خبرهای داغ:
مخترع بسیجی در مصاحبه با سرویس خبری بسیج علمی

جلوگیری از سرقت خودرو با اختراع مبتکر بسیجی/ ساخت فرمان ضد سرقت

ضعف فرمان خودرو یکی از دلایل اصلی بروز سرقت خودروها می باشد . این در حالی است که معمولاً تلاش میشود به وسیله قفل فرمان این نقیصه رفع شده و ضعف امنیتی فرمان جبران شود که قاعدتاً شدنی نیست
کد خبر: ۹۱۰۰۴۸۶
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
جلوگیری از سرقت خودرو با اختراع مبتکر بسیجی/ ساخت فرمان ضد سرقت 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی استان تهران؛ مهدی سعیدی مخترع بسیجی و عضو بنیاد ملی نخبگان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری گفت: ضعف فرمان خودرو یکی از دلایل اصلی بروز سرقت خودروها می باشد . این در حالی است که معمولاً تلاش میشود به وسیله قفل فرمان این نقیصه رفع شده و ضعف امنیتی فرمان جبران شود که قاعدتاً شدنی نیست. چرا که سارقین به راحتی میتوانند با استفاده از ضعف فرمان خودرو قفل فرمان را حذف و خودرو را به سرقت ببرند. این ضعف بایستی در خط تولید خودرو در کارخانه اصلاح شود.

با نصب این سیستم ضد سرقت بر روی فرمان خودرو و اندکی تغییرات در مکانیزم فرمان، قفل فرمان حذف شده و با افزایش امنیت فرمان خودرو امکان سرقت از طریق فرمان را تا حد بسیار زیادی پایین می آورد ، بطوری که در صورت فعال شدن این سیستم، سارق حتی قادر نخواهد بود خودرو روشن را به سرقت ببرد . این سیستم قابلیت نصب بعد از تولید خودرو را نیز دارد اما اگر حین تولید روی خودرو نصب شود بسیار مطلوب تر خواهد بود.

فرمان ضد سرقت خودروهای سبک و سنگین نمونه خارجی نداشته و با هزینه بسیار مناسب قابل بهره برداری است. این سیستم ضریب امنیت خودرو را افزایش میدهد ، هزینه ی اضافی خرید قفل فرمان را حذف می کند ، یک وسیله اضافی و مزاحم را در داخل خودرو حذف می کند و خودرو را از بابت زنجیر فرمان ، قفل پدال و ... بی نیاز خواهد کرد.

آقای سعیدی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که آیا این طرح را به شرکتهای خودروساز کشور ارائه داده اید گفتند : بله . تقریبا به تمامی شرکتهای خودرو ساز این طرح ارائه شد و علی رغم تایید فنی آن و عملی بودن طرح از این طرح استقبال نشد. متاسفانه وجود لابی های سنگین در صنعت خودرو کشور، اجازه ورود هیچ نوع تکنولوژی جدیدی که منافع عده ای را تهدید کند به این صنعت نمیدهند . نکته عجیب این است که خودرو ساز حتی حاضر نیست این طرح سودمند را خریداری نموده و به طرفهای لابی خود در تامین قطعات و تولید فرمان ارائه نماید تا تولید شود. در نهایت این طرح با حمایت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان تهران تولید شده و در آینده نزدیک نمونه صنعتی آن رونمایی و تجاری سازی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار