مدیر کل تامین اجتماعی استان خبر داد:

دانشجویان بیمه تامین اجتماعی می شوند

به منظور تعمیم وگسترش پوشش بیمه به آحاد افراد جامعه دانشجویان دانشگاهها با ارائه کارت دانشجوئی معتبرمشمول مقررات مربوط به قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرارگرفته‏اند.
کد خبر: ۹۱۰۴۵۴۶
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  مدیر کل تامین اجتماعی با اعلام این خبر گفت: دانشجویان بر اساس درآمد مبنای پرداخت حق بیمه که از 1‏‏‏/1 برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار کمتر نخواهد بود،از تاریخ 31‏‏‏/06‏‏‏/97 مشمول بیمه پردازی بر اساس قانون بیمه حرف و مشاغل آزاد قرار گرفته اند.

غلامرضا محمدی افزود: چنانچه دانشجو صرفاً به تحصیل اشتغال داشته و تحت تکفل قانونی پدر و یا مادر باشد، بهره مندی وی از خدمات درمانی سازمان به تبع والدین، همزمان با بیمه پردازی در قالب بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد (بیمه دانشجویی) با رعایت سایر شرایط مقرر امکان پذیر خواهد بود.

محمدی با اشاره به اینکه تحصیل شغل تلقی نمی‏گردد خاطر نشان کرد:  در صورتی که دانشجوطبق ضوابط مربوطه مشمول دریافت مستمری بازماندگان باشد، پذیرش درخواست و عقد قرارداد با وی -همزمان با دریافت مستمری - در چارچوب قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد ( بیمه دانشجویی) بلامانع می باشد.

وی از کلیه دانشجویان خواست تا با ارائه کارت دانشجوئی به شعب سازمان تامین اجتماعی در سراسر استان مراجعه و پس از تکمیل فرمها و آزمایشات پزشکی مربوطه نسبت به بیمه پردازی اقدام نمایند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان  با بیان اینکه نرخ حق بیمه و حمایت های بیمه ای در این نوع بیمه، مطابق ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد خواهد بود، اظهار داشت:نرخ حق بیمه ١4درصد (١٢ درصد سهم بیمه شده + ٢ درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ حق بیمه ١6درصد (١4درصد سهم بیمه شده+ ٢درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نرخ حق بیمه ٢٠درصد (١٨درصد سهم بیمه شده+ ٢درصد سهم دولت) شامل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی است.

ارسال نظرات