خبرهای داغ:

زندگینامه شهید «مرتضی شعبانی»

بسیجی شهید «مرتضی شعبانی» متولد ۱۳۳۰از اسدآباد ۳۰ دی ماه ۱۳۶۶ در جبهه‌های مآووت عراق به درجه والای شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۹۰۹۶۱۵۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

زندگینامه شهید «مرتضی شعبانی»به گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، بسیجی شهید «مرتضی شعبانی» فرزند حاج قربان متولد ۱۳۳۰ یکی از انقلابی‌های سینه سوخته اسدآباد و عارف مسلکی بود که در درک و آگاهی برای بسیجیان شهر یک الگوی آموزنده و برای دلسپردگان به اسلام، انقلاب و راه شهداء سنگ صبوری بود و در کنار او یک آرامش معنوی پیدا می‌کردند.

این شهید بزرگوار یکی از انسان‌های موثر در رونق دادن به مراسم‌های مذهبی، انقلابی، اجتماعی و عبادات بود و کمتر مراسمی بود که حضور شهید «شعبانی» در آن برای بسیجیان دلگرم کننده و روحیه بخش نباشد.

وقتی پیکر شهیدی وارد شهر می‌شد اگر کسی او را نمی‌شناخت تصور می‌کرد شعبانی یکی از برادرها یا پدر و یا یکی از بستگان شهید است و آنچنان در تشییع پیکر شهداء حضور فعال داشت که عشق و شور درونش از آن حضور برای همه حس می‌شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس چه در عرصه‌های اجتماعی و مذهبی و انقلابی و چه در عرصه فعالیت‌های شخصی انسانی خستگی‌ناپذیر بود.

این شهید عزیز علاوه بر حمایت معنوی از تمام رزمندگان، بسیجیان و دلسپردگان به انقلاب، در دیگر عرصه‌ها نیز یار و غمخوار دوستان و دیگران بود و شاید ایشان آنگونه که باید برای خیلی‌ها شناخته نشد به جز عده‌ای که در کنار او در جبهه‌ها حضور داشتند و به عمق درک و بصیرت و همینطور عشق سوزان او به دین، انقلاب، انسان و انسانیت در وجودش پی بردند.

از شور و حال این شهید عزیز در همه عرصه‌های مذهبی و معنوی بر می‌آمد که دنیا برایش تنگ است و روح بزرگش در این دنیا دارای آرامش واقعی نیست و همین بالندگی روح ایشان برای رسیدن به معشوق واقعی و دوستان شهیدش باعث شد تا در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۶۶ در جبهه‌های مآووت عراق به درجه والای شهادت نائل آید و پیکر پاکش در گلزار شهدای اسدآباد آرام بگیرد و روح آسمانی‌اش به رضوان الهی پرواز کند.

روحش شاد و یادش گرامی و جاودان باد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات