخش رودبنه، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، دهیاران و مسئولین محلی برگزار گردید.
در این مراسم ، سرهنگ ملک علیپور ریاست سازمان بسیج مهندسی کشاورزی سپاه قدس گیلان گفت:یکی از نکات ضروری که سازمان بسیج مهندسین کشاورزی به آن توجه دارد کاهش واردات مواد غذایی و استفاده از ظرفیت‌های بومی بوده که با عدم خروج سرمایه از کشور بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی را می‌توان با رونق روبرو کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح همگام با کشاورز را معرفی و مطرح کرد: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی تلاش دارد کشاورزان را با روش‌های نوین این حوزه آشنا کرده و آنها را برای استفاده از محصولاتی مانند کود و بذرهای اصلاح شده تشویق کند که منجر به افزایش تولید و بهره‌وری می‌شود.

در ادامه دکتر کهنه عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشور واستاد حوزه خاکشناسی در خصوص آزمون خاک و استفاده از کود های شیمیایی، نحوه و زمان استفاده از ریزمغزی ها، امنیت غذایی، و.... برای کشاورزان مباحثی را مطرح کرد و در نهایت جلسه با پرسش و پاسخ کشاورزان به پایان رسید.

انتهای پیام

ارسال نظرات