در جشنواره برترین های مساجد استان عنوان شد:

مسجد محل تربیت نیروهای تراز انقلاب است

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: تربیت نیروی تراز انقلاب در مساجد از نیازهای اصلی کشور است.
کد خبر: ۹۰۹۸۹۸۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جشنواره استانی پایگاه های برتر مسجد محوری و کارگاه توانمند سازی استانی ارکان مساجد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، هیأت امنای مساجد، فرماندهان پایگاه های بسیج مسجد محور، ائمه جماعات و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در مجتمع رفاهی لاله شهرکرد برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این جشنواره به تشریح اهمیت مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و نقش آنها در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: افتخار مساجد ما این است که شهدای بسیار بزرگی را در دامن خود پرورش داده اند و حقیقتا این مکان مقدس بهترین محل برای تربیت نیروهای میدان انقلابی است.

سردار علی محمد اکبری افزود: یکی از نیازهایی که امروز انقلاب ما دارد، این است که مساجد ما نیروهای در تراز انقلاب تربیت کنند.

وی، با اشاره به تهاجمات همه جانبه دشمنان اسلام علیه کشورهای مسلمان، قضایای آندلس را خاطرنشان کرد و گفت: اسپانیای آن روز که به آندلس معروف بود به گفته بسیاری 800 سال حکومت اسلامی داشت اما با حمله به اعتقادات مسلمانان آندلس و دور کردن آنان از مساجد و همه گیر کردن فساد در جامعه، حکومت اسلامی آندلس شکست خورد و امروز از حاکمیت اسلام در اسپانیا خبری نیست.

سردار اکبری افزود: در دهه های اخیر نیز دشمنان اسلام علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقشه ها و توطئه های بسیاری را طراحی و عملی کردند، اما به فضل الهی و بیداری مردم و مجاهدت رزمندگان اسلام شکست خوردند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: در بسیاری از شهرها و روستاها مساجد ریشه و محور بسیاری از طرح های اشتغال زایی و مقاومتی بوده است و این موضوع اهمیت تأثیر مساجد فعال بر اقتصاد مقاومتی را می رساند.

سردار اکبری تأکید کرد: به دنبال مسجدی هستیم که در تربیت جوانان ولایتمدار، مومن و جهادی باشد، باید از تاریخ عبرت گرفته و با سیر در تاریخ گذشتگان، بر تقویت جایگاه مسجد و تبیین ارزش های دینی بیش از پیش همت گماشت.

وی در ادامه بر ضرورت هماهنگی بین ارکان اصلی مسجد به محوریت امام جماعت تأکید کرد و گفت: اگر ارکان اصلی مسجد با هم هماهنگ نباشند، نمی توان به اهداف متعالی مسجد دست یافت.

این یادگار دفاع مقدس، به مهم ترین وظایف ارکان مساجد نیز اشاره کرد و افزود: تکریم مردم، احیای امر به معروف و نهی از منکر، اقامه باشکوه نماز اول وقت و برخورد مناسب با نمازگزاران از مهمترین امور دست اندرکان  مساجد است.

 فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه به 25 غائله و فتنه و توطئه بزرگ دشمنان انقلاب اسلامی با اهدف براندازی نظام اشاره کرد و آخرین فتنه را جنگ اقتصادی با هدف ناامید ساختن مردم از نظام دانست.

سردار اکبری، مقاومت مردم انقلابی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی و با مقاومت مردم انقلابی، تمام فتنه ها خنثی شده و شاهد برگزاری باشکوه جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در ایام الله دهه فجر امسال خواهیم بود .

خاطرنشان می شود: در پایان این مراسم از 30 نفر فعال ترین ائمه جماعت، فرماندهان پایگاه مساجد و رؤسای هیأت امنای مساجد سراسر استان چهارمحال و بختیاری با اهدای لوح تقدیر شد.

ارسال نظرات