خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین:

ظرفیت ورزش در کاهش جرم در جامعه، مغفول مانده است

حجت الاسلام قدرتی گفت: دستگاه امنیتی با غفلت از ظرفیت ورزشکاران برای جلوگیری از ارتکاب جرم در جامعه استفاده لازم را نبرده در حالیکه این ظرفیت را می توان جزو معدود کلید های نجات آینده اجتماعی ایران نام برد.
کد خبر: ۹۰۹۶۶۹۳
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی در دیدار با ورزشکاران ورزش های رزمی استان بیان کرد: وزشکاران به عنوان پیغام آوران سلامتی، هر یک می توانند از طریق آشنایی جوانان با روحیه پهلوانی، موجب جلوگیری از ارتکاب جرم و مجرم پروری در جامعه شوند.

وی گفت: اقشار جامعه نباید با بی تفاتی نسبت به هنجار شکنی در جامعه راه خرابی های جبران ناپذیر اجتماع را هموار کنند، بلکه می توانند در رشته ها و به اندازه ظرفیت خود در استانی خالی از جرم به دستگاه قضا یاری رسانند.

رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد:اگر در هر گوشه از استان هنجار های اجتماعی زیر پا گذاشته می شود و یا خانواده ای انسجام خود را از دست می دهد، همه مسوولان و ورزشکاران آن استان مقصر به حساب می آیند و باید این دو قشر با کمک یکدیگر از بروز جرایم و وقایع جلوگیری کنند چرا که احساس مسوولیت یک حکم عقلی است.

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به فاصله طبقاتی در جامعه خاطر نشان کرد: با توجه به محرومیت های خاص اقتصادی و فرهنگی، طبقات پایین اجتماع نیاز به رسبدگی بیشتری دارد و ورزشکاران می توانند با حضور در بین این طبقات به ترویج فرهنگ قهرمانی و پهلوانی کمک شایانی نمایند که این امر در کاهش جرایم نقش بسرایی دارد.

وی افزود:اگر شما ورزشکاران با روحیه نشاط و ورزشی خود به دادگستری در پیشگیری از جرایم کمک نکنید پیش بینی می شود امسال ۲۸۰ هزار پرونده قضایی در استان تشکیل شود و از بین هر ۵ نفر همشهری قزوینی، یک نفر پرونده قضایی در دادسرا داشته باشد.

رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: فرهنگ ورزشی و جوانمردی دارای ظرفیت بالایی در کاهش معضلات اجتماعی است و این در حالی است که از بین 3 هزار و هشتصد زندانی استان قزوین قریب بر 99 درصد با ورزش و روحیه نشاط آن غریبه هستند.

این مقام مسول خاطرنشان کرد: همه ورزشکاران استان ملزم هستند به عنوان یک مربی در جامعه و بین زندانیان حاضر شوند و به عنوان یک معلم ، این افراد را از ارتکاب به هنجار های اجتماعی با روحیه ورزشی رها سازند. رسالت ورزشکاران در نجات فکری و سلامت جامعه آینده ایران بسیار سخت و دشوار است و هرگز ورزشکار بی تفاوت نسبت به آینده کشور را نمی توان پیرو فرهنگ پهلوانی دانست.

مدیر کل دادگستری استان قزوین گفت: متاسفانه 40 درصد زندانیان استان قزوین که در زندان به سر میبرند در سنین کم به مصرف و فروش مواد مخدر آلوده شده اند که فرهنگ پهلوانی می تواند با تاثیر بالای خود این عدد را به کمتر از 5 درصد برساند.

حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: تمام مجازات های دادگستری آخرین ابرار جهت جلوگیری و یا زدودن جرم از جامعه است در حالی که می توان از ارتکاب این جرایم با کمک گرفتن از ورزشکاران پیشگیری کرد.

این مقام مسوول گفت: متاسفانه باید اعلام کرد که با وجود فرهنگ نادرست در ازدواج ها و در پی آن وقوع طلاق بین زوجین، آمار زندانیان برای نداشتن مهریه در سطح کشور بالا است به نحوی که مشاوره اجباری قبل از طلاق نیز در زمینه موفق نبوده است.

وی افزود: دستگاه امنیتی با غفلت از ظرفیت ورزشکاران برای جلوگیری از ارتکاب جرم در جامعه استفاده لازم را نبرده در حالیکه این ظرفیت را می توان جزو معدود کلید های نجات آینده اجتماعی ایران نام برد.

حجت الاسلام قدرتی یادآور شد: ورزش با ایجاد تحرک های جسمانی و خالی شدن افراد از استرس ها و همچنین ایجاد تعادل فکری و روحی بهترین عامل برای خالی کردن دادگاه ها از جوانان و راهنمایی به مسیر درست میباشد که با این کار می توان به راحتی انسانی متعادل به جامعه تحویل داد.

این مقام مسوول یادآور شد: کار دستگاه قضا فقط به عنوان یک بازدارنده مقطعی می باشد و در درمان امراض جامعه نقش بسیار اندکی نسبت به منش پهلوانی و هم صحبتی با یک ورزشکار دارد و متاسفانه امروزه در اجتماع به عوامل تربیتی پایدار توجهی نمی شود.

مدیر کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: امیدواریم در آینده ایی نه چندان دور تفاهم نامه دو طرفه ایی بین دادگستری و سازمان ورزش و جوانان استان در جهت انجام رسالت هر ورزشکار یک بازدارنده از جرم منعقد شود تا بتوانیم برای حفظ جوانان قبل از به دام افتادن در آسیب های اجتماعی از آن جلوگیری کنیم و مطمینا این طرح در سالهای آتی ثمر داده و موجب کاهش چشمگیر جرم و جنایت در استان قزوین می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار