نشست تخصصی نخبگان بسیجی استان بوشهر برگزار شد

نشست تخصصی نخبگان بسیجی استان بوشهر با حضور جانشین معاونت جهاد علم و فناوری سازمان بسیج مستضعفین، فرمانده سپاه امام صادق (ع) و رؤسای دانشگاه های این استان در سالن جلسات فرماندهی سپاه امام صادق (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۶۹۳۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

نشست تخصصی نخبگان بسیجی استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیرو‌های مسلّح در این نشست، رؤسای دانشگاه ها، نخبگان و مخترعین را فرماندهان و سربازان جبهه علمی کشور دانست و گفت: ما در عرصه های نظامی خیلی تلاش می کنیم تا بُرد و فنّاوری سلاح های ما بروز شود، امّا در عرصه های علمی که تولید علم و دانش از نوک قلم شما برمی خیزد هیچ محدودیّتی وجود ندارد و می توانید با کار علمی تا بالاترین سطح تأثیرگذار بوده و نظرتان را اعمال کنید.
امیر محمّد حسن باقری اظهار کرد: امروز دانشگاه های پیشرو در دنیا دانشگاه هایی هستند که تولید ثروت می کنند و هیچ نیازی به بودجه دولتی ندارند بنابراین تا زمانی که دانشگاه های ما نیاز به بودجه دولتی یا شهریه دانشجو داشته باشند نمی توانند به خوبی وظایف خود را انجام داده و تأثیرگذار باشند.
وی کاربردی کردن علم و دانش و تبدیل آن ها به محصول را یک نیاز ضروری عنوان و تأکید کرد: یکی از کار‌هایی که لازم است بسیج دانشجویی و معاونت جهاد علم و فنّاوری انجام دهد این است که ایده ها و نظرات علمی را به سمت تولید محصول ببرد.
معاون ستاد کل نیرو‌های مسلّح تصریح کرد: امروز لازم است که دانشگاه های ما با صنعت قراردادی داشته باشند تا بخشی از آموزش ها در آن جا گذرانده شده و افرادی که از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند مهارت های لازم را نیز فراگرفته باشند.
اولویّت های سازمان بسیج مستضعفین در حوزه علم و فنّاوری
جانشین معاونت جهاد علم و فنّاوری سازمان بسیج مستضعفین نیز در این نشست گفت: سازمان بسیج مستضعفین، چهار اولویّت را در حوزه علم و فنّاوری دنبال می کند که کمک به تولید چرخه علم و فنّاوری و گفتمان سازی در این حوزه توسط خبرگزاری ها، سایت ها و برگزاری نشست ها و گفتمان های مختلف در این باره، دو اولویّت مهم این سازمان در این زمینه است.
دکتر سنگسری ارتقای سطح علوم انسانی را یکی دیگر از اولویّت های علم و فنّاوری سازمان بسیج مستضعفین عنوان و اظهار کرد: در استان بوشهر و سایر استان ها به طور جدی پژوهش هایی در این زمینه صورت گرفته است تا جایی که در بخش هایی مشغول تألیف کتاب های دانشگاه های نیرو‌های مسلّح هستیم.
وی تصریح کرد: تقویّت بنیه علمی بسیجیان نیز یکی دیگر از اولویت های علمی بسیج است که در قالب پایگاه های علمی و مؤسسه علمی رزمندگان اسلام دنبال می شود.
فعالیّت های بسیج دانشجویی در دو محور علم و اقتصاد
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی عمار استان بوشهر هم در این نشست گفت: مدیریّت علم و اقتصاد بسیج دانشجویی در دو محور علمی و اقتصادی و در زمینه های تحقیقاتی، علمی تخصصی و مطالبه گری به خصوص در موضوع اقتصاد و موضوعات مربوط به آن فعالیّت می کند که بیش تر ظرفیّت هایی هم که بسیج دانشجویی در این رابطه بکارگریری کرده از توان دانشجویان و با حمایت دانشگاه و بسیج است.
رضا آبشرینی افزود: تهیه متون تخصصی در جهت مطالبه گری تخصصی بر عهده قرارگاهی در بسیج دانشجویی است که این قرارگاه به نام شهید احمدی روشن نام گذاری شده است که در حال حاضر این قرارگاه در استان بوشهر توسط دانشجویان بسیجی در کارگروه های مختلف پیگیری می شود که اخیراً نیز در دوره آموزشی ای که در تابستان در تهران برگزار شد کارگروه نظام سلامت این قرارگاه توانست در دو بخش برادران و خواهران حائز رتبه برتر در بین استان های کشور شد.
ارسال نظرات