سخنگوی ستاد مردمی پاسداشت شهید میرحسینی در سیستان و بلوچستان:

شهدا الگویی مناسب برای نسل امروز انقلاب و جامعه ما خواهند بود

سخنگوی ستاد مردمی پاسداشت شهید میرحسینی در سیستان و بلوچستان گفت: شجاعت، بصیرت، معنویت، عرفان، مجاهدت و مردمی بودن از ویژگی های شهید میرحسینی بود.
کد خبر: ۹۱۰۵۳۴۵
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

سرهنگ پاسدار علیرضا کیخا، سخنگوی ستاد مردمی پاسداشت مقام سردار شهید حاج قاسم میرحسینی در استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت:برای اولین بار یک ستاد مردمی در استان جهت برگزاری یادواره و سالگرد شهادت شهید حاج قاسم میرحسینی با همت بخشی از جوانان در استان شکل گرفت.

وی با اشاره به این مطلب که شهید میر حسینی سیدالشهدای استان و از شهدای برجسته استان سیستان و بلوچستان هستند، که رهبر معظم انقلاب در وصف شخصیت شهید میرحسینی فرموده‌اند «شهید میرحسینی یکی از فرماندهان شجاع جنگ بود و من سیستان و مردم سیستان را با شهید میرحسینی می‌شناسم» اما متاسفانه به نظر می‌رسد ابعاد شخصیتی این انسان بزرگ به درستی معرفی نشده است.

سرهنگ کیخا با تاکید بر اینکه این شهید از حیث جایگاه هم تراز با شهدای شاخص کشور هستند بیان کرد: ما معتقدیم که هر جامعه‌ای نیاز به شناخت الگو‌های عملی دارد و شخصیتی مانند این شهید اگر به درستی معرفی شود که یک الگوی تراز برای نسل امروز انقلاب اسلامی و جامعه ما خواهد بود.

سخنگوی ستاد مردمی پاسداشت مقام شهید میر حسینی در سیستان و بلوچستان شجاعت، بصیرت، معرفت و عرفان و مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز شهید میرحسینی نام برد و افزود: این ویژگی‌ها می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب برای جوانان استان معرفی شود.

سخنگوی ستاد مردمی پاسداشت مقام سردار شهید حاج قاسم میرحسینی افزود:  در برنامه های اجرایی سال جاری این ستاد طرح  ۴۰ روزه طراحی کرده که به ۶ هفته تقسیم شده و در روز ۲۹ دی‌ماه با اجرای شب خاطره‌ای با عنوان "قاسم زنده است" در روستای «صفدر میربیک» از توابع شهرستان زهک که محل زندگی شهید میرحسینی بوده با حضور جمعی از مردم و خاطره‌گویی همرزمان شهید آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به این مطلب که هدف ما از این برنامه این است که به مردم بقبولانیم که شهدا زنده اند و نشانه زنده بودن شهدا همین اثر گذاری آنها در جامعه و در بین نسل جوان است بیان کرد: برای هفته دوم سه برنامه ویژه در مدارس طراحی شده که جهت معرفی شخصیت شهید قاسم میرحسینی در حال اجرا است.

کیخا اظهار داشت: برگزاری اولین یادواره سردار شهید قاسم میرحسینی و شهدای منطقه سیستان در مصلی زابل از مهمترین ویژه برنامه هفته سوم است که ۱۸ بهمن‌ماه با حضور اقشار مختلف مردم  به ویژه قشر نوجوان و جوان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هفته چهارم برنامه‌ها از مساجد آغاز می‌شود و مبلغین با رویکرد معرفی شخصیت حاج قاسم به عنوان یک الگو در مساجد شهرستان زاهدان و منطقه سیستان اجرایی خواهند کرد.

سخنگوی ستاد مردمی پاسداشت مقام سردار شهید حاج قاسم میرحسینی در پایان خاطر نشان کرد: نهم اسفندماه اختتامیه این برنامه ها با برگزاری یادواره شهید میرحسینی  در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود و در این مراسم  از تعدادی از خانواده‌های شهدای استان تجلیل و سه تندیس ویژه تحت عناوین "تندیس حاج قاسم، تندیس بلندگوی دستی و تندیس دلنوشته به حاج قاسم" نیز به افراد برگزیده اهدا خواهد شد.
ارسال نظرات