همایش نهضت روشنگری با حضور هادی سیاسی کشور در زاهدان برگزار شد

همایش نهضت روشنگری ویژه بسیجیان ادارات کل استان سیستان و بلوچستان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور دکتر وحدتی هادی سیاسی کشور در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شهرستان زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۶۴۸۳
|
۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، همایش نهضت روشنگریویژه کارکان بسیجی ادارات و آمران به معروف و نهی از منکر در سالن اجتماعات نور اداره کل تبلیغات اسلامی استان در زاهدان برگزار شد.

دکتر محمد وحدتی، استاد دانشگاه تهران و هادی سیاسی کشور در این همایش با اشاره به این مطلب که ۹ دی ماه از اهمیت و جایگاه بسیار بالا و حساسی برخوردار است، گفت: آنچه که این روز را متمایز کرد این بود که مردم با وقت شناسی در عرصه آمدند.
 
وحدتی هنر مردم در خلق حماسه 9 در سال 88 را حضور آگاهان و خودجوش دانست و افزود: مردم با ورود به موقع در صحنه و اطاعت از ولایت فقیه فتنه بزرگ را با کمترین هزینه مهار کردند.
 
 وی با تاکید بر این مطلب که  از یک طرف جریان بازنده انتخابات پذیرفته است که در سازوکار‌ها و نهاد‌های مستقر فعالیت کند و به نوعی عملا به نادرستی سیاست خود در زیر سوال بردن نتیجه انتخابات سال ۸۸ اعتراف کرده است، بیان کرد: از سوی دیگر مدیریت بحران رهبر معظم انقلاب در سال‌های پس از فتنه جلوگیری از دو قطبی شدن فضای سیاسی کشور و بازگرداندن همگان بر مسیر و مدار قانون بوده است که این اگرچه تجربه گران سنگ و پرهزینه‌ای بود، اما به هر حال در مسیر تداوم و پویایی انقلاب اسلامی حایز اهمیت است.
 
هادی سیاسی کشور فتنه‌ را جلوه‌اى از توطئه‌ى دشمنان دانست و ادامه داد: فتنه یعنى کسانى شعارهاى حق را با محتواى صددرصد باطل را  براى فریب دادن مردم مطرح کنند که در این راستا ناکام شدند.
 
وحدتی هدف از ایجاد فتنه را گمراه کردن مردم دانست که مردم با حضورشان در نهم دى در سرتاسر کشور مشت محکمى به دهان فتنه‌گران زدند، تصریح کرد: در این فتنه هجمه به سمت آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی بود، و بحث دیگر این فتنه ضربه زدن به اصل ولایت فقیه بود.
 
این مسئول استدلالهای غلط دشمن و برخی از خود فروختگان را عامل اطلی به آتش کشیدن سرمایه های عظیم کشور بیان کرد و اظهار داشت: فتنه 88 باعث بیداری کشورهای مسلمانی چون یمن، لبنان، و...شد .
 
وی  حرکت خودجوش مردمی در حماسه 9 دی را  نشانه‌ى بیداری و هشیاری ملت ایران برشمرد و گفت: دشمنان ما باید این پیام را بگیرند، آن کسانى که خیال می‌کنند می‌توانند میان نظام و میان مردم جدائى بیندازند، ببینند و بفهمند که این نظام، نظام خود مردم است،  امتیاز نظام ما به این است که متعلق به مردم است، آن کسانى که با همه‌ى وجود نظام جمهورى اسلامى، اسلام و این پرچم را در کشور برافراشته  نگه داشته‌اند، در درجه‌ى اول خود مردمند؛ دشمنان ما این را بفهمند. 
وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ با هدف ایجاد خلل در آرمان‌های انقلاب و اصل نظام برنامه ریزی ‏شده بود، گفت: در آن برهه از زمان‎ ‎درایت رهبر انقلاب و به تبع آن حضور همه جانبه مردم ‏در صحنه منجر به خنثی سازی توطئه فتنه گران و دشمنان شد. ‏

مشاور عالی معاون فرهنگی قوه قضاییه در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: در فتنه ۸۸ هدف فتنه گران ‏تخریب جایگاه رهبری و عدم حضور مردم در صحنه بود که این شکست برای آنان سنگین ‏تمام شد. ‏
 
وحدتی در ادامه سخنان خود به راه اندازی جنگ نرم توسط دشمن اشاره کرد و گفت: در ‏جنگ نرم جای حق و باطل عوض شده و کار‌های زشت و ناپسند در ذهن مردم به ویژه ‏جوانان خوب جلوه داده می‌شود به این دلیل که در این میدان دشمن به تغییر ذائقه، باور و ‏اعتقاد پرداخته و عقاید را تغییر می‌دهد‎.

به گفته مشاور عالی معاون فرهنگی قوه قضاییه، علت اصلی بروز مشکلات در جامعه کنونی به فاصله گرفتن از روحیه ‏انقلابی و اخلاق دینی بر می‌گردد.
ارسال نظرات