امام جمعه عسلویه:

تقابل ایران و آمریکا تقابل تاریخی حق و باطل است

نماز جمعه شهرستان عسلویه به امامت حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد امام جمعه شهرستان اقامه شد.
کد خبر: ۹۱۰۱۳۰۷
|
۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، وی درخطبه اول نماز اوصاف شیعیان را بیان کرد و اظهار داشت: امام رضا (ع) در این همین رابطه فرمودند که شیعیان ما تسلیم امر ما هستند سخنان ما را می‌پذیرند و با دشمنان ما مخالفت می‌ورزند وهرکس چنین نیست از ما نیست.

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) فرمودند: شیعیان ما با مهربانی رفتار می‌کنند، اهل حلم و بردباری هستند و به زهد وبی رغبتی به دنیا شناخته می‌شوند و با پرهیزگاری و سعی و تلاش در کار‌های نیک، همت می‌کنند و شیعه بودن و عمل به آنچه امامان از ما می‌خواهند سخت است، اما شدنی است.

امام جمعه عسلویه در خطبه دوم نماز جمعه به فرازی از بیانات رهبر انقلاب دردیدار با مردم قم اشاره کرد و ادامه داد: رهبرانقلاب فرمودند: برخی دولتمردان آمریک اینطور وانمود می‌کنند که دیوانه‌انداند، آن‌ها حقیقتا احمق‌هایی درجه یک هستندهستند و حماقت بالاتر از این که چهل سال است با این ملت درافتاده‌اند موفق نشده‌اند و تماما شکست خوردند و چهل سال است ملت ایران نشناخته‌اند.

وی افزود: برخی از نفهمی علت دشمنی آمریکا سخن حضرت امام (ره) یا فلان مسئول می‌دانند، زورگویان جهانی با یک قدرت روبه رشد روبرو مسئله و علت عصبانی بودن آمریکا از ایران این است که لقمه چرب و نرم و به عنوان مهمترین کشور منطقه و سرشار از منابع طبیعی را از دست داده اند، ایران برای شان جزیره آرامش بود و این‌ها عصبانی هستند که چنین سرزمینی از دست دادند، مسئله تقابل ایران و آمریکا تقابل تاریخی حق وباطل است و مقابله حق و باطل تمام شدنی نیست وادامه دارد.

امام جمعه عسلویه به برپایی بیمارستان صحرایی درشهر چاه مبارک شهرستان عسلویه اشاره کرد و افزود: در روز اول بیش ۶۰۰ نفر بیمار پذیرش و ویزیت شدند که جای تقدیر دارد، این کار‌ها از خدمات ارزنده بسیج و سپاه است و خدمات بسیج و سپاه همیشه بوده و هست، سپاه وبسیج هر جا نیاز بوده حاضر بوده و خدمت رسانی کرده اند.

وی به برپایی امروز دعای ندبه در مصلای شهرستان عسلویه و پخش از شبکه سراسری سیما اشاره کرد و از حضور مردم در این مراسم تشکر کرد و از همه کسانی که تلاش کردند این مراسم به نحو مطلوب برگزار شود تقدیر کرد.

هاشمی‌نژاد افزود: از تلاش نیرو‌های امنیتی سپاه وبسیج و نیروی انتظامی در تامین امنیت این مراسم و نیز حضور خوب مسئولین و اقشار مردم قدردانی می‌کنم،  امیدوارم بتوانیم باز هم چنین برنامه‌هایی درسطح شهرستان اجرا کنیم.

امام جمعه به معارفه بخشدار عسلویه اشاره کرد و گفت: از بابت این که یک نفر بومی مسئولیت گرفتند باعث خوشحالی است و از کسانی که کمک کردند این اتفاق بیفتد تشکر می‌کنیم و انشاالله استمرار داشته باشد، این از مطالبات مردم شهرستان است که تا جایی که ممکن است از ظرفیت نیرو‌های بومی استفاده کنند.

ارسال نظرات