خبرهای داغ:
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح:

سرباز یکی از ارکان مهم امنیت کشور است

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سرباز برای ما ارزشمند و دارای قدر و منزلت است و یکی از ارکان مهم امنیت کشور است.
کد خبر: ۹۱۰۱۶۲۸
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

سرباز یکی از ارکان مهم امنیت کشور استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار کمالی در سفر یک روزه خود به استان همدان در جمع سربازان  وظیفه اظهار داشت: نقش سرباز برای تولید امنیت در یک کشور لازم و ضروری است و نیروهای مسلح بدون وجود سرباز قادر به تولید، نگهداری وحراست از امنیت کشور نیستند.

وی با بیان اینکه ممکن است بسیاری ارزش یک سرباز را درک نکنند، افزود: سربازان افرادی هستند که برای حفظ جان، مال و ناموس کشور ایثار انجام می‌دهند و بسیاری نمی‌دانند در صورتی که وجود سرباز برای حراست و تولید امنیت در یک کشور لازم و ضروری است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سربازستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: نبود سرباز یعنی نبود یکی از دست‌های نیروهای مسلح و نیروهای مسلح دو جا بازوان اصلی برای دفاع از کشور هستند که یکی بسیج و یکی سرباز است.

وی ادامه داد: سرباز امروز در سردترین و گرم‌ترین نقطه از حریم کشور دفاع می‌کند و امروز بالغ بر 40 هزار سرباز از سوی ناجا در مرزها حضور دارند.

سردار کمالی گفت: در سازمان زندان‌ها چندین هزار سرباز از زندان‌ها حراست و حفاظت و در این مجموعه ایثار و از خودگذشتگی می‌کنند.

وی ابراز داشت: ما تولیدکننده امنیت بومی در کشور هستیم و به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم و در بسیاری از کشورهای دنیا تلاش می‌کنند که این امنیت و آزادی را از ما سلب کنند اما ما آمده‌ایم امنیت را بومی‌سازی کنیم و برای برقراری امنیت به هیچ کشوری نیاز نداریم.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: سرباز برای ما ارزشمند و دارای قدر و منزلت است و یکی از ارکان مهم امنیت کشور است.

وی حقوق و تکالیف سربازان را برشمرد و تأکید کرد: به خاطر اهمیت و لزوم توجه به قشر سربازان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تقریبا ۱۷۳ بار در فرازهای مختلف نکاتی را بیان فرموده‌اند و امسال نیز سه تدبیر جدید صادر فرمودند که در مجموع به 176 تدبیر رسید.

سردار کمالی تصریح کرد: ما ازاین فرازها به 113 شاخص رسیدیم که انتظار حضرت آقا از مسئولین در مورد سربازان است و به هفت محور اساسی رسیدیم.

وی ادامه داد: فرماندهی و مدیریت بر سرمایه انسانی سرباز از جمله این محورها است و سرباز برای ما یک سرمایه است و نیروهای مسلح علاوه بر اینکه از این سرمایه انسانی استفاده می‌کنند باید برای افزایش این سرمایه نیز تلاش کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سربازستاد کل نیروهای مسلح یکی دیگر از محورها را استفاده بهینه از خدمت کارکنان وظیفه عنوان کرد و گفت: ما باید تلاش کنیم که بسترهایی را فراهم کنیم که از توانایی‌های سربازان استفاده شود و این موضوع امری لازم و ضروری است.

وی محور بعدی را نگه‌داشت سرباز عنوان کرد و افزود: تامین خوراک، پوشاک، آسایشگاه سربازان و... باید مورد توجه قرار گیرد و باید برای این موارد هزینه کنیم و سرباز  استفاده کننده عام است و سالن‌هایی در شأن آنها بسازیم و این مورد در اداره کل زندان‌های همدان با بازدیدی که صورت گرفت، وضعیت خوب و مناسبی حاکم بود.

سردار کمالی محور بعدی را رفتار با سربازان بیان کرد و گفت: باید رفتار مناسب با سرباز  داشته باشیم و ما هیچ برتری بر سرباز وظیفه نداریم.

وی پر کردن اوقات فراغت سربازان و توانمندسازی و مهارت‌آموزی را از دیگر محورهای مورد تاکید بیان کرد و با بیان محورهای مورد توجه فرماندهی معظم کل در خصوص سربازان وظیفه گفت: دوران سربازی فرصتی است که جوانان علاوه بر کمک به نیروهای مسلح  با یادگیری مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی وعقیدتی آمادگی لازم برای مدیریت خانواده و جامعه را حاصل کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات