مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری:

رشد باسوادی یکی از دستاوردهای 40ساله انقلاب در بام ایران است

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، گفت: یکی از دستاوردهای مهم 40 ساله انقلاب در این استان رشد 50 درصدی باسوادی است.
کد خبر: ۹۰۸۸۷۵۶
|
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ بهروز امیدی در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان که به ریاست استاندار محترم تشکیل شد، اظهار داشت: یکی از دست آوردهای مهم 40 ساله انقلاب در استان چهارمحال و بختیاری رشد 50 درصدی سواد بوده است.

وی افزود:  در آخرین سرشماری قبل از انقلاب در سال 1355 نرخ باسوادی در استان 35 درصد بوده است که الان این رقم به 85 درصد رسیده است.

امیدی خاطرنشان کرد: یکی از نهادهای مهمی که در بعد از انقلاب به فرمان تاریخی امام ( ره ) تشکیل گردید سازمان نهضت سواد آموزی بوده که دستاوردهای خوبی در سطح کشور و استان داشته است.

وی بیان کرد:  نرخ باسوادی استان در جامعه هدف(جمعیت 49 – 10 ) سواد آموزی در قبل از انقلاب 36 در صد بود که در آخرین سرشماری به 94 درصد رسیده است .

گفتنی است در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان برنامه های هفته بزرگداشت نهضت را به اعضای شورای پشتیبانی ابلاغ کرد و از اعضای شورای پشتیبانی خواستند هفته سواد اموزی امسال به مناسبت چهل سالگی انقلاب هر چه با شکوه تر از سالهای قبل برگزار گردد.

ارسال نظرات