فرمانده سپاه شهرستان چابهار:

بسیج نماد ایستادگی پیشرفت وحدت و خدمت است

فرمانده سپاه شهرستان چابهار گفت: برطرف کردن و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی از دیگر فعالیت‌های بسیج است.
کد خبر: ۹۰۸۶۹۰۶
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

سرهنگ پاسدار محمد علی پور احمدیان، فرمانده سپاه شهرستان چابهار در گفتگو با خبرنگار بسیج در چابهار با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند، دشمنان میدانند که حضور بسیجی، واقعیت بسیج در کشور و در میان ملت ایران چقدر اهمیت دارد؛ لذا همت میگمارند بر اینکه این حقیقت مؤثر و کارآمد و نافذ را مورد تهاجم قرار دهند، اما به حول و قوه‌ی الهی تا بسیج در این کشور هست، و تا زمانی که این روحیه‌ی صدق و صفا و خدمت بیمزد و منت در میان مردم ما بخصوص جوانان ما وجود دارد، دشمن هیچگونه لطم‌های به این انقلاب و به این نظام و به این کشور نمی‌تواند وارد کند، گفت: مهمترین شاخصه بسیج همانا مقابله با استبداد استکبار و ستیز با جهانخواران عالم خصوصا آمریکا است.

وی اصلی‌ترین ماموریت بسیج را خدمت به مردم دانست و خاطر نشان کرد: بسیج نماد ایستادگی پیشرفت وحدت و خدمت است، که دشمنان از بدو تشکیل بسیج، نسبت به مقابله با انقلاب اسلامی ایران تلاش کردند که به همت بسیج تاکنون دسیسه هایشان ناکام مانده‌اند.

سرهنگ پور احمدیان امام راحل(ره) را پایه گذار بسیج دانست و گفت: بسیح در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، دفاع مقدس، سلامت و بهداشت مردم نقش بسیار گسترده داشته و امروزه ما شاهد صدور فرهنگ بسیج به کشور‌های منطقه علی الخصوص سوریه، لبنان یمن و افغانستان هستیم، چرا که بسیج در ۸ سال جنگ تحمیلی تاثیر گذار بود و نتیجه دفاع مقدس را تغییر داد.

فرمانده سپاه شهرستان چابهارفعالیت بسیج را بعد از جنگ سخت، ورود به عرصه جنگ نرم دانست و بیان کرد: برطرف کردن و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی از دیگر فعالیت‌های بسیج است که بعد از دستور امام راحل(ره) برای اعتماد به بسیج و عموم مردم، شاهد پیروزی‌های چشمگیر سپاه اسلام در روند جنگ تحمیلی بودیم.

این مسئول فعالیت بسیج را بعد از جنگ سخت، ورود به عرصه جنگ نرم دانست و افزود: برطرف کردن و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی از دیگر فعالیت‌های بسیج است.

سرهنگ پور احمدیان با تاکید بر این مطلب که خواسته رهبری این است که بسیج در حوزه دفاعی توانمند باشد و در همین راستا گردان‌های بیت المقدس، امام حسین (ع) و … تشکیل شده است، ادامه داد: تک بُعدی نبودن یکی از ویژگی‌های بسیج است و بسیج در تمامی عرصه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی و علمی و …. ورود پیدا می‌کند و این ورود حسب نیاز مردم و انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر این مطلب که تولید امنیت پایدار با همکاری نیروی انتظامی و بسیج انجام می‌شود، تصریح کرد: راز موفقیت بسیج توجه و اقدام در مسیر رهنمود‌های امام راحل و رهبری است که بسیج رهنمود‌های امام راحل و رهبری را نقشه راه  خود قرار داده است.

پور احمدیان بسیج هراسی را نقشه دشمن اعلام واظهار داشت: هر جایی که دشمن دست گذاشته و برای تخریب آن تلاش می‌کند این پیام را دارد که این کار باید بماند، زیرا به ضرر دشمن و به نفع ماست، دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند از تجربیات و حماسه‌آفرینی‌ها و مقطعی کم‌نظیر در تاریخ معاصر جهان است که به عنوان نماد استقامت و پایداری ملت سلحشور ایران ثبت شده است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سرآغاز شکست‌های استکبار جهانی بوده است گفت: خروش ملت ایران در برابر رژیم منحوس پهلوی و حامی اصلی آن رژیم یعنی آمریکا زلزله‌ای ویرانگر برای استکبار جهانی بود و مستکبران جهان را بر آن داشت تا با برنامه‌ریزی و حمایت همه جانبه از صدام جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کنند.

این مسئول با بیان اینکه برخلاف تمام پیش‌بینی‌ها قدرت ایمان ملت ایران بر ارتشی که به صورت همه جانبه از طرف دنیای استکبار حمایت می‌شد، پیروز شد ادامه داد: دفاع مقدس مفهومی فراتر از یک جنگ نظامی و عرصه‌ای برای جهاد ملت ایران در راه خدا بر پایه آیات الهی قرآن و دفاع از انقلاب اسلامی براساس آموزه‌های فرهنگ حسینی و عاشورایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد بسیج را در ایران و مرز‌های داخلی محصور کند؛ بیان کرد: تفکر بسیجی تفکری زنده و روان است و باید به جریان و شبکه جهانی تبدیل شود و همه مستضعفان تحت عنوان بسیج، منسجم در برابر استکبار جهانی بایستند و مبارزه کنند.

فرمانده شهرستان سپاه چابهار تصریح کرد: انقلاب اسلامی موجودیت ابرقدت‌های جهان را با مشکل مواجهه کرده با وجود همه توطئه‌های جهان استکباری هرگز توقف نداشته است

وی گفت: اینکه می‌بینیم جبهه استکبار در مقابل انقلاب اسلامی صف آرایی کرده است، نشان از زنده و پویا بودن انقلاب دارد و می‌بینیم در حال پیشرفت است و با این پیشرفت مرگ تدریجی استکبار را رقم خواهد زد.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار اظهار داشت: جمهوری اسلامی چهل سال مورد هجمه آمریکا و همه همدستانش بوده است، در این چهل سال در جمهوری اسلامی چه اتفاقاتی افتاده است؟

وی افزود: جمهوری اسلامی از یک نهال باریک به یک درخت تنومند و پر ثمر تبدیل شده است و بنا بر بیانات مقام معظم رهبری بزرگترین راه مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است.

سرهنگ پور احمدیان گفت: جمهوری اسلامی به رغم میل قدرت‌های استکباری توانسته دل ملت‌های اسلامی را جذب و توطئه‌های آمریکا در منطقه را خنثی کند.

وی افزود: بسیج یک نمونه موفق از انسجام مردمی در جهت حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و خدمت به کشور محسوب می‌شود و همین برجستگی بسیج است که دشمن را برانگیخته و آنان سعی می‌کنند بسیج را ناکار آمد جلوه دهند.

فرمانده سپاه شهرستان چابهاردر پایان خاطر نشان کرد: بسیج بعنوان خاری در چشم استکبار جهانی است، تفکر بسیجی همواره محرک و موتور پیش برنده انقلاب در توسعه و آبادانی و رفع محرومیت زدایی بوده است.
ارسال نظرات