در اختتامه بخش استانی جشنواره تئاتر فجر عنوان شد:

فعالیت ١٧ هزار هنرمند حرفه ای تئاتر در کشور

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرکرد گفت: 17 هزار هنرمند حرفه ای در تئاتر کشور فعال است.
کد خبر: ۹۱۰۰۱۹۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ شهرام کرمی یکشنبه شب در آیین اختتامیه بخش استانی جشنواره تئاتر فجر در شهرکرد افزود: تاکنون بیش از ١٥٠هزار نفر در رشته تئاتر در سراسر کشور دانش آموخته شده اند.

وی به پتانسیل جشنواره فجر ایران اشاره کرد و گفت: این آمار نشان می دهد جشنواره بین المللی یکی از مهمترین جشنواره های هنری در منطقه آسیاست.

کرمی افزود: امسال در دوره سی و هفتم، هنرمندان بیش از یکصد کشور جهان برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام آمادگی کرده اند.

وی به هجمه های اخیر نسبت به تئاتر در کشور اشاره کرد و گفت: در این مدت سعی شده است از تمام ظرفیت های هنری برای رفع این هجمه ها استفاده شود.

کرمی به وجود یکهزار و ٢٢٠ سالن تئاتر در سراسر کشور اشاره کرد و تصریح کرد: در تئاتر زنده ممکن است برخی فضای انتقادی به آن داشته باشند ولی نمی توان همه تئاتر را به یک چشم نگاه کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در بخش استانی جشنواره تئاتر بین المللی به میزبانی شهرکرد آثار مطلوبی به روی صحنه رفت.

جواد کارگران دهکردی افزود: این جشنواره به میزبانی چهارمحال و بختیاری با حضور هنرمندان استان های تهران، خوزستان، کرمانشاه و البرز از ٢٠ تا ٢٣ دی ماه در شهرکرد برگزار شد.

به گفته وی، آثار جشنواره تئاتر سی هفتم از کیفیت بالای برخوردار بود و نمایش های که در این استان اجرا شد همگی از نمایش های برتر جشنواره های فجر استانی، کودک و نوجوان و تئاتر اندیمشک بود.

در آیین پایانی بخش استانی جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر به میزبانی چهارمحال و بختیاری از گروه های شرکت کننده و عوامل اجرایی تقدیر شد

ارسال نظرات