با حضور فرمانده سپاه:

جمعی از خادمان ستاد مردمی اربعین در زاهدان تجلیل شدند

مراسم اختتامیه ستاد مردمی اربعین سال 1397 با تجلیل از جمعی از خادمین مردمی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۲۲۲۴
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار امان اله گشتاسبی، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان  در جلسه اختتامیه ستاد مردمی اربعین حسینی که همرمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)  با حضور جمعی از خادمین ستاد مردمی اربعین حسینی در مهمانسرای سپاه سلمان در زاهدان برگزار شد، گفت: شهدا در مسیر امام حسین(ع) جانانه گام برداشتند و امروز قیام امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی همه دنیا و جهان را متعجب و متحیر کرده است.
 
وی با اشاره به این مطلب که عشق به امام حسین(ع) فراگیر است و حد و مرز نمی‌شناسد، افزود: خادمین حسینی در اقدامی خودجوش در راستای خدمت به زائرین حسینی در ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) خالصانه و با صفای دل حرکت کردند و  با عشق و علاقه در راستای خدمت رسانی به زوار غیر ایرانی، شبانه روز پای کار بودند و شیرینی و معنویت این اقدام را احساس و درک کردند.
 
سردار گشتاسبی با تاکید بر این مطلب که اربعین دارای معنویت خاصی است ادامه داد: زائرین غیر ایرانی که از کشور پاکستان با وجود مشکلالت فراوان سختیهای راه را به جان خریدند و با همتی برگرفته از روحیه انقلابی با عزمی راسخ سفر خود را آغاز کردند تا در ایام اربعین حسینی خود را به سرزمین کربلا برسانند.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خادمینی که با روحیه بسیجی و تفکر انقلابی با ایمان و اخلاص، بیش از 20 روز تمام  زندگی روزمره خود را رها کردند، وقت و سرمایه خود  را در راستای تکریم و پذیرایی  در خور شان از این زائران کرده باید به وجود پنین دختران و پسرانی خادمی  افتخار کرد، تقدیر ازاین اسوه و الگوهای جوان، نوجوان، میانسال انقلابی از عهده هیچ کس برنخواهد آمد و اجرشان تنها در نزد پرودگار و امام حسین(ع) محفوظ خواهد ماند.

این مسئول با اشاره به این مطلب که در گذشته به سیستان و بلوچستان به دید استان محروم و نا امن نگاه می شده است، ادامه داد: امروزه با ورود زوار پاکستانی اربعین، محور میرجاوه به زاهدان در تاریخ سیستان و بلوچستان به نام زائران حسینی پاکستان و مسیر خدمت رسانی ایرانیان به ویژه مردم شیعه و سنی استان به ثبت رسیده و این یک فرصت است و به لطف خداوند نگاههای منفی به این استان را تغییر داده است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان تاکید کرد: خدمت رسانی و تکریم از زوار حسینی باید هر سال با قوت و شدت بیشتر انجام شود چرا که این مردم حاضرند جان و مال خود را در این راه فدا کنند که امسال نیز شاهد بودیم مردم وارد صحنه شدند و حسینیه‌ها به موکب پذیرایی از زوار تبدیل شد و صحنه‌های فراموش نشدنی را برای زائرین و استان  به ثبت رساندند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید مراسم تجلیل از خادمین در استان در سالهای آینده به صورت ملی و استانی اجرا شود و از همه ظرفیتهای استان در جهت پیشبرد اهداف نظام استفاده شود. لازم است تا پیاده روی اربعین حسینی که توسط زائران پاکستانی از مرز میرجاوه در استان سیستان وبلوچستان کلید می‌خورد در قالب همایش‌های استانی و ملی معرفی شود و هر سال با حرارت بیشتری پیش برود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از خادمان ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان تجلیل و  قدردانی شد.
ارسال نظرات