خبرهای داغ:
علی اسكات ویتكویچ:

بزرگ‌ترین حُسن ایران وجود بنیان خانواده و رابطه عاطفی بین خانواده است

محقق تازه مسلمان شده گفت: بزرگ‌ترین حُسن در ایران این است كه بنیان خانواده و رابطه عاطفی بین خانواده وجود دارد اما در نهایت همه شما یك خانواده دارید كه در آمریكا اینها وجود ندارد.
کد خبر: ۹۱۰۸۹۴۹
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷

بزرگ‌ترین حُسن ایران وجود بنیان خانواده و رابطه عاطفی بین خانواده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی اسكات ویتكویچ در سومین یادواره بسیج دانش آموزی امام صادق(ع) كه با محوریت شهید ره یافته اسلام، شهید ادواردو(مهدی) آنیلی در مجتمع فرهنگی ولیعصر(عج) برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر فاطمی، اظهار داشت: من در چك اسلواكی متولد شدم و به دلیل محدودیتی كه در ادیان وجود داشت هیچگونه اطلاعاتی از ادیان به وی‍ژه ادیان الهی نداشتم.

وی گفت: در 12 سالگی به دین مسیحیت علاقمند شدم و فلسفه مسیحیت را خواندم و در آن كشور مرا مورد انواع آزار و اذیت قرار دادند و به دلیل اختلاف عقیده‌ای كه داشتیم جنبشی را به همراه دانشجویان و افراد همفكر تشكیل دادیم و در مقابل حكومت چك اسلوكی ایستادیم و انقلابی علیه كمونیسم تشكیل دادیم كه موفق شدیم.

این محقق تازه مسلمان شده افزود: در سال 1989 این جنبش انقلاب كرد و به پیروزی رسید بعد از انقلاب چك و نظام كمونیستی فروپاشید و به دلیل اختلاف عقیده از این نظام فاصله گرفت.

ویتكویچ با بیان اینكه در دانشكده نظام و علوم سیاسی به تحصیل پرداختم و اكنون به عنوان استادیار فعالیت می‌كنم، ابراز داشت: با توجه به كارهایی كه ارتش آمریكا در دنیا انجام می‌داد مجبور شدم دانشگاه را ترك كنم همچنین در آمریكای لاتین، آسیای مركزی و آفریقا به خاطر این اعمالی كه انجام می‌دادند مجبور شدم دانشكده نظام را ترك كنم.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه در چك اسلواكی مرا مورد شكنجه قرار دادند سلامت جسمانی‌ام به مخاطره افتاده بود و مجبور به تحصیل در دانشكده پزشكی شدم و در رشته هنر هم به تحصیل پرداخته‌ام و با توجه به سابقه در زمینه علوم سیاسی و نظامی در دانشكده هاروارد به عنوان استادراهنما انتخاب شدم.

این محقق علوم دینی تصریح كرد: در آن زمان این سؤال در ذهنم ایجاد شد كه چرا ایالت متحده اینقدر از اسلام می‌ترسد و این مسأله باعث شد تا بروم و در مورد اسلام مطالعه كنم و قرآن، نهج البلاغه، آثار امام خمینی«ره»، شهید مطهری، علامه بهشتی و وب سایت رهبر معظم انقلاب را نیز مطالعه می‌كنم.

ویتكویچ گفت: بعد از مطالعه كتاب‌ها متوجه شدم كه اهل بیت(ع) و خدا یكی است اما احساس كردم كه یك اسلامی هست كه صهیونیسم در مقابل آن ایستاده است در آمریكا هزاران مساجد و مراكز اسلامی فعالیت می‌كنند اما همه تحت اشراف اطلاعاتی سیا هستند و فعالیت مستقلی ندارند در هر مسجدی در آمریكا بروی قرآن، امام جماعت و... دارد و كارهای عبادی را انجام می‌دهند اما واقعا هیچ كاری با اسلام حقیقی ندارند و همه كارها و دستورات دولتی را انجام می‌دهند و همه عمال دولتی منصوب می‌شوند.

وی تصریح كرد: 7.5 سال زندانی شدم بدون هیچ جرمی و با خود گفتم شخصیت‌هایی همچون امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در زندان چه كارهایی را انجام می‌دادند و جواب سؤالاتم این بود كه با زندانیان شروع به صحبت می‌كردند و دولت آمریكا كارش این بود كه افرادی را كه مشكل سیاسی دارند را زندانی و شكنجه و تهدید می‌كرد اما با الهام از آیات قرآن كه قوت قلب انسان است به آنها گفتم كه اصلا از شما نمی ترسم و هر كاری خواستید انجام دهید و آنها مرا شكنجه جسمی و روحی كردند.

این محقق تازه مسلمان شده با بیان اینکه اگر انسان به غیر از خدا از كسی وحشت نداشته باشد می‌تواند ایستادگی کند، تاكید کرد: همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند «اگر شما از دشمن نترسید آنها در حقیقت از شما خواهند ترسید» بعد از هفت 7.5 سال شكنجه آزاد شدم این شكنجه‌ها در حد مرگ بود كه جدی نگرفتم، آنها گفتند اگر رسانه‌ها از اتفاقات داخل زندان سؤال كردند بگویم اتفاق خاصی نیفتاده است و آنها در قبال این موضوع تمام لوازم مصادره شده را می‌دهند و اینکه به كار در دانشگاه ادامه دهم كه قبول نكردم و در كشور چك مرا زندانی كردند و در حصر خانگی بودم در آنجا بعد از سه روز فرار كردم و به سفارت ایران رفتم و تقاضای پناهندگی در ایران را دادم كه موافقت شد.

ویتكویچ بیان داشت: یكی از دلایلی كه درخواست پناهندگی دادم این بود كه در خصوص اسلام بیشتر یاد بگیرم و همچنین در خدمت انقلاب اسلامی باشم و 2.5 سال پیش به ایران آمدم و به مشهد رفتم و از امام رضا(ع) خواستم همسر مهربان و متدینی نصیبم شود و به واسطه فعالیت‌های ژورنالیستی با همسرم آشنا شدم كه اكنون دو سال است كه در قم زندگی می‌كنم.

وی گفت: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب در مورد افول آمریكا صحبت كردند همان موقع كه در آنجا زندانی بودم، آمریكا فروپاشیده شده بود و در آنجا بسیاری از مردم در پارك زندگی می‌كنند و برای كسب روزی، زنان مجبور هستند شرافت خود را بفروشند و مردان هم به خرید و فروش مواد مخدر مشغول شوند.

وی ادامه داد: امروز در آمریكا هیچ كالای راهبردی وجود ندارد كه تولید شود و برخی قطعات موشكی در چین تولید می‌شود و به آمریكا می‌رود و آمریكا اكنون رو به زوال است.

این محقق تازه مسلمان شده در ادامه با بیان اینکه امام خمینی(ره)40 سال پیش این انقلاب را آغاز كرد و این آغاز به معنای این نیست كه چیزی تمام شود بنابراین باید كمك كنیم كه جریان یابد و ادامه پیدا كند، افزود: بدانید كه رهبر معظم انقلاب فقط یك نفر است در مقابل 80 میلیون جمعیت.

ویتكویچ با بیان اینکه تئوری اسلام حرف درستی است اما ضعف‌هایی دارد، گفت: ما پاسخگوی اعمال خود هستیم، من زندگی در آمریكا را به خاطر اسلام رها كردم و به دلیل روی آوردن به اسلام پدرم مرا از خانه بیرون كرد.

وی گفت: بزرگ‌ترین حُسن در ایران این است كه بنیان خانواده و رابطه عاطفی بین خانواده وجود دارد اما در نهایت همه شما یك خانواده دارید كه در آمریكا اینها وجود ندارد.

این محقق تازه مسلمان شده تصریح كرد: قبل از اینكه مسلمان شوم تحت تاثیر رسانه‌های مسیح و غرب بودم که می‌گفتند ایران كشور تروریست است و من روحیه تحقیق را داشتم و تحقیق كردم و دیدم اینگونه نیست؛ من امید دارم كه انقلاب اسلامی ایران به اهداف عالیه خود می‌رسد و با كمك شما جوانان عملا به وظیفه‌ای كه داریم می‌رسیم و زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات