متخصصان داخلی انحصار آمریکا و انگلیس را شکستند

سرپرست پایانه‌های نفتی ایران گفت: متخصصان داخلی کشورمان انحصار شرکت‌های انگلیسی، فرانسوی و آمریکایی در ساخت عملگر برقی شیر‌های صنعتی با اندازه بزرگ را شکستند.
کد خبر: ۹۰۹۰۲۰۷
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

متخصصان داخلی انحصار آمریکا و انگلیس را شکستندبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عباس اسدروز افزود: با توجّه به نام گذاری سال ۹۷ به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، شرکت پایانه‌های نفتی ایران با استفاده از دانش نظری و مهارت‌های عملی متخصصان خود و همچنین با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد اوّلین عمل گر برقی در ایران را طراحی کند و بسازد.

وی بیان کرد: این نوع تجهیز برای باز و بسته کردن شیر‌های صنعتی با اندازه بزرگ، کاربرد گسترده‌ای در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارد و ساخت آن در انحصار شرکت‌های انگلیسی، فرانسوی و آمریکایی بود.

سرپرست پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: نخستین نمونه ساخته شده به مدت بیش از یک سال در پایانه نفتی خارگ نصب شده و همه مراحل آزمایشی خود را با موفقیت به پایان رسانده است.

اسدروز خاطرنشان کرد: تعدادی دستگاه دیگر نیز در حال ساخت است که بهمن امسال بر روی سامانه اندازه‌گیری نفت خام یکی از سکو‌های نفتی ایران نصب خواهد شد.

وی یادآور شد: با طراحی و ساخت دستگاه‌های مورد نیاز، در داخل کشور و کار‌های صورت گرفته برای اصلاح فرآیندها، از صرف هزینه‌های گزاف برای خرید دستگاه‌های خارجی مشابه جلوگیری شده است.

پایانه نفتی خارگ در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد و بیش از ۹۰ درصد نفت کشور از این پایانه صادر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات