خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تربیت نیروی در تراز انقلاب را نیاز امروز کشور دانست و گفت: امروز ما یک رسالت بزرگ در این خصوص به دوش داریم؛ مقام معظم رهبری در جریان دیدار سردار جعفری بر تربیت 8 هزار جوان مومن انقلابی پای کار تاکید کردند که برای استمرار انقلاب اسلامی باید عملی شود.
کد خبر: ۹۱۰۹۳۵۶
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

تربیت نیروی در تراز انقلاب نیاز امروز کشور/ اگر از مردم غفلت کنیم از مسیر انقلاب جدا می‌شویمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در مراسم تجلیل از بازنشستگان و پیشکسوتان نیروهای مسلح با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به تبیین اهمیت این ایام پرداخت و اظهار داشت: مقام معظم رهبری روزی یک ساله انقلاب اسلامی را از مراسم فاطمیه کسب می‌کند.

وی با بیان اینکه در جنگ و دفاع مقدس هرجا به مشکل برخورد کردیم با توسل به این بانوی بزرگوار راه و مسیر هموار می‌شد، گفت: امروز برای تداوم انقلاب اسلامی راهی جزء حرکت در مسیری که ائمه اطهار(ع) برای ما مشخص کردند نداریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و یاد و خاطره شهدا، این ایام را فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل امروز دانست و عنوان کرد: امیدواریم در دهه مبارک فجر بتوانیم گوشه‌هایی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای مهم ان را برای نسل امروز بازگو کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل تجلی سه باور در وجود امام خمینی(ره) است، تصریح کرد: اگر این سه باور در وجود امام(ره) تجلی نمی‌یافت قطعا به انقلاب اسلامی دست نمی‌یافتیم اما به لطف خداوند یک رهبر حکیم و فرزانه برای انقلاب اسلامی پدیدار شد تا اینکه با کمک مردم این انقلاب به پیروزی رسید.

سردار مجیدی در تشریح این سه باور به باور قلبی امام راحل به خداوند اشاره و عنوان کرد: امام راحل آنچنان باور قلبی به خداوند داشت که هر آنچه برای انقلاب اسلامی لحاظ می‌شد، با توکل و عنایت به خداوند به آن توجه می‌کرد.

وی اعتماد به مردم را از دیگر باورهای امام(ره) دانست و بیان کرد: امام راحل به مردم بسیار اعتماد داشت به طوری که در سال 43 در جریان تبعید وقتی از ایشان سوال شد که با کدام یار و نیرو می‌خواهی پیروز شوی؟ فرمودند که سربازان من اکنون در گهواره هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس همان سربازان در گهواره بودند، افزود: جوانان 15و 16 ساله انقلاب را پایه‌ریزی کردند و در کوره آتش پخته شدند به طوری که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

* باور به مردم نیاز امروز انقلاب اسلامی

وی با اشاره به نقش مردم در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، باور به مردم را نیاز امروز انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: اگر از مردم غفلت کنیم قطعاً از مسیر انقلاب جدا می‌شویم.

سردار مجیدی باور به امام عصر(عج) و ائمه اطهار(ع) را سومین باور امام(ره) که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، دانست و گفت: دستیابی به پیروزی با شناخت اماموقت و حرکت در مسیر آن امام محقق می‌شود.

وی ادامه داد: تاریخ 1400 ساله نشان از این موضوع دارد که آنجایی که امام باشد اما مردم نباشد قطعا مشکل ایجاد می‌شود که 25 سال خانه‌نشینی حضرت امام علی(ع) از این بابت است چراکه امام حی وجود داشت اما مردم در کنار ایشان نبودند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان اضافه کرد: قبل از انقلاب مردم با ایمان و فداکار وجود داشت اما امامی نبود تا مردم را به حرکت آورده و به آنها خط و مشی دهد، اما در جریان پیروزی انقلاب اسلامی امام و مردم در کنار هم قرار گرفته و پیروزی محقق شد.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به سبب خون میلیون‌ها انسان در طول 1400 سال است، افزود: بسیاری از بزرگان ایثار و فداکاری کردند تا ما توانستیم به پیروزی دست یابیم و در این منصب قرار بگیریم.

سردار مجیدی با بیان اینکه افرادی چون شهید «نواب صفوی» آرزوی تشکیل حکومت اسلامی داشته و با آن همه عظمت رفتگری در خیابان‌های آن را افتخاری برای خود می‌دانستند، تاکید کرد: امروز برای ما افتخار بزرگی پیش آمده که باید به این توجه کنیم که در کجا تنفس می‌کنیم، و در چه فضایی و زیر سایه چه رهبری زندگی می‌کنیم؛ که نیاز امروز برای تداوم انقلاب درک همین نکته است که بدانیم در کجا هستیم، چکار می کنیم و به کجا خواهیم رفت.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین باید خادم و خدمتگزار مردم باشند، عنوان کرد: امام(ره) خود را خادم و مقام معظم رهبری خودشان را نوکر مردم می‌دانستند؛ وقتی بزرگانی همچون امام(ره) و رهبری خود را خادم مردم می‌دانند مسئولین نیز در هر جایگاه و مسئولیتی باید خود را خادم و نوکر مردم بدانند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به شعار امسال دهه فجر با عنوان «افتخار به گذشته، امید به آینده» بر تبیین شعار امسال دهه فجر در جامعه تاکید و بیان کرد: این شعار با پشت سر گذاشتن40 سال استقامت و مردانگی و امید به آینده‌ای روشن نامگذاری شده که باید در دهه فجر به خوبی برای مردم بازگو و تبیین شود.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب کشور ما یک کشور وابسته محض به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بود، به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف در طول 40 سال اخیر اشاره و تاکید کرد: قبل از انقلاب کشور ما یکی از واردکنندگان بزرگ سلاح در دنیا بود اما افتخار می‌کنیم که امروز جمهوری اسلامی ایران از قدرت‌های برتر دنیا در عرصه نظامی و تسلیحاتی است.

سردار مجیدی با بیان اینکه نیروهای مسلح به خودباوری رسیده و استقلال دارند، افزود: امروز افتخار می‌کنیم که نیروهای مسلح مستقل روی پای خود ایستاده‌اند و نه تنها توانستیم در این عرصه به استقلال دست یابیم بلکه از داشته‌های خود به دیگر کشورها صادر کنیم ضمن اینکه این دستیابی به استقلال کامل در عرصه نظامی و تسلیحاتی به سبب استفاده از فکر ایرانی است.

* آمریکا در حال افول است و در کف خیابان‌ها خود را نشان می‌دهد

وی تربیت نیروی در تراز انقلاب را نیاز امروز کشور دانست و افزود: امروز ما یک رسالت بزرگ در این خصوص به دوش داریم؛ مقام معظم رهبری در جریان دیدار سردار جعفری بر تربیت 8 هزار جوان مومن انقلابی پای کار تاکید کردند که برای استمرار انقلاب اسلامی باید عملی شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سپاه در راستای تربیت جوان مؤمن انقلابی پای کار، بر لزوم فعالیت تمامی دستگاه‌ها و مجموعه‌های نظام در تحقق این فرمان رهبری تاکید و بیان کرد: کسی نمی‌تواند اظهار کند که تنها مجموعه سپاه می‌تواند این را عملی کند، بلکه باید تمامی دستگاه‌ها و مجموعه‌های نظام نیاز در این راستا وارد عمل شود تا این فرمایش و مطالبه رهبر تحقق یابد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به توطئه‌های استکبار در صدد ضربه زدن به نظام و انقلاب در طول 40 سال اخیر، به دشمنی‌های امروز استکبار با نظام و انقلاب اشاره و بیان کرد: امروز از ترفندهای دشمن که در فضای مجازی ایجاد می‌شود نباید ذره‌ای به خود نگرانی راه داد، استکبار امسال برای ما تابستان داغ، 13 آبان و برپایی جشن کریسمس در تهران تعریف کرد که نتیجه آن تنها شکست استکبار بود.

سردار مجیدی با بیان اینکه اگر آمریکا و استکبار برای ما روزهایی را به عنوان تابستان داغ و 13 آبان نامگذاری می‌کند به دلیل خط و مشی دادن برخی افراد به آنهاست، اظهار کرد: ما تجربه این امر را در انقلاب اسلامی داریم.

وی اضافه کرد: همین آقایانی که امروز در کنار رئیس جمهور آمریکا خط و مشی می‌دهند یک روز در خیابان بوعلی امروز و فردا می کردند، و فرزندان ما را به شهادت رساندند به طوری که 17 هزار جوان ایرانی توسط نفاق به شهادت رسید.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه این جریان و گروه می‌خواهند از آمریکا و استکبار یک چهره پیروزمندانه معرفی کنند، افزود: آمریکا در حال افول است و در کف خیابان‌ها خود را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا که قلدرمآبانه کار می‌کرد امروز برای حفظ و حراست از خود و رژیم صهیونیستی به هزار ترفند متوسل می‌شود، یادآور شد: این فرموده رهبری که تا 25 سال آینده رژیم صهیونیستی غاصب وجود نخواهد داشت قطعاً تحقق خواهد یافت .

انتهای پیام/

ارسال نظرات